Exemple de produse de la Black Friday 2017 care ar fi fost scumpite artificial
Consiliul Concurenţei a descoperit că 29% dintre produsele analizate de inspectori, la promoţia de Black Friday 2017, nu aveau reduceri potrivit legii, ci scumpiri artificiale.
Ba mai mult, în 80% dintre cazuri, telefoanele, televizoarele, electrocasnicele sau calculatoarele luate în vizor de Consiliu ar fi avut ieftiniri mai mari în luna de dinainte, decât în ziua de Black Friday. Reprezentanţii magazinelor online resping acuzaţiile.
Consiliul Concurenţei susţine că unele din promoţiile prezentate ca fiind „cele mai mari reduceri" de Black Friday anul trecut nu ar fi de fapt aşa. În raportul publicat pe site, apare monitorizarea a 96 de produse din domeniul electro-IT, de la opt magazine online.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Legea prevede ca promoţia este atunci când un produs are un preţ mai mic decât cel mai scăzut preţ pe care l-a avut în ultimele 30 de zile, în acel magazin. Consiliul a descoperit că, pentru o maşină de spălat, de exemplu, ar fi fost majorat preţul, de la 749 de lei, cât era minimul ultimelor 30 de zile, la 1099 ca să pară mai mare reducerea de Black Friday. În plus, preţul de vânzare ar fi fost mai mare de Black Friday decât la reducerile din ultimele săptămâni.
La fel s-ar fi întâmplat şi în cazul unui televizor, unde preţul tăiat de Black Friday ar fi trebuit să fie minimul ultimelor 30 de zile, adică 679 de lei, nu 899 cum ar fi fost în realitate, potrivit analizei.
Bogdan Chirițoiu, preşedinte Consiliul Concurenţei: „În majoritatea cazurilor, preţurile din promoţie erau deja practicate de mult timp înainte de Black Friday, deci nu putem vorbi că preţul de Black Friday e o promoţie, e excepţional de scăzut, ci era preţul normal la care se comercializa respectivul produs. Asta e situaţia cel mai des întâlnită. Au fost într-adevăr şi situaţii mai grave unde s-a constatat că preţul de Black Friday era mai mare decât cel folosit în mod obişnuit."
Raportul arată că 29% dintre cele 96 de produse monitorizate ar fi avut creşteri artificiale de preţuri de Black Friday, iar 82% dintre ele ar fi avut preţuri mai mari decât minimul ultimelor 30 de zile, aşa cum cere legea. Reprezentanţii magazinelor resping acuzaţiile.
Florinel Chiș, director executiv Asociația Magazinelor Online: „Au fost expuse concluzii pripite referitor la analiza făcută. Datele analizate fiind greșite. Rotunjiri de 9 bani au fost considerate drept creşteri de preţuri. Vom analiza raportul şi vom adresa un punct de vedere, având în vedere obiecţiunile pe care le avem faţă de punctele de vedere expuse."
Consiliul Concurenţei susţine că va sesiza Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor, cea care poate amendă comercianţii pentru practici comerciale incorecte.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: consiliul concurentei, black friday, preturi de black friday,
Dată publicare:
04-05-2018 19:04