Cum arată primele tuneluri de autostradă din România. Constructorul anunță că a forat deja peste 60% din lungimea totală
Lucrările la primele tuneluri de autostradă din România avansează spectaculos. Constructorul austriac anunță că a forat deja peste 60% din lungimea totală, de 1.350 de metri, a fiecărei galerii.
În primăvară, am putea vedea luminița de la capătul tunelului.
Ne aflăm în măruntaiele pământului, sub Dealul Momâia din județul Argeș, chiar lângă Curtea de Argeș, pe primele sau în primele tuneluri de autostradă săpate vreodată în România. Și sunt două galerii. După cum știți, ele au primit și numele unor doamne care lucrează la proiect, „Daniela” și „Alina”. Noi suntem acum în tunelul Daniela, care este cel mai lung. Până în acest moment au fost forați 890m din acest tunel, din cei 1.350m pe care îi vor avea în tune în total cele două tuneluri la finalul lucrărilor.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
„Alina”, pe de altă parte, are doar 765 m forați deocamdată. Și din acest punct din tunelul „Daniela” mai sunt aproximativ 450-460m până ce vom putea vedea lumina de dincolo de Dealul Momâia, capătul celălalt al tunelului. Și dacă lucrurile merg așa cum trebuie, fără să apară probleme neprevăzute, acest lucru s-ar putea întâmpla în primăvara anului viitor.
Lucrările avansează aici în mod spectaculos, se muncește non-stop, iar în acest moment stadiul lucrărilor este un pic în avans față de planificarea inițială. Dar nu este totul floare la ureche, să știți, pentru că constructorul a întâlnit oarecare probleme aici din cauza solului. E vorba de un sol nisipos și argilos care îngreunează avansul lucrărilor. Este o nouă metodă de forare.
Aici, pe aceste tuneluri se lucrează un stil austriac, se sapă în secțiuni. Fiecare segment din acest tunel este forat separat, apoi se oprește forarea, se șpreiază cu un ciment special care se usucă foarte repede și se protejează astfel avansul în tunel practic se adaugă în felul acesta câte 1,5m poate 2m în fiecare zi.
Câteodată, când nu sunt probleme în teren se avansează chiar și mai mult, așa încât acum, după aproape 11 luni de la debutul săpăturilor, aici am putea spune că s-a înaintat cu o medie de 2,7m în fiecare zi. Mai sunt așadar din acest punct încă 460m și tunelul „Daniela” va fi gata.
Primul va fi gata forat, pentru că apoi mai sunt multe lucrări de realizat aici pentru ca el să poată fi dat în folosință.
În total sunt două galerii, câte 1300-50m fiecare, 2.700m în total 2.700m de foraj aici, sub dealul România. Iar aceste tuneluri fac parte din tronsonul patru al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de tronsonul cuprins între Curtea de Argeș și Tigveni, în lungime de 9,7km un tronson care, pe lângă aceste tuneluri de 1.350m fiecare, cuprinde și vreo 2,5km de poduri, cel mai mare dintre poduri având 600m.
Întreg acest proiect ar trebui să se finalizeze la începutul anului 2027, conform contractului, dar există speranțe și există șanse ca acest segment de autostradă să fie gata până la finalul anului 2026. Vă spuneam că aici mai sunt foarte multe lucrări de executat. Practic trebuie făcută fundația acestei șosele. Nivelul va crește cam cu 1,5m pentru că peste fundație va veni un strat de balast, apoi asfaltul pe care vom circula cu mașinile.
În cele din urmă va fi o șosea, o autostradă în toată regula, cu două benzi pe fiecare sens, plus o bandă de urgență. În plus, mai sunt trei tuneluri care conectează cele două galerii, două vor fi pietonale și un tunel pentru mașinile de urgență.