Călătorie de coșmar pentru Kovesi. Șefa Parchetului European, blocată 24 de ore pe aeroport

20-12-2019 17:25

Tocmai acum, când mulţi români vor să vină în ţara de sărbători, ceaţa deasă a provocat mari probleme pe mai multe aeroporturi europene.

Poziția companiei Wizz Air

Din cauza vizibilităţii reduse, o cursă low-cost care ar fi trebuit să plece din Charleroi - Belgia spre Cluj-Napoca a fost redirecţionată către Liege, şi acolo a rămas o zi întreagă. Printre cei 180 de pasageri nerăbdători să ajungă la destinaţie era şi şefa parchetului european Laura Codruța Kovesi.

La Cluj, pe aeroportul Internaţional Avram Iancu, tot din cauza ceții,  mai multe curse au fost amânate şi alte avioane au fost redirecţionate către Sibiu sau Târgu Mureş.

La Liege, peste 180 de oameni au stat blocaţi în aeroport. Zborul către Cluj-Napoca trebuia să fie iniţial din Charleroi, dar de acolo nu s-a putut pleca, din cauza ceții, iar pasagerii au fost duşi la Liege. Printre ei a fost şi şefa Parchetului european Laura Codruța Kovesi.

Laura Codruța Kovesi: "Iniţial au anunţat 3 ore întârziere, după alte două ore, după ne-au mutat în Liege şi acolo s-a spus că s-a anulat zborul. Am depus o plângere. Au fost 181 de pasageri cu copiii mici, au rămas fără lapte, persoane cu handicap. Nu a venit nimeni să ni se explice ce se întâmplă. Toţi cei de acolo am sunat la Wizz, nu au răspuns."

Pasager: "Am avut 24 h întârziere. Abia azi dimineata am primit un croissant. Acesta nu e comportament uman, abia aşteptau să plecăm. După ce ne-am rugat de ei, au mai deschis un terminal şi abia atunci am putut să ne întindem. Ni s-a spus că putem merge la un hotel, dar nu puteam merge toţi."

Avioanele care joi-noapte ar fi trebuit să aterizeze pe aeroportul din Cluj Napoca au fost redirecţionate, din cauza ceții către Sibiu şi Târgu Mureş.

Oamenii au fost aduşi cu autobuze puse la dispoziţie de operatorii aerieni. Istoviţi, unii călători spun că sunt pe drumuri de peste 24 de ore.

Pasager: "Am aşteptat 3 ore în aeroport în Zaragoza, ne-am suit în avion, în avion ni s-a spus când am ajuns să aterizăm că nu mai aterizăm la Cluj, ci la Sibiu

Reporter: "Nu vi s-a dat nicio explicatie?"
Pasager: "Ceaţa şi după am stat în Sibiu după autocare".
Reporter: "Organizarea?"
Pasager: "Foarte proastă!"

Probleme sunt şi pentru cei care vor să plece de pe aeroportul din Cluj.

Tiberiu Miclăuș, pasager: "Am venit de la Miercurea Ciuc, dimineaţa trebuia să mă duc la Londra şi din cauza ceţii nu a zburat avionul şi am schimbat pentru Budapesta.
Reporter: La Budapesta cu ce mergeţi?
Tiberiu Miclăuș, pasager: "Cu trenul.
Reporter: O să plătiţi voi?
Tiberiu Miclăuș, pasager: "Da, trebuie să ajungem. Stăm aici de azi nopapte nu ni s-a spus nimic".

Iuliu Pop, director adjunct aeroport din Cluj: "În special în ziua de ieri am avut perturbări, zboruri deviate. 7 zboruri, 2 spre Târgu Mureş şi 5 pe Sibiu. Sunt limite de operare pe toate aeroporturile din lume, când vizibilitatea coboară sub limitele admise de companie nu se operează".

Cel puţin în judeţul Cluj, codul galben de ceață a fost prelungit până vineri seară, la ora 8. Iar probleme de acest tip ar putea persista şi în următoarele zile,  spun meterologii.

Reacția companiei Wizz Air

 

Compania Wizz Air precizează, vineri, într-un comunicat, că pasagerii cursei de la Bruxelles-Charleroi la Cluj-Napoca au fost informați despre întârzierile apărute și că acestora li s-au oferit mai multe variante pentru compensarea timpului pierdut, ca urmare a situației apărute.

Iată comunicatului Wizz Air:

”Zborul Wizz Air W6 3352 de la Bruxelles Charleroi la Cluj-Napoca din 19 decembrie a suferit o întârziere semnificativă din cauza sosirii întârziate a aeronavei de pe zborul anterior, ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile din Cluj-Napoca. Zborul W6 3352 a fost operat de la Aeroportul Liege și a decolat pe 20 decembrie la 11:28, ora locală. Pasagerii afectați au fost informați și li s-a oferit cazare la hotel, programarea pe un zbor alternativ în funcție de disponibilitate, rambursarea totală a sumei achitate pentru bilet sau rambursarea în proportie de 120% sub formă de credit pentru rezervări viitoare. Pasagerii primesc informații despre drepturile pe care le au pe un document tipărit, dar și pe adresa de e-mail pe care au furnizat-o în timpul rezervării. În documentul furnizat, dar și în e-mailul primit, pasagerii pot regăsi un număr de telefon (diferit față de cel obișnuit de relații clienți de pe site-ul wizzair.com) unde pot apela pentru asistență. Situația creată este rezultatul condițiilor meteo de pe anumite aeroporturi din România, care afectează operațiunile în ultimele zile. Wizz Air a inițiat acțiuni specifice situațiilor excepționale și depune toate eforturile pentru ca pasagerii să fie informați și să primească actualizări cu privire la evoluția situației. Condițiile meteorologice sunt în afara controlului companiei, iar Wizz Air își cere scuze tuturor pasagerilor afectați, dar siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor este prioritatea noastră.”

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!


VIDEO PROTVPLUS.RO