Linia de cale ferata care, dupa ce va fi modernizata, va scurta durata calatoriei cu 4 ore. "Trenul va merge cu 160 km/h"

×
Codul embed a fost copiat

Credeati ca stam prost la capitolul autostrazi? Pe calea ferata, situatia este si mai proasta.

Lucrarile la linia modernizata care trebuie sa lege Constanta de granita de vest sunt mult intarziate. Ministrul Transporturilor a mers joi pe santier, unde sunt primele doua tuneluri de cale ferata construite in ultimii 25 de ani. Insa calea ferata va fi gata prin 2020.

La iesirea din Sighisoara, centrul liniei care va lega Marea Neagra de vestul Europei face o bucla mare pentru ca ocoleste un deal.

Specialistii au decis ca la reabilitarea liniei sa indrepte traseul, asa ca dealul a fost strapuns de doua tuneluri cu o lungime cumulata de peste un kilometru.

Citește și
Santierul Autostrazii Timisoara- Lugoj, Lotul II, intrarea dinspre Timisoara.
"Toate autostrazile sunt svaiter". Scandal in CNADNR, dupa ce mai multi fosti sefi ar fi dezvaluit probleme tinute ascunse

"Am pregatit niste perdele de PVC si cu tun de caldura am stabilit o camera incalzita care ne-a lasat sa turnam beton inclusiv si la minus 10 grade".

Pentru ca in Romania nu s-au mai construit tunele de cale ferata dupa 1989, lucrarile au mers greu.

Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Se pare ca s-a recuparat si din intarzierea initiala cu care plecase acest proiect acum cativa ani, avem sansele ca aici sa terminam in cateva saptamani si celalalt tunel care este similar, este aproape strapuns, sa fie gata pana la sfarsitul lunii noiembrie."

Intre Medias si Copsa Mica exista o alta zona unde vechiul traseu al caii ferata va fi "indreptat" si mutat la cateva sute de metri de linia actuala, dar pentru asta a fost nevoie de construirea unor poduri impresionante.

Cand vor fi gata lucrarile, trenul va circula pe aici cu 160 km la ora. Pentru a putea sa ridice podurile, constructorii au deviat temporar cursul raului Tarnava Mare.

Deocamdata doar o treime din coridorului feroviar Rin-Dunare-Curtici-Constanta este terminat, iar alta treime este in lucru.

Tronsonul Brasov-Sighisoara urmeaza sa fie scos la licitatie, iar despre Predeal-Brasov nu se stie nimic. Totusi, autoritatile spun ca totul va fi gata in 2020, cand durata unei calatorii cu trenul de la Constanta pana la granita cu Ungaria va scadea de la 13 ore si jumatate in prezent, la doar 9 ore si jumatate.

Toate aceste lucrari sunt finantate in proportie de 85% de Uniunea Europeana.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Autostrada care nu poate fi deschisa fiindca nu are tuneluri pentru ursi. Constructia acestora va dura ANI de zile
Autostrada care nu poate fi deschisa fiindca nu are tuneluri pentru ursi. Constructia acestora va dura ANI de zile

Planurile celor doua tuneluri pentru ursi de pe autostrada Lugoj-Deva au fost terminate de proiectanti si predate Companiei Nationale de Drumuri, dar constructia lor va mai dura.

"Toate autostrazile sunt svaiter". Scandal in CNADNR, dupa ce mai multi fosti sefi ar fi dezvaluit probleme tinute ascunse

Toate autostrazile din Romania "sunt svaiter, au fost construite cu greseli si sunt mai periculoase decat stim", spun cativa lucratori ai Companiei Nationale de Drumuri.

Planul
Planul "pe hartie" al CFR de a-i scapa pe romani de un drum de 20 de ore. Linia pe care se va circula cu o viteza de 160 km/h

Romania ar putea avea pana in 2020 un tronson de cale ferata pe care viteza medie ar fi de 160 de kilometri pe ora. Este vorba despre linia care leaga frontiera de vest de Constanta.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.