Cum arată primele tuneluri de autostradă din România. Constructorul anunță că a forat deja peste 60% din lungimea totală

×
Codul embed a fost copiat

Lucrările la primele tuneluri de autostradă din România avansează spectaculos. Constructorul austriac anunță că a forat deja peste 60% din lungimea totală, de 1.350 de metri, a fiecărei galerii. 

În primăvară, am putea vedea luminița de la capătul tunelului.

Ne aflăm în măruntaiele pământului, sub Dealul Momâia din județul Argeș, chiar lângă Curtea de Argeș, pe primele sau în primele tuneluri de autostradă săpate vreodată în România. Și sunt două galerii. După cum știți, ele au primit și numele unor doamne care lucrează la proiect, „Daniela” și „Alina”. Noi suntem acum în tunelul Daniela, care este cel mai lung. Până în acest moment au fost forați 890m din acest tunel, din cei 1.350m pe care îi vor avea în tune în total cele două tuneluri la finalul lucrărilor.

„Alina”, pe de altă parte, are doar 765 m forați deocamdată. Și din acest punct din tunelul „Daniela” mai sunt aproximativ 450-460m până ce vom putea vedea lumina de dincolo de Dealul Momâia, capătul celălalt al tunelului. Și dacă lucrurile merg așa cum trebuie, fără să apară probleme neprevăzute, acest lucru s-ar putea întâmpla în primăvara anului viitor.

Lucrările avansează aici în mod spectaculos, se muncește non-stop, iar în acest moment stadiul lucrărilor este un pic în avans față de planificarea inițială. Dar nu este totul floare la ureche, să știți, pentru că constructorul a întâlnit oarecare probleme aici din cauza solului. E vorba de un sol nisipos și argilos care îngreunează avansul lucrărilor. Este o nouă metodă de forare.

Citește și
Autostrada
Se construiește la cel mai dificil lot de autostradă din România. Va avea șapte tuneluri și zeci de poduri

Aici, pe aceste tuneluri se lucrează un stil austriac, se sapă în secțiuni. Fiecare segment din acest tunel este forat separat, apoi se oprește forarea, se șpreiază cu un ciment special care se usucă foarte repede și se protejează astfel avansul în tunel practic se adaugă în felul acesta câte 1,5m poate 2m în fiecare zi.


Câteodată, când nu sunt probleme în teren se avansează chiar și mai mult, așa încât acum, după aproape 11 luni de la debutul săpăturilor, aici am putea spune că s-a înaintat cu o medie de 2,7m în fiecare zi. Mai sunt așadar din acest punct încă 460m și tunelul „Daniela” va fi gata.

Primul va fi gata forat, pentru că apoi mai sunt multe lucrări de realizat aici pentru ca el să poată fi dat în folosință.

În total sunt două galerii, câte 1300-50m fiecare, 2.700m în total 2.700m de foraj aici, sub dealul România. Iar aceste tuneluri fac parte din tronsonul patru al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de tronsonul cuprins între Curtea de Argeș și Tigveni, în lungime de 9,7km un tronson care, pe lângă aceste tuneluri de 1.350m fiecare, cuprinde și vreo 2,5km de poduri, cel mai mare dintre poduri având 600m.

Întreg acest proiect ar trebui să se finalizeze la începutul anului 2027, conform contractului, dar există speranțe și există șanse ca acest segment de autostradă să fie gata până la finalul anului 2026. Vă spuneam că aici mai sunt foarte multe lucrări de executat. Practic trebuie făcută fundația acestei șosele. Nivelul va crește cam cu 1,5m pentru că peste fundație va veni un strat de balast, apoi asfaltul pe care vom circula cu mașinile.

În cele din urmă va fi o șosea, o autostradă în toată regula, cu două benzi pe fiecare sens, plus o bandă de urgență. În plus, mai sunt trei tuneluri care conectează cele două galerii, două vor fi pietonale și un tunel pentru mașinile de urgență.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO A devenit senzație pe internet, dar nimeni nu crede că mușchii ei sunt adevărați: ”Spun că arăt precum Kendall Jenner pe steroizi!”
FOTO A devenit senzație pe internet, dar nimeni nu crede că mușchii ei sunt adevărați: ”Spun că arăt precum Kendall Jenner pe steroizi!”
Citește și...
După zeci de ani de așteptări și promisiuni, se lucrează, în sfârșit, la primele tuneluri de autostradă prin Carpați
După zeci de ani de așteptări și promisiuni, se lucrează, în sfârșit, la primele tuneluri de autostradă prin Carpați

Peste 20 de miliarde de euro! Atât ne-a pus la dispoziție Uniunea Europeană, din 2007, ca să ne facem autostrăzi, căi ferate, porturi și aeroporturi moderne.   

Se construiește la cel mai dificil lot de autostradă din România. Va avea șapte tuneluri și zeci de poduri
Se construiește la cel mai dificil lot de autostradă din România. Va avea șapte tuneluri și zeci de poduri

Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sibiu - Piteşti vor începe în această primăvară, a anunțat președintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu, după o întâlnire cu reprezentanții constructorului.

 

Recomandări
USR a plecat de la negocierile cu partidele proeuropene. Cere demisia lui Klaus Iohannis și ale șefilor serviciilor secrete
USR a plecat de la negocierile cu partidele proeuropene. Cere demisia lui Klaus Iohannis și ale șefilor serviciilor secrete

Liderii USR, în frunte cu președintele acestui partid, Elena Lasconi, au plecat, miercuri, de la negocierile politice organizate la Palatul Victoria, pentru formarea unei coaliții în Parlament, care să susțină viitorul Guvern.

Ministrul de Finanțe, întrebat dacă sunt bani pentru majorări de pensii și salarii în 2025: ”Așteptați ordonanța trenuleț”
Ministrul de Finanțe, întrebat dacă sunt bani pentru majorări de pensii și salarii în 2025: ”Așteptați ordonanța trenuleț”

Noul Guvern ar putea fi învestit la începutul săptămânii viitoare, au declarat pentru ȘtirileProTV surse guvernamentale. De asemenea, noul Executiv va da ”ordonanța-trenuleț” privind modificările fiscale care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2025.  

„Topul realizărilor”. Cu ce s-a lăudat premierul Marcel Ciolacu în ultima sa ședință de Guvern cu „puteri depline”
„Topul realizărilor”. Cu ce s-a lăudat premierul Marcel Ciolacu în ultima sa ședință de Guvern cu „puteri depline”

Premierul Marcel Ciolacu a prezentat în ședința de Guvern de miercuri ”topul realizărilor guvernării”, în condițiile în care această ședință a fost ultima a Guvernului său ”cu puteri depline”, înaintea instalării noului Parlament.