Distanțarea socială îi lasă flâmânzi pe turiști. Fug cu farfuria de mâncare când îi prinde ploaia
Deși statul a decis că hotelurile pot primi clienți, afacerile din turism sunt puse la grea încercare de regulile impuse de pandemie. 9 din 10 unități de primire nu au soluții pentru a servi masa la un grad de ocupare de 100 %.
Cei care au scos mesele în curte sau lângă piscină nu sunt feriți nici ei de necazuri, din cauza ploilor.
Cele mai afectate sunt hotelurile care ofereau până anul trecut pachete all inclusive.
Deși gradul de ocupare este acum de 40-50% și clientii vin la masă în două serii, cei de la hoteluri se plâng că nu au timp și nici spațiu suficient pentru a servi masa.
Deniz Suleiman, manager recepție: ”A trebuit să scoatem mesele chiar și pe spațiul verde, după cum se poate vedea”.
Ciprian Constantinescu: ”Seara temperaturile sunt mai scăzute, turiștii ar vrea să servească masa în interior. Nu văd de ce 100 de români cu un asimptomatic care pleacă într-un hotel din Albena sunt diferiți, aceiași 100 de români cu un asimptomatic purtător într-un hotel din România, acolo pot mânca în restaurant, aici nu pot mânca în restaurant”.
Reprezentanții patronatelor din turism spun că este imposibil de servit masa la un grad de ocupare de 100%.
Dragoș Răducan, prim-vicepreședinte executiv FPTR: ”Nu ne ajung locurile, turiștii trebuie să mănânce în 2 serii. Avem o problemă foarte mare atunci când plouă, turiștii aleargă cu farfuriile sub streașină să nu le plouă în mâncare. Cei care nu au terase au ajuns la 4 serii la masă, au scurtat timpul de luat masa”.
Femeie: ”Suntem în serii, că nu am fost cu toții la masă. Noi tot timpul am stat afară”.
Bărbat: ”Este o situație mai ciudată să stai doar afară, sper să se rezolve și problema asta și o să fie bine”.
Ce soluții recomandă arhitecții
Arhitecții le recomandă administratorilor să transforme unele etaje ale hotelurilor în spații deschise, acolo unde permite construcția. Și acoperișurile pot fi valorificate.
Cristian Urcan, arhitect: Clădirea ocupă o amprentă pe care dacă reușim să o reluăm deasupra câștigăm acel spațiu.
Reporter: Adică, efectiv, putem muta întreg spațiul verde pe acoperișul clădirii?
Cristian Urcan: Exact! Ca un extra spațiu putem avea aceste nișe, fante, mici decupaje în nivelul clădirii”.
O soluție rapidă au găsit administratorii acestui hotel din Cluj-Napoca.
Practic, ce înseamnă distanțare socială? Două persoane la masă, doi metri între mese și în toate direcțiile.
Zsolt Torjai, manager hotel: ”Din fericire, am o echipă foarte inventivă în spatele meu. Una dintre ele este aceea de a transforma aleea de intrare în parcarea hotelului, aceasta din spatele meu, în terasă”.
Toate aceste soluții de extindere pentru terase presupun și costuri destul de mari, atrag atenția arhitecții.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: turisti, hoteluri, all inclusive, distantare,
Dată publicare:
20-06-2020 19:01