LOST. Avionul din Malaysia, disparut, ziua 33. Noi semnale detectate in Oceanul Indian, in timpul cautarii zborului MH370
O nava australiana care participa la cautarea in Oceanul Indian a epavei zborului MH370 a detectat doua noi semnale care ar putea proveni de la cutii negre de avion, a anuntat miercuri conducatorul operatiunilor.
Nava "Ocean Shield a putut sa capteze semnale in doua randuri, ieri (marti) dupa-amiaza si mai tarziu, seara", a anuntat Angus Houston, la Perth (vestul Australiei), de unde sunt organizate operatiunile internationale de cautare.
Aceste noi detectari sunt "compatibile" cu semnalele emise de cutii negre de avion, a adaugat el. Unul a durat cinci minute si 32 de secunde, celalalt aproximativ sapte minute.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ele se adauga semnalelor detectate in weekend, in aceeasi zona, la peste 2.000 de kilometri in largul orasului Perth, pe traiectoria estimata a avionului de tip Beoing 777 apartinand companiei Malaysia Airlines care a disparut de pe ecranele radarelor civile, pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord.
Nave echipate cu sonde de captare a semnalelor sub apa nu au mai detectat semnale, iar anchetatorii se temeau ca sondele dispozitivelor de inregistrare de la bordul Boeingului - in cazul in care prezenta acestor cutii negre este confirmata in locul respectiv - au incetat sa mai emita pentru ca li s-ar fi terminat bateriile, a caror durata este estimata pana la 30 de zile.
Angus Houston a precizat ca analizele primelor doua impulsuri acustice, care dateaza de sambata, 5 aprilie, conchid ca acestea sunt compatibile cu frecventele pe care emit dispozitivele de inregistrare de la bord cunoscute si sub numele de "cutii negre".
Unii experti "cred ca semnalele sunt compatibile cu caracteristicile unui (dispozitiv de) inregistrare a unui zbor", a spus el, indemnand din nou la prudenta atat timp cat epava Boeingului nu este localizata in mod oficial.