Schimbare în Portul Constanța. Navele vor putea încărca și descărca marfa în largul mării
Imaginile cu zecile de ambarcațiuni, care așteaptă și câteva zile să intre în Portul Constanța, vor deveni amintire.
Un sistem modern de geamanduri le va permite navelor să încarce sau să descarce marfa în largul mării, ca în alte țări europene.
Sistemul modern de geamanduri, produs în România, a fost montat deja în largul mării. Astfel, navele care ajung în Portul Constanța Sud - Agigea nu vor mai fi nevoite să aștepte zile în șir eliberarea unui chei.
Când Portul Constanța va fi foarte aglomerat, navele vor veni și se vor lega de geamanduri. Practic marfa va fi încărcată și descărcată cu ajutorul macaralelor plutitoare.
Cristian Antohi – directorul firmei constructoare geamanduri: „Transbordarea se va face în largul mării undeva la 12-15 metri adâncime, ele sunt montate în zona digului Constanța Sud. Descărcarea se poate face într-o singură zi, în juma de zi, toate lucrurile vor avea loc în zona largului mării.”
Mihai Teodorescu – directorul Portului Constanța: „Nave vom putea acomoda inclusiv nave PANAMAX de peste 70.000 de tone.”
Sistemul de acostare a barjelor a costat peste un milion de euro și va ajuta la eliberarea traficului. Astfel, marfa vă ajunge mai repede la destinație.
Alexandru Sîntu – director operator portuar: „Operatorii de nave pot scuti până la câteva mii de euro în fiecare zi de așteptare în rada portului. Au fost zile în care s-a așteptat și 7-8 zile, două săptămâni aproape”.
În 2024, prin Portul Constanța au trecut 72 de milioane de tone de mărfuri, dintre care 25 au fost cereale.