Înmatricularea şi radierea vehiculelor va putea fi făcută online, fără deplasarea la sediile serviciilor publice comunitare
Guvernul a aprobat, miercuri, ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării vehiculelor în România.
Actul normativ crează cadrul legal pentru conceperea, operaţionalizarea şi gestionarea unei aplicaţii prin care cetăţenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate, sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înamtriculare, arată Ministerul Afacerilor Interne.
„Aplicaţia va fi gestionată de Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări din Ministerul Afacerilor Interne şi va permite cetăţenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.). Procesul de debirocratizare a procedurii de înmatriculare a vechiculelor, prin oferirea posibilităţii efecturării acestor operaţiuni în regim on-line reprezintă un progres major pentru simplificarea relaţiei dintre cetăţeni şi instituţiile publice”, arată comunicatul de presă al MAI.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Ministrul de Interne Lucian Bode a precizat că, „prin ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri, amplul proces de modernizare şi eficientizare a serviciilor oferite cetăţenilor”.
„Posibilitatea de a înmatricula sau radia on-line un vehicul reprezintă scutirea de drumuri, la mai multe instituţii, pentru peste un milion şi jumătate de cetăţeni, care solicită aceste proceduri anual. Este un nou pas spre normalitate, normalitate confirmată şi de succesul de care se bucură în rândul cetăţenilor români celelalte proiecte de digitalizare implementate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în mandatul meu: eliberarea on-line a certificatului de cazier judiciar, accesarea on-line a istoricului sancţiunilor auto, programarea prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro pentru eliberarea paşaportului, obţinerea avizelor pentru construcţii şi amenajarea teritoriului în format on-line., a declarat Lucian Bode, potrivit sursei citate.
În anul 2022 au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate) şi au fost efectuate 167.847 operaţiuni de radiere. Aplicaţia este programată să devină operaţională în cursul acestui an.
Proiecte majore de digitalizare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne
Oferirea posibilităţii ca procedurile de înmatriculare şi radiere a vehiculelor să fie realizate on-line este al cincilea mare proiect de digitalizare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în perioada 2022-2023.
Ministerul Afacerilor Interne a creat şi gestionează platforma on-line hub.mai.gov.ro, destinată special eficientizării relaţiei cu cetăţenii.
Din luna februarie şi până în prezent, platforma hub.mai.gov.ro a înregistrat peste 1.155.000 de accesări, fiind create peste 145.000 de conturi de utilizator.
Certificatul de cazier judiciar, obţinut online
Prin intermediul acestei platforme, cetăţenii pot obţine din faţa computerului, pe loc şi gratuit, începând cu data de 1 Februarie 2023, certificatul de cazier judicar.
Pentru acest lucru este necesară crearea unui cont în platformă, fie direct, caz în care este necesară deplasarea o singură dată la o unitate a Ministerului Afacerilor Interne pentru confirmarea identităţii, fie prin intermediul Ghişeul.ro, caz în care nu mai este nevoie de deplasarea la o unitate a MAI, accesul facându-se cu credenţialele din portalul de plată a taxelor şi impozitelor.
De la operaţionalizarea secţiunii pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar şi până astăzi, 24 Mai 2023, au fost emise peste 121.000 de certificate de cazier judiciar.
Istoricul sanţiunilor rutiere, la un click distanţă
Începând din data de 18 Mai 2023, cetăţenii români care deţin permis naţional de conducere pot accesa on-line istoricul sancţiunilor rutiere., mai precizează sursa menţionată. Procedura de autentificare este similară celei pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, având la dispoziţie autentificarea directă prin intermediul platformei sau autentificarea prin intermediul Ghişeul.ro.
În mai puţin de o lună, peste 2.400 de cetăţeni au solicitat şi accesat istoricul propriu al sacnţiunilor rutiere.
Programări pentru eliberarea paşapoartelor, avize pentru urbanism, amenajare a teritoriului, dar şi autorizaţii de construcţie ori desfiinţare a construcţiilor, obţinute on-line
Prin intermediul platformei MAI a fost simplificată procedura de programare pentru obţinerea paşaportului românesc. Această operaţiune poate fi făcută tot prin accesarea hub.mai.gov.ro, cu un cont valid de utilizator şi parcurgerea câtorva etape simple şi intuitive.
De la operaţionalizarea serviciului până în prezent, prin intermediului HUB-ului, s-au programat peste 354.800 de persoane, mai transmite MAI.
De asemenea, prin intermediul aceluiaşi Hub pot fi depuse on-line documentele necesare pentru obţinerea avizelor de la Direcţia Generală Logistică a Ministerului Afacerilor Interne pentru urbanism, amenajare a teritoriului, dar şi autorizaţii de construcţie ori desfiinţare a construcţiilor. Au fost emise astfel, de către Direcţia Generală Logistică din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, 1537 de avize începând cu anul 2022.
Proiectele de digitalizare au fost implementate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite prin Programul de Guvernare 2021-2024, în ceea ce priveşte dezvoltarea instrumentelor de e–guvernare pentru cetăţeni şi mediul de afaceri.