CFR muta Timisoara la 16 ore de Bucuresti. Povestile calatorilor care au stat in "trenul groazei" fara apa si aer conditionat

×
Codul embed a fost copiat

In Romania europeana, un tren face 16 ore de la Timisoara pana in Bucuresti, cat ar dura un zbor cu tot cu escala pana la New York.

Garnitura care a plecat sambata seara la ora 10 din Timisoara a sosit duminica la ora 14 in Gara de Nord, cu o intarziere de 7 ore, timp in care pasagerii nu au primit nici apa, nici mancare. Atunci cand au coborat pe peron, bietii oameni nu mai puteau nici sa mearga de amorteala si foame. "Nu am putut ajunge la ei", sustin cei de la CFR care spun ca spun ca legea nu-i obliga sa ii despagubeasca pe calatori pentru timpul pierdut.

"Trenul groazei!" sau "Groaznic, fara aer conditionat, caldura si multa intarziere. Ca un boboc in incubator", acestea sunt doar cateva din reactiile calatorilor.

Dupa o calatorie de 16 ore, timp in care ajungi cu avionul din Bucuresti la New York, cu escala cu tot, acesti pasageri au coborat chinuiti si plini de nervi in Gara de Nord din capitala. Au plecat aseara, la ora 10 din Timisoara, insa din cauza unei furtuni care a doborat mai multi copaci pe linii, garnitura a stationat ore in sir pe traseu.

"Inumana a fost, sa stai 7 ore intr-un loc"; "Ministrul Transporturilor demisia si directorul de la CFR, nu se poate 7 ore intarziere un tren"; "Eu aveam zbor la Catania la 11.40", se plang mai multi calatori.

Citește și
trenuri, Gara de Nord
Blocaj total al traficului feroviar in Gara de Nord din Bucuresti. Circulatia trenurilor, oprita de o cadere de tensiune

In tren au fost si cativa turisti: din Italia, Coreea de Sud sau Norvegia.

Nu doar intarzierea a fost socanta pentru pasageri. Acestia nu au primit apa, mancare, iar aerul conditionat a fost un lux. Conditiile din unele vagoane au fost greu de suportat spun pasagerii pentru ca a lipsit aerul conditionat, iar, pentru ca toaletele nu au facut fata, mirosul era insuportabil.

"La sosirea in Gara de Nord, cei care au vrut sa continue calatoria au primit apa si biscuiti. Aerul conditionat, atata timp cat trenul a functionat cu locomotiva Diesel, este posibil sa nu fi functionat", explica Adrian Vlaicu, director operational CFR.

Din birourile lor cu apa rece si aer conditionat, cei de la CFR au promis ca vor investiga situatia. Sustin insa ca legea nu ii obliga sa ii despagubeasca pe calatori. Doar pasagerii trenurilor internationale primesc jumatate din suma data pe bilet pentru o intarziere de peste 2 ore. Iar cei care au ghinionul sa nimereasca intr-o cursa interna cu sapte ore intarziere nu primesc nici macar scuze pentru calatoria umilitoare si bataia de joc.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
INFOGRAFIC:
INFOGRAFIC: "A doua armata a tarii" s-a risipit. CFR pierde vagoane, oameni si kilometri/ora in cursa cu companiile private

Traim intr-o epoca in care trenurile ating 400 km/ora, circula pe sub mari si strabat sute de kilometri strapungand muntii. Tehnologia a evoluat atat de mult, incat banala roata de tren a fost inlocuita cu magneti sau perne de aer.

Blocaj total al traficului feroviar in Gara de Nord din Bucuresti. Circulatia trenurilor, oprita de o cadere de tensiune
Blocaj total al traficului feroviar in Gara de Nord din Bucuresti. Circulatia trenurilor, oprita de o cadere de tensiune

Blocaj total al traficului feroviar in Gara de Nord din Bucuresti, duminica dimineata. O cadere de tensiune care a afectat atat Gara, cat si infrastructura feroviara, a oprit circulatia tuturor trenurilor.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.