Magazinele online cer măsuri pentru a reduce numărul retururilor - taxe suplimentare sau plata înainte de livrare

×
Codul embed a fost copiat

Cum tot mai mulți români fac cumpărături online, a crescut și numărul produselor returnate. Cele mai multe colete se întorc în magazinele care vând articole de îmbrăcăminte și încălțămite.

Delicat este că unele ținute au fost purtate și apoi date înapoi. În alte cazuri, oamenii comandă mai multe mărimi ca să probeze în voie. Pentru a descuraja aceste obiceiuri, marii retalieri cer taxe suplimentare sau le cer clienților plata înainte de livrare.

Într-un magazin de prezentare telefoanele mobile și televizoarele sunt returnate cel mai des.

Mihai Pătrașcu, manager magazin online: „Își doresc un telefon mobil cu altă culoare sau mai performant, cu display mai mare, televizoare – tot se returnează pentru că nu își dau seama dacă e de ajuns de mare pentru cameră”.

În magazinele care vând încălțăminte și îmbrăcăminte, retururile ajung și la 30 la sută din numărul comenzilor, în creștere față de anii trecuți. Asta și pentru că multe colete se pot lăsa ușor la diferite puncte de colectare, iar magazinele redirecționează rapid banii.

Citește și
Apple logo
Incredibil. Suma uriașă cu care se vinde o curea de ceas Apple pe cel mai cunoscut magazin online din România

Antoniu Nițuleasca, country manager Intersport: „Sunt diverse motivele, clienții comandă mai multe mărimi ca să fie siguri că una dintre ele se potrivește și s-au schimbat decizia de cumpărare, nu se potrivește, nu le place”.

Potrivit reprezentanțiilor magazinelor online, rochiile și pantalonii, în special jeanșii, sunt articolele date înapoi frecvent. Sunt returnate și multe produse scumpe.

Sunt însă și clienți care comandă mult, iar la final rămân doar cu un articol. În cazul lor, magazinele au luat diferite măsuri.

Robert Berza, reprezentantul unui magazin online: „Este un pas că nu îi mai lăsăm să comande cu plata la livrare dacă tot vor să comande 33 de produse și să cumpere unul singur, poate trebuie să gândească înainte că vor bloca banii pe 30 de produse și nu vor mai comanda așa”.

Alte lanțuri prezente la nivel internațional au introdus inclusiv taxe de retur. În Spania, de exemplu, clienții trebuie să plătească aproximativ 2 euro. Iar unele magazine acceptă hainele înapoi doar dacă sunt curate, nepurtate și au etichetă. Și asta pentru că în multe cazuri, hainele sunt purtate o dată, cu tot cu eticheta, iar apoi returnate.

În Germania, de exemplu, un magazin cu articole de îmbrăcăminte de la diferite branduri lasă costumele de bărbați netivite, iar rochiile puțin mai lungi. Astfel, clientul este nevoit să modifice ținuta.

Anul trecut, cumpăturile online au atins pragul de 6,3 miliarde de euro. În medie, 66 la sută dintre persoanele care folosesc internetul în România au făcut cel puțin o comandă online, în creștere cu aprope 9 procente față de 2021. Pe lângă magazinele online din România, 25 la sută dintre cei care fac astfel de cumpărături aleg și magazinele online aflate pe continental European.

Potrivit legislației, produsele comandate online pot fi returnate în cel mult 14 zile.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
Citește și...
Femeie răpită din fața unui magazin, găsită dezbrăcată într-un camion oprit în trafic de polițiști
Femeie răpită din fața unui magazin, găsită dezbrăcată într-un camion oprit în trafic de polițiști

O femeie răpită a fost găsită dezbrăcată în camionul unei firme de mutări, oprit în trafic de polițiști, în statul american Maryland, relatează Fox News.

Incredibil. Suma uriașă cu care se vinde o curea de ceas Apple pe cel mai cunoscut magazin online din România
Incredibil. Suma uriașă cu care se vinde o curea de ceas Apple pe cel mai cunoscut magazin online din România

O curea pentru un ceas smart Apple este vândută în România, de EMAG, cu un preț incredibil: 50.035 de lei, adică aproximativ 10.000 de euro.

Recomandări
Crăciun pe Valea Prahovei. Zeci de unităţi de cazare şi-au aşteptat în zadar oaspeţii. „Nu putem face faţă concurenţei”
Crăciun pe Valea Prahovei. Zeci de unităţi de cazare şi-au aşteptat în zadar oaspeţii. „Nu putem face faţă concurenţei”

Zeci de unităţi de cazare de pe Valea Prahovei au avut camere libere în acest an de Crăciun, o situaţie greu de imaginat în urmă cu câţiva ani, când rezervările se făceau încă din octombrie, noiembrie sau chiar cu un an înainte.

Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone
Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone

Prima zi de Crăciun a adus vreme rece, zăpadă și ger. La munte, vântul a suflat cu putere, iar pe șosele turiștii s-au trezit într-un scenariu pentru care nu erau pregătiți.

Sezonul de gripă a început mai devreme, cu peste 100.000 de infecții respiratorii. Avertismentul medicilor
Sezonul de gripă a început mai devreme, cu peste 100.000 de infecții respiratorii. Avertismentul medicilor

Sezonul de gripă a început mai devreme anul acesta, iar autoritățile au emis deja o alertă epidemiologică. Asta după ce timp de trei săptămâni numărul cazurilor a crescut alarmant și a fost înregistrat și primul deces.