Cum a ajuns un tanchist sa lucreze in turnul de control al Aeroportului Otopeni. Acuzatii grave la adresa conducerii Romatsa
Traficul aerian din Romania este in pericol, sustin angajatii Romatsa, responsabili de dirijarea avioanelor. Acestia spun ca ii streseaza directorul institutiei, care ii ameninta cu concedierea si angajeaza incompetenti.
In urma scandalului, seful lor i-a chemat la negocieri.
200 de angajati Romatsa, institutia de care depinde viata a 100 de milioane de pasageri anual, au iesit in strada cu banderole albe la maini. Sustin ca directorul institutiei, fost general de armata, incarca prea mult organigrama. De pilda, a angajat un specialist in tancuri in turnul de control din Otopeni.
"Ce legatura au tancurile, blindatele si tractoarele?", a intrebat Gabriel Tudorache, controlor de trafic Romatsa.
Sindicalistii spun ca s-au opus angajarii unui alt militar pe un post de manager al traficului aerian.
"Este o nebunie ca sa ajungi sa lasi traficul aerian pe mana unor nepriceputi", a spus Alecu Diaconu, purtator de cuvant al personalului si controlor de trafic aerian.
Pentru ca s-au opus, controlorii de trafic ar fi fost amenintati cu desfacerea contractelor de munca. Un stres in plus pentru cei mai stresati angajati din lume, care nu au voie sa greseasca atunci cand iau cateva decizii pe secunda, spun sindicalistii. Un controlor este responsabil de viata a cel putin 4.000 de pasageri pe secunda. Directorul respinge acuzatiile si sustine ca sindicatele se opun restructurarilor.
Directorul Romatsa sustine ca a chemat angajatii nemultumiti la discutii, insa au refuzat. Sindicalistii spun ca nu au de gand sa opreasca dirijarea traficului aerian, dar nici nu exclud aceasta masura extrema.