Gara de Nord va fi modernizată: "Vin după 22 de ani în România, sunt șocat și nici nu mai vreau să pun piciorul"
Gara de Nord, cea mai mare poartă de intare în București, va fi modernizată. Deocamdată a fost lansată licitația pentru acest proiect.
Câștigătorul va trebui să reabiliteze cele trei clădiri ale gării, să amenajeze zone de așteptare cu spații verzi pentru călători, să asigure condiții de acces pentru persoanele cu dizabilități și să monteze panouri moderne de informare.
Gara de Nord a fost inaugurată pe 25 septembrie 1872 şi nu a mai beneficiat de o renovare serioasă de mai bine de 20 de ani. Tencuiala cade, pereții sunt plini de găuri, instalaţiile electrice sunt vechi şi uzate. Anual sunt făcute doar lucrări de întreținere.
Alegeri 2024
09:50
Nicușor Dan, după vot: Am votat și acum cum votez de 35 de ani pentru democrație și pentru o direcție Occidentală a României
09:32
Ilie Bolojan, după vot: "Am votat pentru un preşedinte responsabil, pentru o Românie modernă şi europeană"
09:09
Marcel Ciolacu: „Am votat pentru o Românie cu o voce puternică în lume, al cărei președinte să muncească pentru țară”
09:05
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Ce grupe de vârstă au votat la primele ore
Bărbat: „E prima dată după 22 de ani când vin în România, sunt șocat și nici nu mai vreau să pun piciorul..mai rar ce se găsește acolo.”
„-Cunosc gara asta de 65 de ani.
-Și ce schimbări ați văzut de când veniți?
-Prea puține."
Femeie: „Nu arată prea bine...”
Turiști străini: „Ar fi drăguț dacă angajații de la informații ar vorbi engleză, pentru că nu vorbesc engleză și noi suntem puțin pierduți. Dar e gară foarte frumoasă.”
Cât costă modernizarea
Acum oficialii CFR SA au anunțat că au realizat un proiect de modernizare. Pentru prima etapă a fost lansată licitația, iar termenul de depunere a ofertelor este până pe 6 martie. Această etapă ar urma să fie finalizată în 55 de luni. Lucrările ajung la 471 de milioane de lei, iar banii sunt alocați prin programul operațional transport.
Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA: “Vom avea zone de așteptare, zone verzi, știți cum vedem în centrele comerciale, cu plante verzi, vom lucra la instalații, vom avea instalații, ventilații. Vom avea panouri de informare pentru publicul călător modern. Vom avea un sistem centralizat de acces în Gara de Nord, astfel încât să evităm staționarea unor persoane care nu au legătură sau nu au trebă cu călătoria cu trenul pe calea ferată.”
Propuneri pentru reabilitarea Gării de Nord au mai fost, dar au rămas în acelaşi stadiu. În 2019, Oficialii CFR Infrastructură au prezentat un proiect care ar fi transformat Gara de Nord într-un mall uriaș, cu două terminale şi trenuri care circulă prin subteran, până la metrou. Proiectul nu a fost, însă, finalizat.