Va fi inaugurat încă un tronson al DEx Craiova-Piteşti. Șoferii nu vor mai trebui să traverseze Slatina și Balș
Încă unul dintre tronsoanele primului drum-expres din România, Craiova-Pitești, este aproape gata, și va fi inaugurat la timp, peste o săptămână.
În schimb, pe bucata Craiova-Balș lucrările merg încet, și sunt puține șanse ca ele să fie încheiate până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul.
Șoseaua Craiova Pitești este primul drum expres din țară și va asigura transportul rapid al mărfurilor din Oltenia către Capitală și mai departe, în portul Constanța. Premierul a vizitat șantierul.
Nicolae Ciucă, premierul României: „Avem garanţia că săptămâna viitoare, pe 28, acest tronson va putea fi dat în circulaţie . Am discutat şi de întârzierile la tronsonul 1, Balș - Craiova, acolo lucrările sunt în procent de 52%. Nu pot să afirm că veştile sunt încurajatoare."
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Pas important pentru fluidizarea circulaţiei rutiere pe relaţia Piteşti-Craiova! Vor fi daţi saptămâna viitoare în folosinţă încă 21,35 de km din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina şi Balş. Odată evitate aceste localităţi extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Piteşti şi Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt şi în condiţii de siguranţa mult mai mari”.
El şi-a exprimat încrederea în constructorul român că „va demonstra aceeaşi seriozitate şi în privinţa tronsoanelor 3 şi 4, la care lucrează”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Nu pot spune acelaşi lucru despre constructorul italian al tronsonului 1, care în continuare înregistrează întârzieri. Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârşitul acestui an. Dacă nu îşi îmbunătăţeşte mobilizarea, acesta va suporta consecinţe contractuale severe. Vreau să ia foarte în serios acest avertisment şi sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare!”.
Modernizarea drumurilor României avansează lent. Aproape o cincime sunt doar pietruite, iar 10% au rămas ca în evul mediu, doar cu pământ.
„Iese praful, mașinile nu intră, dacă plouă se înglodează, dacă nu plouă, intra dar greu", a spus un localnic din comuna Rediu, aflată la doar 11 kilometri de Iași.
Niciun primar nu a încercat măcar să obțină fonduri pentru asfaltare. Acum, prioritate are canalizarea.
Cristian Grosu, primar comuna Rediu: „Din păcate suntem defazați vremurilor, lucrurile astea ar fi solicitat o preocupare de acum 7 ani când au fost proiecte cu fonduri europene sau guvernamentale, iar ele nu s-au accesat până acum."
Tot în județul Iași, o porțiune din drumul județean 248 D este doar pietruită.
Ciprian Ciucan, director direcția de drumuri CJ Iași: „A fost drum de pământ până acum 3 ani, acum se circulă pe el ca drum de balast, proiectul de modernizare este în curs."
Potrivit, Institutului Național de statistică, avem 11 județe, în care drumurile de pământ măsoară peste 200 de kilometri. Cel mai rău este în Brăila, Tulcea, Albă, Caraș-Severin și Bihor, unde cel puțin un kilometru de drum din 5 nu are așternut nici măcar un strat de pietriș.
„Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina şi Balş”, a adăugat social-democratul.
„Pas important pentru fluidizarea circulaţiei rutiere pe relaţia Piteşti-Craiova! Vor fi daţi saptămâna viitoare în folosinţă încă 21,35 de km din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina şi Balş. Odată evitate aceste localităţi extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Piteşti şi Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt şi în condiţii de siguranţa mult mai mari”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.
El şi-a exprimat încrederea în constructorul român că „va demonstra aceeaşi seriozitate şi în privinţa tronsoanelor 3 şi 4, la care lucrează”.
„Nu pot spune acelaşi lucru despre constructorul italian al tronsonului 1, care în continuare înregistrează întârzieri. Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârşitul acestui an. Dacă nu îşi îmbunătăţeşte mobilizarea, acesta va suporta consecinţe contractuale severe. Vreau să ia foarte în serios acest avertisment şi sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare!”, a completat ministrul Transporturilor.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: sorin grindeanu, drumul expres Craiova-Pitești,
Dată publicare:
21-07-2022 18:45