Indicatoarele rutiere care pun în pericol viețile oamenilor. Cele mai multe sunt neconforme
Multe indicatoare rutiere nu sunt fabricate conform standardelor de siguranță în trafic. Este un lucru extrem de grav, care pune în pericol viețile oamenilor.
Unele sunt prea mici, altele nu sunt vopsite în așa fel încât să fie vizibile de la distanță. Toate la un loc pun în pericol siguranța în trafic, susțin reprezentanții Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație. Mai multe panouri din trafic au fost testate într-un laborator acreditat.
Cătălin Condescu, președintele Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație: "Uitaţi-vă ce înseamnă diferenţa la material, ce înseamnă să furi la astfel de indicatoare rutiere. Acesta este indicatorul conform şi acesta cel neconform. Este o diferenţă de 5-6 cm, vizibilă, cu ochiul liber."
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Conform măsurătorilor făcute de un laborator acreditat, indicatorul de "trecere de pietoni" de pe stâlp nu îndeplineşte standardul de siguranţă în trafic. Este prea mic, tabla nu este destul de groasă şi se deteriorează repede, în timp. Pentru a vedea diferenţele, reporterul Știrilor Pro TV a dus la faţa locului un panou de circulaţie conform cu standardul.
Cătălin Condescu: "Probabil că ele au fost achiziţionate la preţurile unor indicatoare conforme, pentru că nustă nimeni să verifice dacă aceste indicatoare corespund sau nu standardelor de siguranţă."
Reporter: „Uitaţi-vă, vă rog, la indicatoarele acelea. Spuneţi-ne de diferenţe.”
Șofer: „Cel de jos e mai mare decât celălalt şi mult mai vizibil.”
Din 38 de panouri analizate într-un laborator acreditat, 65% nu îndeplineau condiţiile de siguranţă în trafic, susţin reprezentanţii Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie.
Un proiectant ne explică în ce constă furtul.
Sorin Drăgoi, proiectant la o firmă de siguranță rutieră: „Dacă vă uitaţi şi la tablă, la greutatea indicatorului, este mult mai ridicată decât acesta şi atunci preţul final de producţie este mai mic la cel care este mai uşor şi foloseşte mai puţină vopsea faţă de cel care este în standard.”
Reporter: „Şi chiar se face economie în felul acesta?”
Sorin Drăgoi: „Puţin cu puţin se face mult.”
Tot Bucureştiul e plin de astfel de indicatoare. În unele locuri, nici nu se mai văd.
Pe un indicator rutier de la intersecţia străzilor Tunari și Mihai Eminescu, culoarea s-a dus complet. Aşa ceva nu există în Codul Rutier. Practic, când ajungi cu maşina în această intersecţie, doar intuiţia te face să mai cedezi trecerea.
Reporter: „Ce înţelegeţi din acel indicator?”
Șofer: „Nici nu-l văd. Ăsta alb... Este super tare, o formă geometrică.”
Șofer: „Nu înţeleg nimic. Nu se vede absolut nimic. Este şters. Ar trebui înlocuite.”
Spre deosebire de alte ţări, în cazul accidentelor din România nu sunt trecute în statistici şi cauzele specifice. Uneori este vorba despre semnalizări rutiere incomplete sau insuficiente.
Anul trecut a fost înregistrat oficial un singur accident grav cu această cauză.