Dependenți de mașină: bucureștenii dezvăluie ce i-ar face să renunțe la autoturism

×
Codul embed a fost copiat

Săptămâna Europeană a mersului pe jos şi cu bicicleta a fost sărbătorită în cea mai aglomerată Capitală din Europa în maşină.

Dacă în alte oraşe de pe continent oamenii chiar renunţă la autoturismele personale şi aleg transportul alternativ, în Bucureşti, cei mai mulţi spun că nu au alte opţiuni, pentru că orice drum de jumătate de ora cu maşina durează cel puţin o ora cu RATB-ul.

Cu greu am găsit un bucureştean care să nu fie dependent de maşină. Ioan s-a lăsat de doi ani de acest obicei. Cu rucsacul în spate mereu, bate zilnic cu pasul cel puţin 10 kilometri şi toceşte o pereche de adidaşi la fiecare două luni. De ce? În primul rând că să-şi reducă din cheltuieli, apoi pentru sănătate şi mai ales pentru a câştigă mai mult timp.

Ioan Dănălache: ”Fac asta susţinut, adică dacă plouă un pic, nu mă duc în parcare să iau maşina, ci îmi iau o pelerină pe mine şi am rezolvat problema. Nu mai aştepţi atât în trafic, dispare şi starea aia de nervozitate. Cât mergi cu metroul poţi să citeşti o carte. Suntem departe de a fi un oraş prietenos cu oamenii, oraşul Bucureşti este construit numai şi numai pentru maşini."

Şoferii fac peste 1,6 milioane de drumuri pe zi, în Capitală, potrivit unui studiu realizat acum doi ani de Banca Mondială. 83% dintre distanţele pe care le parcurg sunt însă mici, sub 10 kilometri, iar 2 din 5 drumuri sunt chiar sub 4 kilometri. De ce nu renunţă totuşi la maşini, deşi pierd tot mai mult timp, în ambuteiaje?

Citește și
vijelie
Filmul furtunii din Capitală. Haos în trafic, apoi un oraș pustiu

Târără: "Am permis de doi ani şi înainte mergeam cu transportul în comun şi e groaznic."

Șofer: "Aş renunţa la maşină dacă ar exista linii preorăşeneşti bine organizate, la ore normale. Din păcate, o ora dimineața şi o ora după-amiază este dedicată traficului."

Studiile arată că 13% dintre bucureşteni şi-ar lasă maşinile acasă dacă autobuzele şi tramvaiele ar parcurge traseele cu 10 minute mai repede. Un sfert ar folosi transportul în comun, dacă întârzierile s-ar micşora cu 20 de minute.

Când sunt întrebaţi unde-şi parchează maşinile, peste jumătate spun că pe drum şi foarte puţini vorbesc despre parcări cu plata, organizate. Asta şi pentru că primăriile nu dezvoltă aşa ceva.

Staţia de Metrou IMGB, unde sute de oameni în fiecare dimineaţă vin şi îşi parchează maşinile pe unde apucă pentru a lua metroul şi a pleca în toate colţurile oraşului de aici. Ei bine, autorităţile nu s-au sinchisit de ani de zile să le asigure un loc civilizat de parcare.

Culmea este că studiul Băncii Mondiale stă la baza Planului de Mobilitate Urbană Bucureşti-Ilfov, aprobat de Primărie. Până acum, nicio măsură recomandată de acest studiu, privitoare la trafic, nu a fost pusă în practică. Bucureştiul rămâne, conform indicelui de trafic Tom Tom, al cincilea cel mai prost oraş din lume la acest capitol. Un şofer pierde în medie 57 de minute pe zi în aglomeraţie, adică 218 ore pe an.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Autostrada Soarelui, blocată de 8 ore din cauza unui accident. Două autotrenuri s-au ciocnit
Autostrada Soarelui, blocată de 8 ore din cauza unui accident. Două autotrenuri s-au ciocnit

Traficul este oprit de la ora 2 noaptea pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa, pe sensul de mers către litoral, din cauza unui accident rutier.

Filmul furtunii din Capitală. Haos în trafic, apoi un oraș pustiu
Filmul furtunii din Capitală. Haos în trafic, apoi un oraș pustiu

Furtuna anunţată de autorităţile din Capitală a lovit miercuri seară în special în nordul şi vestul oraşului. A fost un episod scurt de vijelie, însoţită de vânt puternic şi grindină.

Șofer bătut și lăsat inconștient pe asfalt, după o șicanare în trafic. Ce au făcut martorii
Șofer bătut și lăsat inconștient pe asfalt, după o șicanare în trafic. Ce au făcut martorii

Șofer bătut și lăsat inconștient pe asfalt, după o șicanare în trafic. Ce au făcut martorii

Schema incredibilă prin care un polițist rutier făcea bani din amenzi
Schema incredibilă prin care un polițist rutier făcea bani din amenzi

Când greşiţi în trafic, e bine să ştiţi legea şi să estimaţi corect amendă pe care riscaţi să o luaţi.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.