Cererea pentru mașinile electrice din România a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

Pe fondul unor ajutoare mai mici acordate de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașinile electrice a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului, potrivit datelor de profil.

Un interes mai mare este pentru mașinile hybrid, care se regăsesc acum în ofertele tuturor producătorilor auto. Rămân căutate și mașinile second-hand, mai ales că, prețurile nu mai sunt la fel de mari ca în anii trecuți, iar mulți dintre șoferii români nu își permit să cumpere un autoturism nou.

Ne aflăm la volanul unei mașini plug-in hybrid, un model cu încărcare la priză care poate să meargă până la 140 de km pe oră doar în mod electric. Noua tehnologie folosită de producător a ajuns să înlocuiască multe dintre modele clasice, adică versiunile doar cu motor cu ardere internă.

Cu aproape 50.000 de autoturisme noi cu propulsie hibridă înmatriculate în primele zece luni ale anului, cererea pentru aceste autorisme a crescut cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea, spun specialiștii, vine și pe fondul unor oferte variate din partea tuturor producătorilor auto, constrânși de legislația europeană să repecte limite pentru emisiile de dioxid de carbon.

Pe piața din România există trei tipuri de mașini hibride: Mild Hybrid, Full Hybrid și Plug-in Hybrid. Primul model este cel mai simplu, cu un motor electric care poate fi folosit doar pe distanțe scurte, în timp ce sistemul full hybrid permite deplasări de câțiva kilometri cu viteze de 60 - 70 de km/h. Mai performante, versiunile Plug-in Hybrid pot fi folosite drept mașini electrice pe distanțe mai mari, iar bateria se încarcă la priză sau la orice stație de încărcare.

Citește și
Stirileprotv.ro lansează EURomânia
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE
Ultimatum de 24 de ore pentru Putin: „Ori oprește agresiunea, ori le dau ucrainenilor rachete Taurus să atace Rusia”, anunță Friedrich Merz, favoritul la postul de cancelar al Germaniei

Alexandru Sermet, PR BMW România: „În momentul în care înmatriculez o mașină, statul român nu face diferență între tipurile de hybrid - există o diversificare foarte mare a sistemului mild hybrid, aproape toți producătorii oferă un astfel de sistem în momentul de față, ba chiar avem modele în care nu mai poți să cumperi un motor cu ardere internă obișnuit. Ai cel puțin un mild hybrid la dispoziție”.

Interesul a scăzut însă pentru mașinile electrice.

Cererea pentru mașini este influențată și de regulile europene

Potrivit datelor de profil, de la începutul anului și până acum au fost înmatriculate aproape 8.000 de autoturisme, în scădere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Diferența este influențată de primele pe care statul le oferă prin programele Rabla, care au fost reduse la jumătate în 2024.

Așa se explică și cererea încă mare pentru mașinile second-hand. Până acum au fost înmatriculate peste 270.000 de autoturisme. Numai în octombrie volumul a depășit peste 34.000 de unități, în creștere cu 18% față de anul trecut.

Cererea pentru autorisme este influentață și de regulile europene. Mașinile noi cu motoare cu ardere internă ar urma să fie interzise din 2035. În plus, autoritățile locale pot impune restricții pentru accesul în marile orașe a mașinilor vechi care poluează.

Articol recomandat de sport.ro
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Citește și...
În România, încărcarea unei mașini electrice la o stație publică este mai scumpă decât în țările din vestul Europei
În România, încărcarea unei mașini electrice la o stație publică este mai scumpă decât în țările din vestul Europei

Dacă vă gândiți să cumpărați o mașină electrică, luați în calcul și costurile pentru alimentare. România este una dintre țările unde energia electrică vândută la stațiile publice de încărcare este scumpă.

Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE

Industria auto din Uniunea Europeana este în impas. Un val de mașini electrice din China afecteaza vânzările din statele membre. Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat incorecte acordate de Beijing.  

Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața
Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

Dacă nu aveți prea mult talent la condus, nu vă îngrijorați. Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai istețe, care intervin prompt atunci când apar pericolele și comunică permanent cu șoferul.

Recomandări
Școala cu reputație proastă devenită etalon. Grijile de acasă ale copiilor dispar când îi trec pragul
Școala cu reputație proastă devenită etalon. Grijile de acasă ale copiilor dispar când îi trec pragul

Dintr-o școală mărginașă cu o reputație proastă a devenit una modernă, dotată cu tehnologie de ultimă generație și metode de predare curajoase, pe gustul copiilor.

De ce a murit Silviu Prigoană. Cauza decesului a fost sabilită de legiști
De ce a murit Silviu Prigoană. Cauza decesului a fost sabilită de legiști

Omul de afaceri Silviu Prigoană a murit în urma unui infarct – este concluzia medicilor legiști. Procurorul va închide dosarul după ce va analiza toate probele adunate de polițiști în acest caz.

ANAF a început controalele la proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier. La ce trebuie să fie atenți turiștii
ANAF a început controalele la proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier. La ce trebuie să fie atenți turiștii

Autoritățile fiscale i-au luat în vizor pe proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier, dar nu își declară veniturile.