LOST. Avionul din Malaysia, disparut, ziua 32. Un robot submarin, mobilizat in cautarea epavei. NU au mai fost auzite semnale
Un robot submarin de tip Bluefin-21 urmeaza sa fie coborat, probabil in cateva zile, pe fundul Oceanul Indian. Autralienii au anuntat marti dimineata ca nu au mai auzit semnale din weekend.
SUMARUL EVENIMENTELOR
•Un robot submarin, mobilizat in curand in cautarea epavei zborului MH370
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
•Sondele au detectat in weekend de 2 ori semnale ce corespund celor ale cutiilor negre
UPDATE
Ora 08:00 Fostul comandant al fortelor armate australiene Angus Houston, seful misiunii de cautare a avionului din Malaysia a declarat marti dimineata ca vasele care cerceteaza zona din sudul Oceanului Indian nu au mai detectat semnale din weekend, relateaza CNN. Este o cursa contracronometru, pentru ca s-a scurs o luna de cand au inceput cautarile avionului disparut; si, cel putin teoretic, cam asta este durata de viata a bateriilor de la cutiile negre. Odata cu epuizarea bateriilor, amutesc si "balizele sonore" atasate inregistratoarelor de zbor.
Ora 07:00 Un robot submarin de tip Bluefin-21 urmeaza sa fie coborat, probabil in cateva zile, pe fundul Oceanul Indian, in zona in care au fost detectate semnale acustice care ar putea sa provina de la avionul care efectua zborul MH370, au anuntat marti autoritatile australiene, relateaza AFP.
"Trebuie sa continuam detectarea semnalelor", deoarece "avem nevoie de o transmisie suplimentara pentru a defini mai bine zona de cautare", a declarat coordonatorul operatiunilor Angus Houston.
Doua semnale au fost captate in weekend, unul timp de doua ore si 20 de minute, celalalt timp de 13 minute. In timpul celei de-a doua detectari, se auzeau doua unde distincte.
Ele ar putea sa provina de la cele doua cutii negre ale avionului de tip Boeing 777 apartinand Malaysia Airlines care a disparut de pe ecranele radarelor civile, la 8 martie, cu 239 de persoane la bord.
Semnalele au fost captate foarte departe, in largul coastei de vest a Australiei, intr-o zona a Oceanului Indian in care se pare ca s-a prabusit Boeingul. Insa nava australiana Ocean Shield, dotata cu un detector de semnale, nu a detectat nimic luni.
Disparitia zborului MH370
Zborul MH370 al Malaysia Airlines a disparut la 8 martie la scurt timp dupa ce a decolat din Kuala Lumpur cu 239 de persoane la bord, dintre care 227 de pasageri, in directia Beijing.
Zborul MH370 plecat din Kuala Lumpur spre Beijing si-a schimbat din motive necunoscute traseul de zbor, indreptandu-se spre vest, survoland Malaysia, spre stramtoarea Malacca. Din acel moment, avionul nu a mai fost detectat de aparatele radar.
Malaysia a anuntat oficial la 25 martie ca avionul "a sfarsit in Oceanul Indian", fara ca vreun element material sa confirme acest scenariu.
Numeroase obiecte plutind pe ape au fost reperate, fara sa se poata stabili insa ca acestea apartin avionului Malaysia Airlines.
Printre pistele explorate pentru a explica pierderea avionului Boeing, cea a unui act disperat al pilotului concentreaza atentia unei parti a anchetatorilor, care incearca sa inteleaga de ce doua sisteme de comunicare cruciale ale avionului cu solul (ACARS si transponderul) au fost intrerupte la un interval de cateva minute.