Contestatii pe fiecare kilometru de autostrada. Firmele castigatoare nici nu se pot apuca de treaba
In timp ce ungurii si sarbii construiesc autostrazi peste noapte, noi reusim sa stam pe loc pentru ca nu avem autorizatii, nu respectam termenele sau... a venit iarna.
Si peste toate apar contestatiile firmelor care au pierdut licitatiile pentru lucrari. Este si cazul lotului 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj, care ar fi trebuit sa fie gata in primavara. Masoara 26 de kilometri, insa lucrarile nu au inceput.
Prima licitatie pentru lotul 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj a fost facuta in primavara lui 2011, iar lucrarile ar fi trebuit sa inceapa in vara aceluiasi an. Din pacate, firmele care au pierdut, s-au suparat si au depus contestatii. Procesul a trenat aproape un an de zile, asa ca Romania a fost la un pas sa piarda finantarea europeana.
"Cred ca interesul tuturor este ca sa se termine aceasta autostrada. Si intrarea dinspre Ungaria pana la Sibiu sa se termine cat se poate de repede. S-a depus o contestatie de catre firma de pe locul 3 si speram ca in decurs de o luna sa se poata semna contractul" spune Ioan Ambrus, director Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara
Anul trecut in august, licitatia pentru lotul 2 a fost reluata. Nici de aceasta data nu a fost cu noroc. Firma care a castigat lucrarile nu se poate apuca de lucru tot din cauza unei contestatii.
Desi nu pare, ne aflam pe autostrada Timisoara-Lugoj, lotul II. Din aprilie, pe aici ar trebui sa o luam daca vrem sa ajungem la Lugoj pe o sosea de mare viteza. Este greu de crezut ca in mai putin de 4 luni, totul va arata asa (se intoarce spre lotul I, se vede autostrada), atata timp cat nici macar nu stim cine va construi aceasta bucata.
Firma care a contestat licitatia pentru cei 26 de kilometri de autostrada este o societate din Oradea. Asa ca, desi ar fi trebuit sa se termine in primavara, lucrarile vor fi intarziate. In aceeasi situatie se afla si autostrada Comarnic-Brasov care ar fi trebuit sa preia traficul infernal de pe Valea Prahovei.