Interviu. Analiză dură a lui Mircea Miclea a măsurilor din educație: contabilicești, efect infim asupra bugetului
Asta nu e solidaritate, e nedreptate. S-au fabricat datele pentru a susține politica, nu există niciun fel de viziune, doar o atitudine contabilicească de a reduce deficitul bugetar, tăind tot de acolo de unde s-a tot tăiat.
Solidaritatea trebuie să înceapă de acolo de unde s-a dat prea mult, nu de acolo de unde s-a dat prea puțin.
Profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și fondatorul Institutului de cercetare-dezvoltare Cognitrom, analizează, în interviul pentru spotmedia.ro, măsurile care sunt luate în Educație, pentru a reduce cheltuielile: normă didactică mărită pentru profesori, multe burse școlare eliminate, lipsă de viziune asupra calității educației.
Norme reduse pentru bibliotecari, dar avem norme didactice mărite pentru profesori. Cum arată, din punctul dumneavoastră de vedere, viziunea asupra educației? Sigur, în sens larg, incluzând și măsuri pentru cultură aici.
Din punctul meu de vedere, este o politică prost scrisă, prost făcută, pentru care apoi s-au decupat niște date ca să o susțină. Nu a fost o politică în care să pornească întâi de la date și apoi să construiască, ci s-a construit politica și apoi s-au fabricat sau s-au decupat date care să o susțină. Acest demers este contraproductiv.
Faptul că a crescut norma didactică e detrimental pentru calitatea actului de predare. Nu există niciun fel de studiu care să arate că dacă crești norma didactică a profesorului crește calitatea actului de predare.
Nu există niciun studiu care să arate că dacă crești efectivele de elevi în clasă crește calitatea predării. Dimpotrivă, toate aceste măsuri vor avea efect detrimental asupra calității actului de predare și învățării în cazul elevilor.
Citește articolul integral pe Spot Media.