Cum arata ''Lord of the Seas'', un faimos vas de lux, care a ajuns in Constanta. Turistii au platit 25.000 de euro de om
''Lord of the Seas'', un faimos vas de lux, a acostat la Constanta, pentru a prelua turisti straini. Acestia au achitat, cate 25.000 de euro de persoana, pentru o saptamana pe mare.
In paralel, litoralul nostru este fortat sa se dezvolte, ca sa poata sa primeasca ambarcatiuni de agrement.
In prezent, nu putem sa ne comparam cu Bulgaria sau Grecia. Nu avem nici benzinarii in porturi, iar proprietarii de barci sunt obligati sa isi care combustibilul in canistre.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
'Lord of the Seas'' are 58 de metri lungime si poate gazdui, pe langa cei 11 membri ai echipajului, inca 12 persoane. Pasagerii sunt cazati in 6 apartamente de lux, iar la bord au un restaurant, bar, sala de fitness si piscina.
De la Constanta, strainii vor pleca spre Burgas, iar de acolo vor naviga in Marea Mediterana.
Patru porturi pentru ambarcatiuni de agrement - numite marine - functioneaza si pe litoralul romanesc, la Limanu, Mangalia, Eforie Nord si Portul Tomis din Constanta.
Multi romani si-au cumparat in leasing vile plutitoare de sute de mii de euro, care au ajuns insa inapoi la constructori din cauza neplatii ratelor.
Haralambie Beizadea, producator ambarcatiuni: "Am incercat sa dezvoltam un segment de piata pentru oameni care isi doresc sa iasa pe mare, dar care nu isi permit sau poate nu vor sa investeasca prea mult in ambarcatiuni. Atunci cand ambarcatiunile devin scumpe, incep sa fie comparate cu masinile si atunci ei prefera masina ca o folosesc tot anul."
Dupa zece ani de pauza, oamenii fac iar investitii. Acum insa fiecare mie de euro este calculata cu masura.
Constructorul ii explica unui client: "Deci daca sunt 20 de cai, avem motor de 2500, sistemul de transmisie este de ordinul a 2-3 sute de euro, volanul 100 spre 3000, ar fi echiparea si barca, vreo 2.500-3.000 de euro."
Acum sunt cautate barci de pana in 50.000 de euro, iar in momentul achizitionarii sunt luate in calcul si taxele portuare. In cele patru marine, o nava care acosteaza o singura zi plateste in medie 15 euro.
Abonamentul anual pentru o ambarcatiune de 10 metri, care include paza, electricitate si apa, poate ajunge si la 1.200 de euro.
Insa, din pacate, desi s-au aliniat la preturile internationale, porturile noastre pentru iahturi mai au de lucru la capitolul oferte: infrastructura si facilitati.
Ovidiu Rebegel, importator barci: Suntem singura tara din lume unde intr-o marina nu este o benzinarie.
Reporter: Si cum fac cei care au iahturi? Cu canistrele?
Ovidiu Rebegel: "Da, isi iau 4-5 oameni, se duc si cara 3-4 sute de liri, poate o tona."
Cine vrea sa simta briza marii in larg si nu are mii de euro, poate sa inchirieze un iaht. Costa 600 de lei de persoana.
Cristian Barhalescu, presedinte Asociatia Litoral: "O plimbare cu barca este un segment pe care ne dorim sa il dezvoltam din ce in ce mai mult."
Potrivit autoritatilor, prima marina in care se va construi si o benzinarie speciala pentru ambarcatiuni va fi amplasata in Portul Tomis.