Damen cere falimentul șantierului naval Mangalia. Peste 1.000 de angajați vor intra în șomaj tehnic
Compania Damen Holding B.V a deschis în instanţă un proces care are ca obiect deschiderea procedurii falimentului companiei Damen Shipyards Mangalia SA, care operează şantierul naval de la Mangalia şi care are datorii către firma olandeză.
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, afirmă că şi alte companii care acum reprezintă modele de succes au trecut prin astfel de situaţii.
Procesul prin care Damen Holding B.V, în calitate de creditor, cere falimentul Damen Shipyards Mangalia SA a fost înregistrat marţi, 28 mai, la Tribunalul Constanţa, iar un prim termen în cadrul acestui dosar a fost stabilit pentru 14 iunie.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, afirmă că a avut, miercuri, discuţii cu conducerea şantierului naval de la Mangalia, dar şi cu reprezentanţi ai salariaţilor.
„Dimineaţa am avut o întâlnire cu directoratul şi cu reprezentanţii sindicatului Navalistul de la Damen. Informaţia nu este chiar aşa. Damen Holding a cerut insolvenţa şi aşa se cere procedură de faliment, dar de fapt reprezintă insolvenţa Damen Shipyards Mangalia, unde au directoratul şi conducerea cu atribute sporite, deci undeva în interiorul Damen Holding o astfel de cerere. Însă în discuţia pe care am avut-o cu directoratul şi cu sindicatele, le-am explicat că din punctul meu de vedere, nici procedura insolvenţei nu este un lucru rău, pentru că poate crea oportunităţi. Avem exemplu Hidroelectrica, avem exemplul Romaero, unde lucrurile funcţionează. Până la urmă, Hidroelectrica de la insolvenţă a ajuns să fie cel mai mare IPO în Europa, cea mai bună listare la bursă. Deci se poate trece şi printr-o astfel de etapă pe care noi ne-o dorim şi până atunci, dacă se va pronunţa instanţa, că nu ştim acest lucru, Directoratul, care nu avea în contract şi în mandat faptul de a găsi şi a licita pentru noi lucrări face acest lucru de mai multă vreme, urmare a discuţiilor pe care le-am avut. Suntem în negocieri pentru contracte pe termen scurt, pentru contracte pe termen lung”, a afirmat Ştefan Radu Oprea, miercuri, în judeţul Prahova, răspunzând unor întrebări legate de situaţia de la Mangalia.
Acesta susţine că Guvernul trebuie să apere interesele angajaţilor şi pe cele ale statului român.
„Până atunci există resurse financiare atât în interiorul Damen Shipyards Mangalia, cât şi posibilităţi de a, eventual, intra în şomaj tehnic, astfel încât lucrătorii de la Damen în Mangalia să fie protejaţi în această perioadă. Se pot reîntoarce la lucru imediat ce va fi de lucru în şantier. Suntem în contact cu sindicatele, am fost în şantier de mai multe ori, am vorbit cu ei, le-am explicat unde suntem, de ce s-au întâmplat aceste lucruri. Cred că apăra interesele statului român şi ale lucrătorilor din România este atributul pe care trebuie să-l exercităm noi ca reprezentanţi ai Guvernului”, a adăugat ministrul Economiei.
Reprezentanţii sindicatului au fost notificaţi că, în perioada 3 iunie - 31 decembrie 2024, până la 1.038 de salariaţi, ceea ce reprezintă 78% din personal, vor intra în şomaj tehnic, potrivit Cuget Liber.