Incidente dese cu trotinetele, care au ajuns până și pe autostradă. Ce reguli se pregătesc
Cei care merg cu trotineta electrică ar trebui să facă, obligatoriu, un curs de legislaţie rutieră. Este una dintre propunerile care vizează reglementarea acestor vehicule, tot mai folosite şi în România.
Deocamdată, nu avem legislaţie, în schimb se înmulţesc accidentele. În fiecare lună sunt consemnate cel puţin trei soldate cu victime.
O înregistrare surprinde cum un copil care traversa strada pe culoarea verde a fost lovit de un bărbat pe trotinetă, care nu a oprit la semafor. Grav este că sunt tot mai dese situaţiile în care cei de pe trotinetă ignoră regulile de circulaţie, nu reuşesc să frâneze şi intră în autoturismele oprite sau chiar îşi iau trotineta pe autostradă.
De la începutul anului şi până în prezent, s-au înregistrat 28 de accidente în care au fost implicate persoane care se aflau pe trotinete, adică vreo 3 în fiecare lună. Și, atenţie, acestea sunt accidentele soldate cu victime. Altele, şi nimeni nu ştie câte, nu au ajuns niciodată în atenţia poliţiştilor, fie pentru că nu au fost raportate, fie pentru că părţile au ajuns la o înţelegere.
În Parlament a fost deja depus un proiect de lege care prevede, printre altele, ca cei care conduc trotinete să aibă cel puţin 14 ani şi să poarte obligatoriu casa de protecţie măcar până la 18. Şi Direcţia pentru Înmatriculări, Registrul Auto Român ori Direcţia Rutieră lucrează la un alt document care urmează să ”stabilească la ce categorie de vehicule se încadrează trotinetele, dacă se înmatriculează sau se înregistrează, unde le poţi folosi - pe trotuar sau pe carosabil - şi cine le poate conduce”.
Cosmin Andreica, EUROPOL: ”S-a discutat inclusiv despre necesitatea introducerii unor cursuri de legislaţie rutieră, ca la finalul cursului să obţină un atestat. Este important să cunoască semnele de circulaţie. Dar, repet, aceasta este doar o discuţie.”
Dar probabil că la stadiul de discuţie va rămâne, pentru că o astfel de măsură ar trebui aplicată nediscrimatoriu, adică şi bicicliştilor.
În Franţa, de pildă, a fost interzisă circulaţia cu trotinete pe trotuare, iar viteza maximă admisă este de 25 de km pe oră.
Însă unele voci cer deja să fie redusă la 20 de kilometri pe oră, sau chiar la 8, în zonele pietonale aglomerate. În tot acest timp, la noi trotinetele electrice pot prinde 50-60 de kilometri pe oră.
Sursa: Pro TV
Etichete: cod rutier, accident, trotinete, scutere, pietoni,
Dată publicare:
23-08-2019 18:41