Imagini impresionante pe șantierul podului de la Brăila. Turnurile uriașe se înalță cu 2 metri pe zi
Imagini impresionante surprinse pe șantierul podului din Brăila, care va lega Dobrogea de restul țării.
Pilonii construcției, care este cea mai înaltă din țară, vor fi gata săptămâna aceasta. Pentru ridicarea acestor turnuri, constructorul italian lucrează 24 de ore din 24. La final, podul va fi cel mai mare din România și al treilea din Europa și va costa jumătate de miliard de euro.
În imagini se vede partea de sus a pilonilor. Turnurile depăşesc limita norilor. La final vor avea 192 de metri şi este cea mai importantă lucrare de infrastructură din ţara noastră.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Din cauza vremii capricioase de săptămâna trecută, constructorii au fost nevoiţi să oprească lucrările, câteva zile.
La aproape 200 de metri altitudine, rafalele de vânt sunt extrem de puternice şi muncitorii nu ar fi reuşit să lucreze. Dar întârzierea a fost recuperată, iar acum turnurile cresc în fiecare zi cu doi metri.
Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: „În momentul de față suntem la 180 de metri. Şi speram ca undeva vineri noaptea spre sâmbătă să finalizăm această etapă, urmând ca ulterior, după sărbători, să începem operaţiunea de ridicare a grinzilor de rigidizare a turnurilor."
Cele 86 de elemente metalice ale podului sunt construite pe şantierul naval din Brăila şi asamblarea lor este în termen. De asemenea, singura companie din lume care produce cabluri pentru poduri hobanate, aflată în Japonia, a trimis primele șufe pentru ancorare. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere se ocupă, în paralel, de drumurile care vor face legătura cu podul.
Marius Pușcașu, reprezentant CNAIR: „A ieşit şi decizia de expropriere, urmează să începem şi drumurile, cât mai curând posibil. Există posibilitatea să avem şi nişte întârzieri, dar vom încerca să recuperăm."
Pe lângă cele două turnuri, se mai fac lucrări la cele două blocuri de ancoraj ale podului şi la viaductele de acces, pentru care există autorizaţie de construire. Dacă vor fi respectate termenele, la sfârşitul anului 2023, vom putea traversa Dunărea pe la Brăila, în doar câteva minute. Acum, fluviul se traversează cu bacul şi durează în medie, o jumătate de oră.