Cum a fost afectată România de „pana Windows”. Ce se întâmplă cu instituțiile și companiile de stat
Problemele înregistrate de către utilizatorii de Microsoft Windows din întreaga lume au afectat și activitatea unor furnizori de servicii și utlități din România.
La nivel mondial, utilizatorii de Microsoft Windows s-au confruntat cu probleme serioase în ceea ce privește funcționarea sistemului de operare. La deschiderea computerelor apărut „ecranul albastru al morții”, notează Mashable. La scurt timp, compania lui Bill Gates a anunțat că se lucrează pentru remedierea problemelor.
Problemele legate de acest sistem de operare au ajuns și în România, afectând o serie de companii care oferă servicii și utilități. În ceea ce privește instituțiile statului român, ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat că nu sunt probleme.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Ministrul a confirmat faptul că nici instituțiile de stat și activitatea Guvernului nu a fost afectată de problemele legate de sistemul de operare al Microsoft. De asemenea, acesta a transmis că nici munca din companiile de stat precum Tarom sau Hidroelectrica.
Printre companiile mari din România care au avut probleme din cauza întreruperilor sistemului IT se numără PPC, fostul Enel, care a anunțat că are probleme cu infrastructura cibernetică și că aplicația sa va fi indisponibilă până la ora 14:00.
„Din cauza unor probleme apărute în infrastructura informatică a unuia dintre furnizorii cu care colaborăm, o parte dintre serviciile și aplicațiile noastre, precum myPPC, sunt momentan indisponibile. Ne cerem scuze pentru situație, am identificat cauza acestor întreruperi în servicii și colaborăm pentru remedierea acestora în cel mai scurt timp posibil”, a transmis PPC, fostul Enel.
Furnizorul de energie electrică Engie s-a confruntat cu probleme în această dimineață, anunțând că serviciul său de call center nu a fost disponibil și că, în cele din urmă, situația a fost remediată.
„Din motive tehnice, serviciul de call center este momentan indisponibil. Ne cerem scuze și vă asigurăm că lucrăm pentru a remedia această situație în cel mai scurt timp. Mulțumim pentru înțelegere!”, a transmis inițial furnizorul.
Deși nu au fost raportate probleme în ceea ce privește activitatea aeroporturilor din România. Totuși, unele companii aeriene au fost afectate de „pana Windows”, printre acestea se numără Wizz Air, Ryan Air, Turkis Airlines și Eurowings.
În cazul Wizz Air au fost înregistrate întârzieri în cazul zborurilor către Bologna (întârziere de 48 minute), Tenerife (întârziere de 70 de minute), Memmingen (întârziere de 45 de minute), Bari (întârziere de 2 ore și 30 de minute, Dortmund (întârziere de aproximativ 2 ore) și Basel (întârziere de aproximativ 2 ore).
La amiază, Wizz Air a anunțat și anularea cursei Wizz 3059 spre Beauvais, Franța.De asemenea, au mai fost anulate și cursele Wizz 3005 Otopeni-Luton, Wizz 3005 Otopeni-Luton.
Pe lângă Wizz Air, și Lufthansa a anunțat anularea unor zboruri. Este vorba despre cursa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen.
De asemenea, compania a făcut check-in manual. În plus, operatorul aerian și-a sfătuit clienții să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore mai devreme înainte de ora la care pleacă zborurile lor.
„Sunt așteptate perturbări potențiale din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți
Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terțe părți. Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile.
Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:
- Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
- Sistemul de rezervare;
- Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
- Centrele de contact - rezervări noi și modificări ale celor existente;
În timpul întreruperii, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, a transmis Wizz Air.
Un mesaj similar a avut și o platformă de cumpărare a biletelor de avion, care a atras atenția utilizatorilor săi că în contextul problemelor cauzate de Windows ar putea apărea dificultăți în ceea ce privește cumpărarea, check-in sau gestionarea rezervărilor.
„Din cauza unei probleme IT globale care afectează unele companii aeriene și care nu este în controlul nostru, este posibil să întâmpinați dificultăți la:
- achiziționarea biletelor de avion
- check-in online
- gestionarea rezervărilor online
Pentru zborurile de astăzi, vă recomandăm să ajungeți la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de zbor.”, au transmis reprezentanții Vola.ro.
Sursa: Agerpres
Etichete: zboruri, wizz air, enel, tarom, engie, windows, PPC,
Dată publicare:
19-07-2024 11:47