Cum arată primele tuneluri de autostradă din România. S-a săpat deja un kilometru în stâncă

×
Codul embed a fost copiat

În premieră pentru România, anul acesta se va lucra concomitent la patru tuneluri de autostradă. Potrivit oficialilor de la drumuri, pe Sibiu-Pitești am putea vedea, în primăvară, luminița de la capătul primului tunel săpat în stâncă.

Au început săpăturile și pe singura bucată lipsă din Lugoj-Deva, unde urmează să fie construite tuneluri prin munți, pentru protejarea urșilor.

Muncitorii s-au întors de vineri pe șantierul primului tunel forat în stâncă în țara noastră. Proiectul este format din două galerii separate, denumite simbolic Daniela și Alina, după numele șefelor de proiect. La aproape un an și jumătate de la primele săpături, lucrările pe ambele fire au depășit un kilometru.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Primul tunel, cel mai avansat, Tunelul Daniela, va fi finalizat la nivel de săpătură undeva în prima parte a lunii martie, la o lună, o lună și jumătate distanță față de finalizarea săpăturii spre Sibiu. Există un decalaj de o lună pentru că trebuie să se păstreze un nivel de reziliență, ele fiind două fire de tunel paralele, nu se poate săpa în același timp în aceeași zonă, și există un decalaj de aproximativ 100 de metri între cele două fire de tunel”.

Încep săpăturile la cel mai mare tunel de autostradă din România

Tunelul care străpunge Dealul Momaia, aflat pe tronsonul 4, între Tigveni și Curtea de Argeș, are 1,3 km și este în cărți pentru o finalizare anticipată, în 2026. Tot pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, în următoarele două săptămâni vor începe săpăturile și la cel mai mare tunel construit în România.

Citește și
autostrada
Anul 2025 ar putea veni cu noi kilometri de autostradă în România. Autoritățile promit că vor inaugura peste 200 de km

Al doilea tunel de pe cea mai așteptată autostradă din țara noastră va fi construit pe lotul 3, între Tigveni și Cornetu. Este format din două galerii, cu câte două benzi pe sens: Sibiu-Pitești și Pitești-Sibiu.

Tunelul Poiana are în total 1,7 kilometri, iar constructorul va folosi un utilaj TBM, cunoscut sub numele de „cârtiță mecanică”. Cu o astfel de tehnică, constructorul va săpa tunelul și va instala segmente de beton pentru a-i întări pereții. Secțiunea de 37 de kilometri ar urma să fie gata abia în 2027.

După ani de întârzieri și termene amânate, se lucrează și între localitățile Marginea și Holdea. Este vorba de singura porțiune lipsă din A1, de la Sibiu până la granița cu Ungaria. Tronsonul, supranumit „Autostrada urșilor” pentru că va avea două tuneluri care să asigure culoare de trecere pentru animalele sălbatice, ar urma să fie gata tot în 2026.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Avem cele două tuneluri în Marginea și Holdea, și în scurt timp vor începe săpăturile pentru cele două tuneluri - utilajele sunt deja în organizarea de șantier. Săpătura în tunel va începe în scurt timp - o lună, o lună și jumătate”.

Cu întârzieri mari se lucrează și pe șantierele de pe calea ferată. În 2024 au fost făcute recepțiile pentru 77 de km. Un proiect așteptat este tunelul feroviar aflat pe ruta Brașov-Sighișoara.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a fost doborât de virusul HMPV, dar mărturisește: ”Prima dată în viața mea când mă bucur că am fost bolnav!”
Gigi Becali a fost doborât de virusul HMPV, dar mărturisește: ”Prima dată în viața mea când mă bucur că am fost bolnav!”
Citește și...
Record după record: În 2025 am putea avea 300 de km noi de autostradă. Ce tronsoane sunt aproape gata
Record după record: În 2025 am putea avea 300 de km noi de autostradă. Ce tronsoane sunt aproape gata

După ce anul trecut România a pus în circulație aproape 200 de kilometri de autostradă și drumuri expres, în 2025 oficialii de la Transporturi vor să depășească recordul.

Anul 2025 ar putea veni cu noi kilometri de autostradă în România. Autoritățile promit că vor inaugura peste 200 de km
Anul 2025 ar putea veni cu noi kilometri de autostradă în România. Autoritățile promit că vor inaugura peste 200 de km

Lucrările avansează pe șantierul viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Potrivit Ministerului Transporturilor, a fost emisă autorizația pentru cel mai lung tunel ce va fi construit la noi.

"Luni deschidem circulaţia pe încă 21 km”. Anunț al directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Lotul 1 Dumbrava - Mizil al secţiunii de autostradă A7 Ploieşti - Buzău va fi dat în trafic luni, la ora 16:00, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Recomandări
Surse Reuters: Germania va primi gaze românești din proiectul Neptun Deep. OMV a încheiat un acord pe cinci ani, din 2027
Surse Reuters: Germania va primi gaze românești din proiectul Neptun Deep. OMV a încheiat un acord pe cinci ani, din 2027

Primele gaze extrase din proiectul românesc Neptun Deep vor ajunge în Germania, din 2027. OMV a încheiat un acord de livrare cu firma nemțească Uniper, urmând să fie onorat imediat ce exploatarea va deveni operațională, susțin surse apropiate companiei.

Românii care vor lua și cu 1.000 de lei mai puțin din salariu. Măsurile fiscale au lovit o industrie cu 200.000 de angajați
Românii care vor lua și cu 1.000 de lei mai puțin din salariu. Măsurile fiscale au lovit o industrie cu 200.000 de angajați

Eliminarea facilităților fiscale din IT pune o presiune suplimentară pe industria din țara noastră, deja afectată de un val de concedieri în domeniu și de proiecte pierdute în fața altor state cu mână de lucru mai ieftină.

Copii mutilați pe viață de petarde. Medicii cer interzicerea lor: „Trebuie luate măsuri drastice”
Copii mutilați pe viață de petarde. Medicii cer interzicerea lor: „Trebuie luate măsuri drastice”

Medicii cer interzicerea vânzării petardelor către persoanele fizice. Apelul lor vine în contextul în care în spitale încă suferă mulți dintre cei care s-au rănit de Crăciun și Revelion.