ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul feroviar din Roșiori de Vede. Trenul de călători nu a oprit la semnalul roșu
La două săptămâni de la accidentul feroviar din Grecia, România a fost la un pas de o tragedie similară. Două trenuri s-au tamponat la Roșiori și aproape 300 de oameni au intrat în panică, în urma coliziunii.
Cu noroc, doar 12 au suferit lovituri ușoare. Din nefericire însă, autorităților le-au trebuit mai bine de 6 ore ca să se dumirească și să spună ce s-a întâmplat. Trenul de călători nu a oprit, deși semnalul era roșu. A ajuns astfel din urmă, un tren de marfă, care transporta niste mașini, și l-a izbit din spate.
Era aproape 4 dimineața când acceleratul 1822 Arad-București se pregătea să oprească în stația Roșiori de Vede. Cu aproximativ un kilometru înainte însă, conductorul trenului a ignorat, din motive deocamdată necunoscute, semaforul roșu de la intrarea în gară.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dumitru Laurențiu, director general Agenția de Investigare Feroviară Română AGIFER: „La intrarea în stația Roșiori, a depășit un semnal, semnalul de intrare care indica oprirea, avea indicație roșie, și în urma acestui fapt a ajuns din urmă un tren de marfă care era încărcat cu autoturisme”.
Trenul privat de marfă care transporta sute de autoturisme tocmai trecuse prin macazul care îl redirecționa pe o altă linie. Fiind extrem de lung se deplasa cu viteză mică. În aceste condiții, acceleratul care n-a oprit la culoarea roșie a semaforului, l-a ajuns din urmă și l-a ciocnit violent chiar când ultimele vagoane ale marfarului tocmai treceau prin bifurcația de șine.
Dumitru Laurențiu, director general AGIFER: „În urma acestei coliziuni, acestei tamponări din spate, ultimele trei vagoane ale trenului de marfă au deraiat în așa fel încât antepenultimul a rămas într-o poziție înclinată, penultimul s-a răsturnat, ultimul a rămas pe roți în regulă, numai deraiat”.
280 de călători se aflau în trenul accelerat și cu toții s-au speriat cumplit. După ce accidentul a fost anunțat la 112, autoritățile au declanșat planul roșu de intervenție și la fața locului au fost trimise 23 de autospeciale de pompieri și ambulanțe. În plus, au fost mobilizate forțe suplimentare din județele învecinate.
Gelu Dragomir, purtător de cuvânt ISU Teleorman: „12 persoane conștiente și cooperante cu diferite traumatisme aveau nevoie de asistență medicală de urgență”.
La spital au ajuns în final doar patru călători pentru a primi îngrijiri. Restul pasagerilor au fost transferați la București cu un alt tren. Între timp, autoritățile au avut nevoie de mai bine de 6 ore să înțeleagă și să comunice ce s-a întâmplat de fapt după ce inițial au susținut că a avut loc un incident în care un tren a frânat brusc și nu au anunțat nimic despre ciocnire.
Vagonul care a deraiat este denumit de muncitorii de la fața locului vagon jumelat pentru că este format din două jumătăți. Deși nu a fost lovit direct, a suferit cele mai mari pagube. O jumătate s-a înclinat și a deraiat pe partea dreaptă a direcției de mers, iar aceasta a rămas înclinată în acest fel către câmp. Toate mașinile, 12 la număr, care se aflau pe acest vagon au fost distruse.
Mașinile din celelalte vagoane au avut de asemenea de suferit pentru că, din cauza impactului violent, s-au ciocnit unele de altele.
Ana-Maria Timiș, purtător de cuvânt Ford Otosan Craiova: „În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor”.
Autoturismele căzute de pe platformă au fost scoase de pe șine pe propriile roți pentru a elibera cât mai repede terasamentul. Pentru repunerea pe șine a vagoanelor deraiate, însă a fost nevoie de o macara de mare tonaj.
În urma accidentului, polițiștii de la transporturi feroviare au deschis un dosar penal pentru vatamare corporală din culpă și distrugere. Aceștia vor sta de vorbă cu mecanicul locomotivei care a lovit trenul de marfă, dar și cu cei trei impiegați de mișcare ai gării Roșiori care ar fi trebuit să prevadă și să prevină producerea accidentului.