Cererea pentru mașinile electrice din România a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului. Care este motivul
Pe fondul unor ajutoare mai mici acordate de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașinile electrice a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului, potrivit datelor de profil.
Un interes mai mare este pentru mașinile hybrid, care se regăsesc acum în ofertele tuturor producătorilor auto. Rămân căutate și mașinile second-hand, mai ales că, prețurile nu mai sunt la fel de mari ca în anii trecuți, iar mulți dintre șoferii români nu își permit să cumpere un autoturism nou.
Ne aflăm la volanul unei mașini plug-in hybrid, un model cu încărcare la priză care poate să meargă până la 140 de km pe oră doar în mod electric. Noua tehnologie folosită de producător a ajuns să înlocuiască multe dintre modele clasice, adică versiunile doar cu motor cu ardere internă.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Cu aproape 50.000 de autoturisme noi cu propulsie hibridă înmatriculate în primele zece luni ale anului, cererea pentru aceste autorisme a crescut cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea, spun specialiștii, vine și pe fondul unor oferte variate din partea tuturor producătorilor auto, constrânși de legislația europeană să repecte limite pentru emisiile de dioxid de carbon.
Pe piața din România există trei tipuri de mașini hibride: Mild Hybrid, Full Hybrid și Plug-in Hybrid. Primul model este cel mai simplu, cu un motor electric care poate fi folosit doar pe distanțe scurte, în timp ce sistemul full hybrid permite deplasări de câțiva kilometri cu viteze de 60 - 70 de km/h. Mai performante, versiunile Plug-in Hybrid pot fi folosite drept mașini electrice pe distanțe mai mari, iar bateria se încarcă la priză sau la orice stație de încărcare.
Alexandru Sermet, PR BMW România: „În momentul în care înmatriculez o mașină, statul român nu face diferență între tipurile de hybrid - există o diversificare foarte mare a sistemului mild hybrid, aproape toți producătorii oferă un astfel de sistem în momentul de față, ba chiar avem modele în care nu mai poți să cumperi un motor cu ardere internă obișnuit. Ai cel puțin un mild hybrid la dispoziție”.
Interesul a scăzut însă pentru mașinile electrice.
Cererea pentru mașini este influențată și de regulile europene
Potrivit datelor de profil, de la începutul anului și până acum au fost înmatriculate aproape 8.000 de autoturisme, în scădere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Diferența este influențată de primele pe care statul le oferă prin programele Rabla, care au fost reduse la jumătate în 2024.
Așa se explică și cererea încă mare pentru mașinile second-hand. Până acum au fost înmatriculate peste 270.000 de autoturisme. Numai în octombrie volumul a depășit peste 34.000 de unități, în creștere cu 18% față de anul trecut.
Cererea pentru autorisme este influentață și de regulile europene. Mașinile noi cu motoare cu ardere internă ar urma să fie interzise din 2035. În plus, autoritățile locale pot impune restricții pentru accesul în marile orașe a mașinilor vechi care poluează.