Criza mai puțin vizibilă care afectează România. Nu se mai produc la noi și trebuie să importăm
O criză a gardurilor de protecţie şi a balizelor anti-orbire pune în pericol deschiderea, în timpul stabilit, a unor porțiuni de şosele noi.
Elementele sunt necesare pentru siguranța șoferilor şi în lipsa lor Poliția Rutieră nu aprobă deschiderea circulației, oricât de bine ar fi executată lucrarea.
Pe şantierul şoselei de centură a oraşului Târgu Jiu au sosit recent stâlpi de la producătorul din Italia. Vor susţine parapetele, fără de care nu se poate deschide circulaţia. Fuseseră comandați la începutul toamnei, dar pentru că au ajuns târziu, traficul nu a putut fi deschis pe 1 decembrie, aşa cum sperau autorităţile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Sorin Georgescu, manager de proiect: „Este nevoie de parapete, și nu numai de parapete, material metalic zincat, cum sunt stâlpii, pentru care în România nu mai prea există băi de zincare.”
Țara noastră cumpără de la furnizori din Italia, dar tot de acolo iau şi statele vecine, Ungaria şi Bulgaria. Aşa că transporturile cu elementele necesare întârzie.
Probleme sunt şi pe şoselele unde gardurile de protecţie au fost distruse în accidente.
Alina Sabou, purtător de cuvânt DRDP Timișoara: „Cel puțin pe autostradă sunt minim două accidente, șoferii în mare parte lovind parapetul, median sau lateral. Avem circa 1.100 de kilometri de parapet doar pe autostrada A1, și e foarte greu să avem capacitatea să înlocuim.”
Și balizele antiorbire sunt deseori rupte. Pe autostrada București - Pitești, de pildă, acestea sunt o raritate. În lipsa lor, şofatul pe timp de noapte devine problematic.
-Noi stăm în Germania, e cu totul altceva!
-Acolo sunt peste tot, pe toate autostrăzile?
-Peste tot, peste tot ! Aicea te orbesc inclusiv mașinile mici.
În România există un singur producător de astfel de balize antiorbire, care abia face față comenzilor. Criza de parapete de protecție și de balize antiorbire riscă să se accentueze pe măsură ce sunt finalizate noi tronsoane de șosele, dacă cei care le construiesc nu se vor putea aproviziona la timp cu cantitățile necesare.