Indicatoarele rutiere care pun în pericol viețile oamenilor. Cele mai multe sunt neconforme

×
Codul embed a fost copiat

Multe indicatoare rutiere nu sunt fabricate conform standardelor de siguranță în trafic. Este un lucru extrem de grav, care pune în pericol viețile oamenilor.

Unele sunt prea mici, altele nu sunt vopsite în așa fel încât să fie vizibile de la distanță. Toate la un loc pun în pericol siguranța în trafic, susțin reprezentanții Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație. Mai multe panouri din trafic au fost testate într-un laborator acreditat.

Cătălin Condescu, președintele Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație: "Uitaţi-vă ce înseamnă diferenţa la material, ce înseamnă să furi la astfel de indicatoare rutiere. Acesta este indicatorul conform şi acesta cel neconform. Este o diferenţă de 5-6 cm, vizibilă, cu ochiul liber."

Conform măsurătorilor făcute de un laborator acreditat, indicatorul de "trecere de pietoni" de pe stâlp nu îndeplineşte standardul de siguranţă în trafic. Este prea mic, tabla nu este destul de groasă şi se deteriorează repede, în timp. Pentru a vedea diferenţele, reporterul Știrilor Pro TV a dus la faţa locului un panou de circulaţie conform cu standardul.

Cătălin Condescu: "Probabil că ele au fost achiziţionate la preţurile unor indicatoare conforme, pentru că nustă nimeni să verifice dacă aceste indicatoare corespund sau nu standardelor de siguranţă."

Citește și
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Reporter: „Uitaţi-vă, vă rog, la indicatoarele acelea. Spuneţi-ne de diferenţe.”
Șofer: „Cel de jos e mai mare decât celălalt şi mult mai vizibil.”

Din 38 de panouri analizate într-un laborator acreditat, 65% nu îndeplineau condiţiile de siguranţă în trafic, susţin reprezentanţii Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie.

Un proiectant ne explică în ce constă furtul.

Sorin Drăgoi, proiectant la o firmă de siguranță rutieră: „Dacă vă uitaţi şi la tablă, la greutatea indicatorului, este mult mai ridicată decât acesta şi atunci preţul final de producţie este mai mic la cel care este mai uşor şi foloseşte mai puţină vopsea faţă de cel care este în standard.”
Reporter: „Şi chiar se face economie în felul acesta?”
Sorin Drăgoi: „Puţin cu puţin se face mult.”

Tot Bucureştiul e plin de astfel de indicatoare. În unele locuri, nici nu se mai văd. 

Pe un indicator rutier de la intersecţia străzilor Tunari și Mihai Eminescu, culoarea s-a dus complet. Aşa ceva nu există în Codul Rutier. Practic, când ajungi cu maşina în această intersecţie, doar intuiţia te face să mai cedezi trecerea.

Reporter: „Ce înţelegeţi din acel indicator?”
Șofer: „Nici nu-l văd. Ăsta alb... Este super tare, o formă geometrică.”

Șofer: „Nu înţeleg nimic. Nu se vede absolut nimic. Este şters. Ar trebui înlocuite.”

Spre deosebire de alte ţări, în cazul accidentelor din România nu sunt trecute în statistici şi cauzele specifice. Uneori este vorba despre semnalizări rutiere incomplete sau insuficiente.

Anul trecut a fost înregistrat oficial un singur accident grav cu această cauză.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Un copil de 15 ani a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină pe trecerea de pietoni. O traversa pe trotinetă
Un copil de 15 ani a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină pe trecerea de pietoni. O traversa pe trotinetă

Un băiat de 15 ani a fost transportat la spital, vineri, după ce a fost lovit de o maşină, în timp ce traversa, cu trotineta, o stradă din municipiul Turda, judeţul Cluj, la trecerea de pietoni.

O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri
O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri

Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației susținută și de un producător de avioane propune reducerea echipajului din cabină la un singur pilot în timpul zborului.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.