Hidroelectrica anunță ca a început procesul de facturare. Ce trebuie să știți dacă sunteți clienți ai companiei
Hidroelectrica anunță că a început procesul de facturare. Compania a atras mulți clienți în ultimul an datorită prețurilor mici, însă majoritatea nu au plătit nimic din primăvara anului trecut.
Alți furnizori au facturat doar parțial, pentru că și legile au fost modificate de nenumărate ori. Problemele legate de facturile la energia electrică conduc în topul reclamațiilor făcute de români la ANRE, anul trecut.
Clienții Hidroelectrica așteaptă de multe luni să primească facturi.
Viorel Sava, client Hidroelectrica: „Sunt client Hidroelectrica cu trei locuri de consum și pot să confirm că nu am primit nicio factură. Din primăvară, de dinainte de a începe tevatura cu ordonanță la ordonanță, de atunci nu s-au mai primit facturi. Deocamdată, problemele clienților hidroelectrica sunt ciclice”.
Pe un grup de clienți Hidroelectrica, oamenii se plâng și de faptul că nu pot transmite indexul. Problemele ar urma să se rezolve din februarie, când sistemul informatic va fi pus la punct. Tot de atunci, facturile vor începe să vină în număr mare, transmit reprezentanții companiei.
Ce trebuie să știți dacă sunteți client Hidroelectrica
Dacă sunteți client Hidroelectrica, de săptămâna viitoare ar urma să începeți să primiți facturi. Nu vor veni toate odată din urmă, ci pe rând. Este posibil să primiți mai multe facturi pe lună, la distanță de o săptămână sau două, astfel încât, până în martie să ajungeți la zi cu facturile. Acestea se pot plăti în 45 de zile. Dacă nu ați pus bani deoparte în ultimele luni și acum aveți dificultăți în a achita sumele adunate, puteți depune o cerere pentru eșalonare, o găsiți pe site-ul companiei. Facturile restante se pot plăti în cel mult șase rate, fără penalizări.
Clienții altor furnizori au primit facturi incomplete. De pildă, luna aceasta, Enel a trimis facturi doar pentru primele 15 zile din decembrie, iar indexul trimis de clienți la final de lună nu a putut fi luat în calcul, așa că s-au făcut estimări. Motivul, spun reprezentanții companiei, este că de pe 16 decembrie au intrat în vigoare noile modificări legislative, care stabilesc un plafon de 1 leu și 30 de bani pentru clienții care au consum mare și apoi s-a reglemntat problema celor cu mai multe locuri de consum.
Ce se va întâmpla cu facturile pentru restul lunii
Reprezentant Enel: „Va fi facturat împreună cu consumul lunii ianuarie, în luna februarie. Se va face o regularizare a consumului din luna decembrie, având în vedere că acesta a fost facturat doar pentru primele 15 zile, și se va lua în calcul inclusiv indexul pe care l-a transmis clientul în perioada respectivă”.
Dar și anul acesta ar putea fi probleme, după aproximativ 20 de modificări legislative.
Dumitru Chisăliță, reprezentantul Asociației „Energia Inteligentă”: „Lucrurile în 2023 sunt de două ori mai complicate decât erau în 2022, aspect care, cu siguranță, va trezi multiple nemulțumiri din partea consumatorilor”.
Anul trecut a crescut cu 64% numărul de reclamații depuse de clienți la Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei. În 2022 au fost peste 39.000 de reclamații, cele mai multe au fost legate de facturarea energiei electrice, aproape 15.000. În total, amenzile date de ANRE atât în sectorul de electricitate, cât și de gaz, au fost de peste 37 de milioane de lei.