Două orașe se pregătesc să construiască metrou, cu fonduri UE. Cel din Cluj, gata în 2027
Primăriile din Cluj-Napoca şi Timişoara fac câţiva paşi înainte pentru a avea, în următorii ani, metrou.
Autorităţile se pregătesc să acceseze fonduri europene de miliarde de euro şi au stabilit deja traseele trenurilor. La Cluj, am putea circula cu metroul, cel mai devreme, în 2027.
Primăria Cluj-Napoca a semnat deja cu primarii din zona metropolitană a oraşului un acord pentru construcţia unei linii comune de metrou. În prima fază, metroul va pleca din localitatea Floreşti şi va avea staţii în cartierul Mănăstur, la Sala Polivalentă, Piaţa Unirii, Bulevardul 21 Decembrie şi la Podul Ira - în total 16 kilometri. Ulterior, linia va fi extinsă cu încă 8 kilometri şi va lega de oraş şi localităţile Gilău şi Luna.
Efectele unei linii de metrou
Potrivit unui studiu obţinut de Primărie, în fiecare dimineaţă din Floreşti în Cluj ajung undeva la peste 15 mii de maşini. Metroul, care în prima fază ar porni din cea mai mare comună a ţării, va reduce traficul pe acest tronson la jumătate.
Finanţarea se ridică la peste un miliard de euro, iar municipalitatea vrea să acceseze cât mai rapid fonduri europene. Săptămâna viitoare va fi deschisă licitaţia pentru studiile de prefezabilitate.
Metroul care ar urma să aibă 14 staţii va parcurge tot centrul Clujului, iar mai apoi va ajunge la ieşirea din oraş spre Baia Mare. Distanţa va putea fi parcursă de călători în mai puţin de o jumătate de oră.
Emil Boc, primar Cluj-Napoca: "Căutam soluţii pentru metrou suprateran în afara oraşului şi subteran în interior. N-am inventat apa caldă, aceste măsuri au fost deja aplicate şi în vestul Europei, dar trebuie să accelerăm aceste proiecte."
La Timişoara, există un plan pentru construirea a două linii de metrou încă din 2013. Garniturile ar urma să plece de la aeroport şi din localităţile de la marginea oraşului către centru. În total, 30 de kilometri.
Nicolae Robu, primarul Municipiului Timişoara: ”Acum există un program naţional care va sprijini realizarea de metrouri şi subterane, şi de suprafaţă, şi combinate, şi chiar suspendate în oraşele cu peste 300 de mii de locuitori. Noi vom aplica şi deja este făcut un studiu şi avem o hartă cu traseul pe care îl propunem."
La Timişoara există deja şapte subsisteme de transport public în comun. Cele mai noi sunt vaporeto, pe canalul navigabil Bega, şi trotineta electrică, inaugurată recent.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!