Metodele găsite de marile orașe pentru fluidizarea traficului. Capitala rămâne un dezastru
Fluidizarea traficului în marile orașe rămâne o ecuație pe care prea puțini primari din România reușesc să o rezolve.
Deocamdată, în Cluj oamenii preferă să meargă cu autobuzul, pentru că au fost create benzi speciale.
Și autoritățile din Brașov sau Constanța au în plan astfel de linii verzi, care reduc timpul petrecut în trafic, dar și poluarea.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
În Capitală în schimb, a fost și rămâne un dezastru. Există o singură bandă de acest gen pe care din păcate, circulă toți șoferii.
Traficul din Cluj-Napoca
Traficul din Cluj-Napoca s-a schimbat radical în ultimii 10 ani. Pentru început primăria le-a declarat război șoferilor care parcau pe prima bandă și o blocau. Așa arătau de pildă câteva artere în trecut când autobuzele abia înaintau. Acum au bandă lor de mers pe care au voie și bicicliștii.
Pe vremuri, puțin peste 150 de oameni urcau pe zi într-un autobuz. Acum sunt în jur de 500.
Așa-numita linie verde are 6 kilometri și reduce timpul unei călătorii până la jumătate.
„Am desființat unele locuri de parcare care erau ilegale, dar am încercat de fiecare dată să oferim alternative”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Traficul din Brașov
Și primăria Brașov promite că din 2020 mijloacele de transport în comun vor avea 16 km de bandă specială. Proiectul în valoare de 16 milioane de lei, depus pentru finanțare europeană, permite amenajarea unor trasee care traversează orașul și asigura legătură cu gara.
„Stimulăm în acest fel transportul public, reducem traficul cu mașinile personale, reducem poluarea”, declară George Scripcaru, pimarul orașului Brașov.
Traficul din Constanța
La rândul lor autoritățile din Constanța au făcut un studiu și au realizat că în 90% dintre autoturismele monitorizate se află un singur pasager.
Tocmai de aceea odată cu schimbarea întregii flote de autobuze au fost proiectate și benzi speciale pentru mijloacele de trasport în comun.
În Capitală o astfel de bandă există pe bulevardul Kogălniceanu, însă pe ea circulă pe lângă autobuze și autoturisme.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!