Condamnați la cuptor. Ce amenzi riscă pasagerii care deschid, de nevoie, ușa trenului în timpul mersului, din cauza caniculei
Persoanele care aleg să călătorească cu trenul și care deschid ușa în timpul mersului riscă amenzi între 250 și 400 lei.
„CFR Călători trage un semnal de alarmă asupra pericolului la care se supun pasagerii care deblochează sistemul automat de închidere a ușii în timpul mersului și informează că această practică constituie contravenție și riscă amenzi între 250 și 400 lei conform HG 203/1994 art.2 pc. 16. Astfel de acțiuni se pot solda cu evenimente tragice. Contravențiile pot fi aplicate de personalul de tren și/sau de Poliția de Transport Feroviar din prima stație cu oprire a trenului. Dacă persoana care a deschis ușa trenului refuză să plătească amenda către personalul de tren, angajatul CFR Călători soliciă din stație/telefon ajutorul Poliției de Transport Feroviar. Persoana este coborâtă din tren la prima stație de oprire din parcursul garniturii unde este așteptată de PTF și riscă o contravenție mai mare decât cea pe care ar fi plătit-o în tren”, a precizat CFR Călători într-un comunicat.
CFR Călători dă vina pe încălzirea globală pentru căldura insuportabilă din trenuri
CFR Călători a transmis luni, 9 iulie, că din cauza valului de căldură pot apărea întârzieri în circulaţia trenurilor de călători şi că, în unele cazuri, instalaţiile de climatizare ar putea să nu mai asigure în parametrii optimi răcirea.
„CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme - val de căldură, caniculă şi disconfort termic ridicat, - pot apărea întârzieri în circulaţia trenurilor de călători generate de acestea. Temperaturile ridicate, instabilitatea atmosferică, incendiile de vegetaţie şi furtunile nu afectează doar România, ci întreaga Europă şi implicit transportul feroviar din acestea. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectat materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate”, a precizat compania într-un comunicat.
CFR Călători susţine că are ca prioritate siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare.
„În zilele cu temperaturi exterioare caniculare, la nivelul şinei şi cutiei materialului rulant (de multe ori chiar şi de peste 50 – 80 de grade C la soare), în unele cazuri instalaţiile de climatizare ar putea să nu mai asigure în parametrii optimi răcirea şi atunci să funcţioneze în regim de ventilaţie”, explică CFR Călători.
Compania le face recoamdări pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale.
Astfel, se sugerează: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie, să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de temperaturi ridicate şi chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale.
Sursa: cfrcalatori.ro
Etichete: tren, canicula, CFR Calatori, amenzi, pasageri,
Dată publicare:
10-07-2024 14:07