CFR reintroduce după 19 ani trenurile pe ruta București-Giurgiu. Cât va dura o călătorie

tren
Facebook/ ARF- Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Trenurile de călători ar putea circula din nou pe ruta Bucureşti - Giurgiu de la 1 iunie 2024, serviciul fiind asigurat pentru început de CFR Călători, a anunţat, marţi, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

 

"ARF informează că, începând cu data de 01.06.2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucţie a podului CF de pe râul Argeş, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta Bucureşti Nord Gr.A/Gr.B - Bucureşti Progresu - Giurgiu şi retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între Bucureşti Nord Gr.A/Gr.B şi Bucureşti Progresu, precum şi a unui serviciu Regio între Bucureşti Progresu şi Giurgiu", se menţionează într-un comunicat.

Acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători SNTFC CFR-Călători S.A., cu 7 perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat.

Astfel, ţinând cont de faptul că termenul de 1 iunie 2024 este devansat faţă de cel luat în considerare, ARF a lansat în consultare publică proiectul de Decizie a Preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii actelor adiţionale nr.6 pentru perioada 1 ianuarie 2024 - 31 decembrie 2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022.

ARF precizează că în viitorul apropiat va demara organizarea unor proceduri competitive între cei 6 operatori români care implementează Contractele de Serviciu Public feroviar, în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar, pe ruta Bucureşti Nord - Bucureşti Progresu - Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcţie de rezultatele înregistrate şi de solicitările primite.

Citește și
tren
Un tren care circula pe ruta Piteşti-Bucureşti Nord a ajuns la destinaţie cu o întârziere de 310 minute

O călătorie București-Giurgiu va dura 130 de minute

Potrivit sursei citate, începând cu data de 14 iulie va intra în aplicare şi Ordinul MTI 1.039/2024 privind tarifele feroviare pentru serviciile publice prin care se introduc în România Biletele Metropolitane Feroviare.

La rândul său, Societatea Națională a Căilor Ferate Române a anunțat, conform TVR Info, că o călătorie va dura 130 de minute pe traseul București Nord – București Progresu – Giurgiu.

Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între București Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h.

Mai sunt zone unde este de lucru, există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Pierderile estimate de CFR Călători pentru 2024 cresc cu 464%, la 1,03 miliarde lei
Pierderile estimate de CFR Călători pentru 2024 cresc cu 464%, la 1,03 miliarde lei

Operatorul de stat de transport feroviar de călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decât cele raportate la 31 decembrie 2023.

Un tren care circula pe ruta Piteşti-Bucureşti Nord a ajuns la destinaţie cu o întârziere de 310 minute
Un tren care circula pe ruta Piteşti-Bucureşti Nord a ajuns la destinaţie cu o întârziere de 310 minute

Trenul RE 13211, care circulă în relaţia Piteşti - Bucureşti Nord, a ajuns vineri seara în Gara de Nord la ora 20:51, cu o întârziere totală de 310 minute, din cauza defectării locomotivei, informează CFR SA.

Probleme la CFR: Este imposibil de achiziționat bilete online sau de la automate din cauza unei avarii informatice
Probleme la CFR: Este imposibil de achiziționat bilete online sau de la automate din cauza unei avarii informatice

CFR Călători întâmpină, joi, probleme tehnice care perturbă achiziționarea biletelor de tren, atât online, cât și de la automatele din stații.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat
Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

CFR Călători, nevoită să anuleze trenuri pe fondul lipsei de mecanici. Compania transmite că nu există un deficit de personal
CFR Călători, nevoită să anuleze trenuri pe fondul lipsei de mecanici. Compania transmite că nu există un deficit de personal

14 trenuri nu vor mai circula în weekenduri pe mai multe rute din zona Brașov. Se va întâmplă de la finalul acestei luni. Hotărârea este a regionalei CFR și vine după ce, la Iași și Craiova, s-au luat decizii similare.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.