Dăncilă nu i-a anunțat pe chinezi cu privire la Comarnic-Brașov. Reacția lor când au aflat
Autostrada Comarnic-Brașov, aflată mereu în stadiul de proiect, suferă un nou eșec rușinos, al 4-lea. Guvernul renunță la construcția autostrăzii în parteneriat public privat și va cere CSAT să o declare de importanță națională.
Reprezentanții consorțiului chinez, cu care România era în negocieri, recunosc că au aflat din presă despre renunțarea la parteneriat. Iar activiștii care monitorizează infrastructura susțin că eșecul era previzibil, dar trecerea prin CSAT ascunde alte pericole cum ar fi atribuirea lucrărilor fără licitație.
Noul eşec al proiectului autostrăzii Comarnic - Braşov a fost anunţat la Ploieşti de premierul Dancila.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Viorica Dăncilă, premier: ”Scoatem din parteneriat public privat, iar în prima şedinţă de CSAT să... această autostradă să devină de importanță naţională astfel încât... sau de infrastructură critică. Pentru că procedurile sunt... birocraţia este destul de mare. Să începem construcţia cât mai repede din fonduri naționale."
În urmă cu puţin timp, Comisia de Prognoză şi ministrul Transporturilor, instituţiile responsabile de proiect, vedeau autostrada deja construită.
Răzvan Cuc, ministrul transporturilor: ”24 de luni, maxim,maxim, 28 de luni se poate finaliza lucrarea."
Chinezii din consorţiul care ar trebui să contruiasca autostradă au declarat pentru Ştirile Protv că au aflat din presă despre anularea negocierilor.
Reacţia Consorţiului Chinezo-Turc: "Nu avem alte informaţii decât voi. Am fost la negocieri acum câteva săptămâni. Nu ştim ce s-a întâmplat după negocieri. Aveam programate alte runde."
În schimb, ONG-urile susţin că se aşteptau la al patrulea eşec. Însă cred că treceea prin CSAT ar însemna atribuirea directă, fără licitaţie.
Paul Dorneanu, directorul asociaţiei construim România:"Nu va rezolva problema. CSAT ar putea decide, da s-ar putea face la fel cum s-a făcut şi cu avioanele F16. Banii aceştia privaţi nu pot fi urmăriţi, nu sunt transparenţi aşa cum sunt banii europeni."
Reprezentanţi din societatea civilă care monitorizează construcţia autostrăzilor spun că până acum au fost făcute 2 studii de fezabilitate pentru Comarnic-Braşov. Problema este că studiile nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. Cu aceşti bani se puteau face 5 - 6 km de drum expres.
Rău este ca Sibiu-Pitești, cealaltă autostradă care ar trece munţii, nu are deocamdată un constructor şi rămâne la fel pe hârtie. Cu 800 de kilometri de autostradă, România este la coada Uniunii Europene după numărul de kilometri raportaţi la suprafaţa ţării.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!