Industria auto, lovită crunt de pandemie. Suma uriașă pe care a pierdut-o România în fiecare zi
Economia europeană suferă crunt din cauza pandemiei, iar industria auto este printre cele mai afectate. Pierderile sunt foarte mari și în Romania. Fabricile au stat închise 31 de zile, timp în care NU s-au produs 70.000 de mașini.
Dar, chiar dacă economia Europei va avea o scădere medie de peste 7 procente, prognozele arată că România, își va reveni mai repede decât alte țări.
Economia în U.E.
Alegeri 2024
15:04
Traian Băsescu: ”Susțin Forța Dreptei în folosul doamnei Lasconi. Pe Geoană, dacă îl zdruncin puțin, își pierde busola!”
15:02
INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”
12:55
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Cât de puternic este „primul om în stat”, conform Constituției
12:41
Mesajul publicat de fiica Elenei Lasconi, după dezbaterea electorală: „Este clar că a învăţat din greşeli”
2020: -7,4%
2021: +6,1%
Uniunea Europeană a anunțat pentru 2020 că economia va scădea în medie cu 7,4 %. Mai rău decât în timpul crizei financiare din 2007.
Cel mai grav afectate:
Grecia 2020: -9,7% 2021: +7,9%
Italia 2020: -9,5% 2021: +6,5%
Spania 2020: -9,4% 2021: +7%)
Anul viitor, economia revine pe creștere
Sunt și vești bune. Conform prognozelor, anul viitor trecem pe plus, iar economia va crește cu 6%. Nu se vor recupera total și rapid toate pierderile, dar va fi mult mai bine.
Cele mai rău lovite țări vor fi Italia, Spania și Grecia, toate cu turism puternic. Scăderea economică din acest an va fi de aproape 10% și nu vor reuși să recupereze total pierderile în 2021.
Cel mai puțin afectate:
Polonia: 2020: -4,3% 2021: +4,1%
ROMÂNIA: 2020: -6% 2021: +4,2 %)
Cel mai bine stă Polonia: -4.3% în acest an și +4.1% anul viitor. Uniunea Europeană este destul de optimistă și în cazul României. Economia va scădea cu 6% în 2020 și va crește cu 4,2% în 2021.
Pe lângă turism și restaurante, și industria auto a pierdut mult. România era printre primele 10 țări la producția de mașini cu doi producători importanți: Dacia și Ford.
În plus, o serie de companii care produc piese și subansamble au fost nevoite să-și închidă porțile.
Asociația producătorilor de autoturisme din Europa a calculat că, în perioada în care fabricile au fost închise, Germania a ratat o producție de peste 600.000 de mașini. Este urmată de Spania, Franța și Marea Britanie.
România este pe locul 9 în topul pierderilor, cu aproape 70.000 de mașini pe care NU le-a produs. Înaintea Ungariei, Portugaliei, Belgiei.
Germania 605,722
Spania 436,324
Franța 257,802
Marea Britanie 230,794
Cehia 151,598
Italia 123,000
Slovacia 114,632
Polonia 86,098
România 68,673
Ungaria 51,552
Portugalia 41,485
Belgia 33,360
Austria 26,480
Suedia 23,304
Finlanda 16,327
Total 2,317,369
În total, mașinile care nu au mai ieșit pe poarta fabricilor ajung la 2,3 milioane.
În fiecare zi cât a fost oprită, industria auto din România a pierdut 125 de milioane de euro. Respectiv, nu au fost plătite taxe sau impozite pe mașinile sau piesele care nu s-au fabricat în acest timp. Dar nu este singura industrie afectată.
Scădere de 85%
Ministerul Economiei estimează o reducere a încasărilor față de martie anul trecut cu 25%, cam 1 miliard de euro. Ca să vă faceți o idee, banii sunt suficienți pentru construirea a 200 de kilometri de autostradă la câmpie."
Showroom-urile auto din România nu au fost închise în perioada asta, așa că piața auto a scăzut mai puțin ca în vestul Europei.
Cristian Milea, președintele APIA: ”Scăderea a fost de 85%”.
90% din producția auto din România merge la export, ceea ce ajută enorm balanța economică a țării. 14 milioane de europeni muncesc în industria auto și reprezintă 7 % din PIB-ul european.