Linia de cale ferata care, dupa ce va fi modernizata, va scurta durata calatoriei cu 4 ore. "Trenul va merge cu 160 km/h"
Credeati ca stam prost la capitolul autostrazi? Pe calea ferata, situatia este si mai proasta.
Lucrarile la linia modernizata care trebuie sa lege Constanta de granita de vest sunt mult intarziate. Ministrul Transporturilor a mers joi pe santier, unde sunt primele doua tuneluri de cale ferata construite in ultimii 25 de ani. Insa calea ferata va fi gata prin 2020.
La iesirea din Sighisoara, centrul liniei care va lega Marea Neagra de vestul Europei face o bucla mare pentru ca ocoleste un deal.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Specialistii au decis ca la reabilitarea liniei sa indrepte traseul, asa ca dealul a fost strapuns de doua tuneluri cu o lungime cumulata de peste un kilometru.
"Am pregatit niste perdele de PVC si cu tun de caldura am stabilit o camera incalzita care ne-a lasat sa turnam beton inclusiv si la minus 10 grade".
Pentru ca in Romania nu s-au mai construit tunele de cale ferata dupa 1989, lucrarile au mers greu.
Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Se pare ca s-a recuparat si din intarzierea initiala cu care plecase acest proiect acum cativa ani, avem sansele ca aici sa terminam in cateva saptamani si celalalt tunel care este similar, este aproape strapuns, sa fie gata pana la sfarsitul lunii noiembrie."
Intre Medias si Copsa Mica exista o alta zona unde vechiul traseu al caii ferata va fi "indreptat" si mutat la cateva sute de metri de linia actuala, dar pentru asta a fost nevoie de construirea unor poduri impresionante.
Cand vor fi gata lucrarile, trenul va circula pe aici cu 160 km la ora. Pentru a putea sa ridice podurile, constructorii au deviat temporar cursul raului Tarnava Mare.
Deocamdata doar o treime din coridorului feroviar Rin-Dunare-Curtici-Constanta este terminat, iar alta treime este in lucru.
Tronsonul Brasov-Sighisoara urmeaza sa fie scos la licitatie, iar despre Predeal-Brasov nu se stie nimic. Totusi, autoritatile spun ca totul va fi gata in 2020, cand durata unei calatorii cu trenul de la Constanta pana la granita cu Ungaria va scadea de la 13 ore si jumatate in prezent, la doar 9 ore si jumatate.
Toate aceste lucrari sunt finantate in proportie de 85% de Uniunea Europeana.