Greva controlorilor de trafic de miercuri va afecta 40 de zboruri de pe Otopeni. Ce aeronave au prioritate

×
Codul embed a fost copiat

Controlorii romani de trafic au anuntat o greva de doua ore pentru miercuri, intre 11 si 13. In acest interval, vor asigura doar o treime din zborurile care decoleaza din tara noastra sau care ne tranziteaza.

"In intervalul anuntat al grevei controlorilor aerieni, maine (miercuri - n. r.), conform planurilor de zbor, sunt programate pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti 22 de aterizari si 18 decolari, adica 40 de miscari de aeronave", au precizat reprezentantii aeroportului pentru Agerpres. Controlorii de trafic aerian vor intra miercuri in greva de avertisment, timp de doua ore, intre 11,00 si 13,00, dupa ce au esuat si negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, in prezenta secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Dragos Titea.

Potrivit sindicalistilor, cauzele grevei sunt neincheierea Contractului Colectiv de Munca, dar si nerezolvarea unui numar de 14 revendicari ale sindicatelor. Secretarul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR), Andreias Paduraru, a pecizat ca in cele doua ore de greva, ROMATSA va asigura, conform legii, minimum o treime din traficul aerian, la care se adauga aeronavele care transporta sefi de stat, prim ministri, ministri, monarhi, bolnavi, avioanele militare, avioanele de cautare cu salvare si cele umanitare.

"Care vor fi aceste zboruri, se va decide la nivelul organismelor internationale, respectiv Eurocontrol, de la Bruxelles, pentru ca o aeronava nu poate zbura fara un plan de zbor depus. Aceste planuri de zbor sunt, practic, aprobate de acest organism. Dansii vor decide care este acea treime", a precizat, joi, la randul sau, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache.

Sindicalistii de la ROMATSA spun ca ultima oara cand s-a pus problema unei greve a fost inceputul anilor '90. Acum s-a ajuns in aceasta situatie dupa negocieri care au durat mai mult de doua luni pentru incheierea unui nou CCM. Cu toate acestea, nu s-a ajuns la nicio intelegere, iar de la 1 iunie 2015 angajatii ROMATSA nu mai au Contract Colectiv de Munca.

Citește și
Pilot
Pilotii romani dezvaluie conditiile in care zboara. "Daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Sindicalistii au declansat conflictul de munca pentru ca nu sunt de acord cu reorganizarea ROMATSA, institutie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, care supravegheaza traficul aerian.In plus, controlorii de trafic cer si reducerea varstei de pensionare cu 10 ani, de la 65 la 55 de ani.

Mesajul lor integral este: "Nu ne dorim o greva. Nu ne dorim sa dam peste cap circulatie traficului aerian. Nu ne dorim ca pasagerii sa aiba de suferit. Dar nu ne dorim sa avem nici noi de suferit, sa fim partasi la ilegalitatile conducerii, la sfidarea, incompetenta si inconstienta lor. Nu ne dorim ca siguranta traficului aerian si a milioane de pasageri sa fie riscata de niste incompetenti si jocurile lor politice odioase. Greva nu este pentru interesul nostru personal, nu cerem mariri de salarii. Greva este pentru ca se incalca atat legile nationale, cat si regulamentele internationale, ca ni se cere sa semnam ilegalitati, ca este pusa in pericol viata a milioane de oameni prin caracatita politica pe care vor sa o creeze prin semnaturile noastre. Siguranta vietii si a libertatii salariatilor Romatsa, cat si a tuturor pasagerior este mai presus decat 2h de intarziere sau o zi ratata. Noi suntem ca toti oamenii obisnuiti care vor sa-si faca treaba bine si sa plece acasa,sa-si plateasca taxele si sa-si vada de viata lor. Noi vrem sa ajungem acasa la familiile noastre, sa ne crestem copii, sa fim cinstiti si liberi, vrem ca si pasagerii sa se urce cu incredere in avion,cu siguranta ca atat pilotii cat si controlorii de trafic fac totul ca la carte ,ca sunt bine pregatiti si ii duc in siguranta la destinatiile lor. Ne pare rau pentru disconfortul creat ,dar este atat pentru noi cat si pentru voi. Politicieni care ne ignora activitatea doar pentru foloasele lor. Se acopera unul pe celalalt,dau ordine si directive ca sa ne inchida gura,au oameni in presa platiti sa nu vorbeasca despre noi sau sa se spuna minciuni pentru a ne denigra . Exact ca la Auseni! Ca sa ii apere pe adevaratii vinovati asezati in jilturi,au linsat nevinovatii care nu se invart in cercuri ,,inalte'' .Ei bine nu mai tacem !Ne-am saturat! Ce se intampla acum depaseste orice limita normala.! Coruptie,minciuna,capusare ,bataie de joc la viata noastra si a pasagerilor! Ne scuzati ,dragi calatori ,dar vrem sa se faca dreptate,vrem sa fim cu totii liberi si in siguranta!Se pare ca singura arma care ne-a mai ramas pentru a ne auzi cineva este: GREVA .Ne-a ajuns cutitul la os tuturor:controlori de trafic,personal tehnic,meteo chiar si administrativ".

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Cum a ajuns un tanchist sa lucreze in turnul de control al Aeroportului Otopeni. Acuzatii grave la adresa conducerii Romatsa
Cum a ajuns un tanchist sa lucreze in turnul de control al Aeroportului Otopeni. Acuzatii grave la adresa conducerii Romatsa

Traficul aerian din Romania este in pericol, sustin angajatii Romatsa, responsabili de dirijarea avioanelor. Acestia spun ca ii streseaza directorul institutiei, care ii ameninta cu concedierea si angajeaza incompetenti.

Pilotii romani dezvaluie conditiile in care zboara.
Pilotii romani dezvaluie conditiile in care zboara. "Daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta"

Romania nu are inca un manual de zbor iar pilotii se ghideaza mai mult dupa experienta. Aceasta e concluzia unei conferinte despre aviatie, confirmata chiar de autoritatile resposnabile.

Procurorii DNA din Cluj si Maramures au facut 7 perchezitii la sediul Romatsa din Baia Mare
Procurorii DNA din Cluj si Maramures au facut 7 perchezitii la sediul Romatsa din Baia Mare

Printre cei vizati de fapte de coruptie este directorul unui serviciu din cadrul Romatsa Baia Mare, care va fi adus la sediul DNA Cluj pentru audieri.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.