Metodele găsite de marile orașe pentru fluidizarea traficului. Capitala rămâne un dezastru


Ultimul update: Joi 04 Aprilie 2019 20:43
Data publicarii: Joi 04 Aprilie 2019 19:33
Categorie: Stiri actuale

Fluidizarea traficului în marile orașe rămâne o ecuație pe care prea puțini primari din România reușesc să o rezolve.

Deocamdată, în Cluj oamenii preferă să meargă cu autobuzul, pentru că au fost create benzi speciale.

Și autoritățile din Brașov sau Constanța au în plan astfel de linii verzi, care reduc timpul petrecut în trafic, dar și poluarea.

În Capitală în schimb, a fost și rămâne un dezastru. Există o singură bandă de acest gen pe care din păcate, circulă toți șoferii.

Traficul din Cluj-Napoca

Traficul din Cluj-Napoca s-a schimbat radical în ultimii 10 ani. Pentru început primăria le-a declarat război șoferilor care parcau pe prima bandă și o blocau. Așa arătau de pildă câteva artere în trecut când autobuzele abia înaintau. Acum au bandă lor de mers pe care au voie și bicicliștii.

Pe vremuri, puțin peste 150 de oameni urcau pe zi într-un autobuz. Acum sunt în jur de 500.

Așa-numita linie verde are 6 kilometri și reduce timpul unei călătorii până la jumătate.

„Am desființat unele locuri de parcare care erau ilegale, dar am încercat de fiecare dată să oferim alternative”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca. 

Traficul din Brașov

Și primăria Brașov promite că din 2020 mijloacele de transport în comun vor avea 16 km de bandă specială. Proiectul în valoare de 16 milioane de lei, depus pentru finanțare europeană, permite amenajarea unor trasee care traversează orașul și asigura legătură cu gara.

„Stimulăm în acest fel transportul public, reducem traficul cu mașinile personale, reducem poluarea”, declară George Scripcaru, pimarul orașului Brașov. 

Traficul din Constanța

La rândul lor autoritățile din Constanța au făcut un studiu și au realizat că în 90% dintre autoturismele monitorizate se află un singur pasager.

Tocmai de aceea odată cu schimbarea întregii flote de autobuze au fost proiectate și benzi speciale pentru mijloacele de trasport în comun.

În Capitală o astfel de bandă există pe bulevardul Kogălniceanu, însă pe ea circulă pe lângă autobuze și autoturisme.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Tags: trafic, orase, timp,

Dosarul Sky News. Motivul pentru care românii au fost trimiși în judecată, dar englezii nu
Dosarul Sky News. Motivul pentru care românii au fost trimiși în judecată, dar englezii nu
VIDEO PROTVPLUS.RO
locomotiva
O locomotivă a trenului București - Timișoara a luat foc. 200 de călători evacuați
Loteria bonurilor fiscale, 16 iunie 2019. Bonurile câștigătoare pe luna mai
Loto 6/49, 16 iunie 2019. Numerele extrase duminică
Importăm zeci de mii de tone de pește, de 210 milioane €. Felurile preferate ale românilor
Doi adolescenți au fost electrocutați, duminică, pe podul CFR din Herăstrău
Poliţist din Timiş, lovit cu piciorul de un bărbat încătuşat. De ce fusese oprit în trafic
carabinieri
Un șofer român de TIR, erou în Italia. Cum a salvat un tânăr de la sinucidere. VIDEO
Câțiva pensionari au cerut eliberarea lui Liviu Dragnea. Au scris pe pancarte că îl iubesc
Greșeala care i-a fost fatală unui motociclist din Alba. Cum a fost găsit de polițiști
Cine este Zuzana Caputova, prima femeie președinte a Slovaciei. Nu are experiență politică
Lacul Bicaz, loc de întrecere cu caiacul. Cursa de 20 de km, încheiată în 4 ore
Trafic blocat pe Autostrada Soarelui. Patru mașini, implicate într-un accident