Calvar la metrou din cauza întârzierilor. Bucureștenii așteaptă în stație zeci de minute. Cât timp va mai dura calvarul?
Timpii de așteptare la metrou au crescut considerabil în ultimele zile. Bucureștenii așteaptă zeci de minute în anumite stații pentru a lua trenul.
Metrorex spune că intervalul mediu de succedare a trenurilor este de circa 10 - 14 minute. Se întâmplă asta pentru că circulația la metrou se desfășoară cu 35 de trenuri în loc de 57.
„Metrorex anunță că intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele se menține la circa 10 - 14 minute. Astăzi, circulația la metrou se desfășoară cu 35 de trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat”, explică Metrorex.
Timpii de aștepare de la metrou cresc, iar asta pentru serviciile de salubritate prestate de Alstom Transport SA, companie care are contract de mentenanță cu Metrorex, și-a redus serviciile din cauza datoriilor.
„Creșterea timpilor de așteptare în stații este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare. În această perioadă, Metrorex asigură activitățile de curățenie în vagoane după retragerea trenurilor din circulație, în intervalul orar 23:00 – 05:00 și în timpul programului de circulație în situații care necesită salubrizare de urgență”, transmite compania.
Apar și defecțiuni și evenimente neplăcute. Un incident a avut loc, joi, între stațiile Universitate și Piața Romană. Trenul a întâmpinat o problemă tehnică. S-a decis evacuarea pasagerilor din metrou. Unul din martori spune că a văzut foc la o instalație electrică a metroului.
Cât durează calvarul de la metrou?
Nu poate fi estimat cât va mai dura calvarul de la metrou, însă Metrorex a precizat în urmă cu aproximativ o lună că o parte din datorii au fost achitate. Restul datoriilor ar urma să fie plătite la următoarea rectificare bugetară.
„În urma articolelor apărute în presă referitoare la obligaţiile de plată către Alstom Transport S.A., facem precizarea că Metrorex a achitat o parte din sumele aferente serviciilor realizate în anul 2022 şi continuă să plătească facturile ce vor fi emise în acest an. Pentru achitarea integrală a obligaţiilor de plată, va solicita sumele necesare la următoarea rectificare bugetară. Obiectivul principal al Metrorex este transportul călătorilor în condiţii de siguranţă, iar în acest sens, depunem toate eforturile pentru rezolvarea acestei situaţii”, preciza compania în urmă cu o lună.
Datoriile Metrorex către Alstom
La începutul anului, obligaţiile restante Metrorex față de ALSTOM erau de aproximativ 140 milioane de lei, din care anul acesta au virat 20 de milioane.
Frecvența trenurilor a fost redusă, după ce compania care se ocupă de mentenanța garniturilor și-a redus activitatea din cauza datoriilor pe care le are de recuperat de la Metrorex.