Întârzieri majore ale trenurilor, din cauza caniculei și accidentelor feroviare. Avertismentul lui Cătălin Drulă
Trenul care a plecat din Mangalia spre Arad în care se aflau și zeci de copii veniți din tabără, a făcut 26 de ore pe drum. Și nu este singurul caz.
Ministrul Transporturilor și-a cerut scuze pentru aceste întârzieri, dar și pentru cele care vor urma, din cauza valului de caniculă.
Directorul CFR Călători nu va fi demis pentru haosul înregistrat în ultimele zile pe calea ferată.
Alegeri 2024
08:05
Lasconi: Atunci când încearcă cineva, care îl are pe Putin în spate, în casa ta, nu ieşi tu din casă, îl scoţi pe el afară
22:25
Elena Lasconi, explicaţii despre acuzaţii precum „vrea să ne facă copiii homosexuali”: Este o manipulare de tip rusesc
20:46
BEC: Transmiterea de mesaje pentru influenţarea opţiunii de vot, după încheierea campaniei, considerată propagandă
17:25
Elena Lasconi: Sunt sigură că nici voi nu vă doriţi un preşedinte care ameninţă că va scoate România din UE şi din NATO
- „De unde veniţi?
- De la Mangalia
- Cât a durat călătoria ?
- O viaţă întreagă” a spus unul din călătorii din trenul rămas în câmp.
Trenul Interegio a plecat din Mangalia miercuri seară. Ar fi trebuit să ajungă la Arad joi la prânz. Pasagerii au sosit însă la 11 noaptea, cu zece ore de întârziere, după 26 de ore de stat în tren. Printre călători erau şi 30 de copii care fost în tabără la mare. Au stat, alături de ceilalţi călători, 9 ore în câmp, fără mâncare şi apă.
„Copiii erau disperaţi, nu aveau apă, nu aveau nimic, erau terminaţi.”
„Am primit în Bucureşti un cornuleţ şi o sticlă de apă” spuneau călătorii.
Un alt tren plecat din Mangalia spre Timişoara a ajuns la destinaţie după 29 de ore! Şi această garnitură a rămas blocată câteva ore în câmp înainte de Bucureşti. Apoi, locomotiva s-a defectat lângă Drobeta Turnu Severin. Cea trimisă în ajutor s-a stricat şi ea pe drum. Abia a treia a putut fi folosită. Pasagerii au primit de două ori un corn și o sticlă cu apă.
Ministrul Transporturilor spune că defecţiunile s-au produs din cauză că nu au fost făcute investiţii timp de 30 de ani la CFR. Situaţia a fost înrăutăţita de furtuni, dar şi de accidentul de la Feteşti, în care au fost implicate doua trenuri de marfă. Cătălin Drulă le-a cerut transportatorilor de marfă să nu pună în pericol circulaţia pe calea ferată.
Cătălin Drulă, ministrul transporturilor: „Gata, nu se mai poate. Rupem pisica-n două"
Ministrul susţine că angajaţii CFR au făcut mici minuni pentru reluarea traficului şi nu-l va demite pe directorul CFR Călători pentru întârzieri, chiar dacă, din pricina căldurii, ar putea apărea şi altele.
Catalin Drulă, ministrul transporturilor: „Le cer scuze călătorilor. Echipa mea funcţionează, cât timp sunt aici, sunt pe bază de profesionalism şi eficienţă. Asta înseamnă că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment. Subiectul pentru mine e încheiat"
Problemele au continuat şi vineri. Un tren plecat de ieri de la Mangalia a ajuns la Timişoara cu 5 ore întârziere. Şi nu a fost singura întârziere.
Deşi a fost restabilită conexiunea dintre Bucureşti şi Constanța, aceasta s-a făcut pe un singur fir, astfel ca trenurile au continuat să întârzie. Garnitura a intrat în Gara de Nord, vineri cu o întârziere de o oră.
„Deocamdată nu avem nicio reclamaţie şi condiţiile au fost bune" a explicat un controlor din tren
„A fost cald, nu a fost aer condiţionat, a fost oribil. Doamna controlor era supărată că-şi pierduse telefonul" a mărturist un pasager.
„Nu pot să respir, este o temperatură de peste 40 de grade" spunea altcineva.
Unele vagoane s-au întors la Constanța, altele şi-au continuat drumul spre Braşov, iar călătorii, mai ales străinii, au fost în încurcătură.
În acelaşi timp, o altă locomotivă a avut probleme la plecarea din Gara de Nord.
Ministrul Transporturilor a anunţat că în două luni urmează să fie semnat un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi. Ar putea trece luni bune până când ar ajunge în România.