Experiment inedit pentru elevi. Cum decurge o zi normală pentru un copil cu autism
Tot mai multe unități de învățământ din România școlarizează copii cu autism, iar integrarea lor în colectiv depinde de un efort comun, spun specialiștii.
O școală din județul Iași a găsit o metodă prin care să creeze o legătură, dincolo de sala de clasă, între elevii cu autism și colegii lor.
Cu ajutorul unei asociații a fost creat un labirint senzorial, prin care școlarii au descoperit o frântură din viaţa celor cu acest diagnostic.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Copiii de clasa I de la școala din Valea Lupului au testat primii labirintul senzorial, menit să dezvăluie o parte dintre provocările celor diagnosticați cu autism.
Înainte să intre pentru două minute în joc au primit ochelari și căști, iar la picior le-a fost atașată o greutate de 1 kg.
Fetiță: „Erau niște culori pe jos și când mi-am pus ochelarii nu mai erau. Foarte multe zgomote, mașini, copii care țipă. La nimic nu m-am putut concentra”.
Î: În caști ce ai auzit?
Fetiță: „Sunetul gălăgiei, copiii făceau prea multa gălăgie. La picioare, când mergeam era foarte greu”.
Nu le-a fost mai ușor nici elevilor de clasa a VIII-a.
ELev: „A fost un exercițiu greu, cel puțin stresant, pentru că nu mă puteam controla”.
Elev: „Erau multe sunete și multe culori și nu vedeam foarte clar și nici nu se auzea foarte bine”.
Și adulții au întâmpinat aceleași dificultăți.
Corina Farcaș, părinte: „Foarte greu îmi era să descifrez ceea ce spune. Un pic tremur, vă spun sincer. Noi suntem cei care trebuie să facem un pas către ei”.
În total, peste 50 de elevi au testat labirintul senzorial.
Andra Fedor, vicepreședinte ONG: „Am mers spre clasele în care știm că sunt copii cu autism. Ne dorim ca un copil cu autism să fie privit ca un copil care este doar diferit, dar care face și el parte din povestea clasei, că el poate contribui la fel de mult ca ceilalți copii”.
Petronela Petrea, directorul școlii: „Cred că este un serviciu adus și celorlalți copii, să întâlnească copii cu cerințe educaționale speciale, pentru că viața ne face să întâlnim tot felul de situații”.
În Iași există peste 500 de persoane diagnosticate cu autism, în mare parte minori. La nivel național sunt mai bine de 30.000 de cazuri înregistrate oficial, jumătate dintre ele în rândul copiilor.