Cum poți să promovezi România fără să vrei. ”Toată lumea și-a dorit să vadă asta”
Mii de români care își petrec vacanțele anul acesta în România au ajuns să contribuie, fără să își propună asta, la promovarea țării noastre pe rețelele sociale.
Au descoperit locuri interesante și au vrut să le arate și prietenilor frumusețea neștiută din jurul nostru.
Potrivit specialiștilor în social media, fotografiile postate de creatorii de conținut pe Instagram, de exemplu, vor ajuta turismul românesc pe termen lung.
Anca și Bogdan au fost anul trecut în Hawaii. Călătoresc de când se știu, dar acesta este primul an, după mult timp, când nu au mai ieșit deloc din țară.
Și-au propus să-și petreacă toate vacanțele acasă. Postările lor pe internet au fost urmărite de mii de oameni.
Anca Cheregi și Bogdan Pop, fotografi: "Planul a fost să ne luăm campervan-ul imedia după Paști și să mergem până în Lisabona și înapoi. Să ne luăm o lună liberă și să călătorim până în Lisabona, prin Toscana, sudul Franței. Planurile astea s-au stricat cu totul. Așa că am mai furat câte un weekend, câte o zi, câte o săptămână prin România".
Și Codrina și-a propus să călătorească anul acesta, împreună cu familia, doar în România. Anul trecut au fost în Maldive, iar acum au închiriat o rulotă și au făcut turul țării.
Codrina Apostol, creator de conținut: "Noi suntem din Iași și e ușor să mergem la munte. Cumva nimeni nu era interesat să vadă poze din țară. Asta pentru că alegeam mereu vacanțe în străinătate, dar anul acesta toată lumea și-a dorit să vadă locurile în care noi am fost pentru a își programa concediul".
Postările ajută turismul din România pe termen lung
Potrivit specialiștilor în social media, postările generate de creatorii de conținut anul acesta pe Instagram vor ajuta turismul din România pe termen lung.
Cuvintele cheie că #visitromania #romaniamagica #romaniafrumoasa sau #romania au fost folosite în descrierea a aproape 10 milioane de fotografii, la care au acum acces gratuit miliarde de oameni din întreaga lume.
Alexandru Negrea, consultant social media: "Social media ajută. Este momentul ca mai mult ca niciodată să studiezi puțin ca proprietar de hotel, pensiune sau cazare de orice fel obiectivele turistice locale. Am văzut oameni, bloggeri de travel, care aveau în general conținut din afara țării, 90% era din străinătate, iar acum au 90% conținut local".
În România sunt aproximativ 4 milioane de utilizatori de Instagram, iar numărul celor care au cont pe Facebook a ajuns la 11 milioane.