Cele mai căutate cadouri de 1 martie. Ce îşi aleg femeile de Mărţişor
Cadouri de 1 martie. În anul pandemiei, garderoba nu prea a contat. Asta nu înseamnă că doamnele au abandonat achizițiile.
S-au reorientat spre bijuterii. E drept, nu foarte scumpe, de la broşe şi cercei până la coliere din ceramică sau plastic. Aşa se face că, în timp ce industria textilă a avut pierderi mari, la nivel global designerii de accesorii sunt pe plus. O confirmă și comenzile pentru 1 și 8 martie.
Mihaela este designer de bijuterii şi şi-a gândit colecţia de cercei şi coliere din ceramică pentru femeia care lucrează de acasă. Cel mai bine au mers însă broşele.
Mihaela Speranța Cherciu, designer de bijuterii: „În special broşele, în această perioadă, având în vedere că stăm la birou şi vedem doar jumătate din noi, şi cerceii bineînţeles, mai ales când este vorba de o cămaşă. Lucrurile mai extravagante, care pun atenţia asupra acelui obiect şi te face să nu te mai uiţi la restul îmbrăcămintei.”
Ce iși aleg femeile- cadouri de 1 martie
Ecaterina a ales să facă accesorii din plastic, mai exact din pet-urile pe care le găseşte în centrele de colectare pentru deşeuri.
Ecaterina Colasiz, designer bijuterii. „Tendinţa s-a schimbat în accesorii pe care le purtăm mai mult la nivelul bustului, părţii feţei, pentru că toată lumea face video-call-uri acum, încearcă să coloreze ce se întâmplă în căsuţa în care ne aflăm de multe ori.”
Moda este confirmată şi de vânzările magazinelor online sau a platformelor care adună mai mulţi artişti.
Mirela Bucovicean: „Femeile au avut nevoie să îşi facă câte un cadou, să se simtă frumoase, să schimbe prezența în online şi partea aceasta pe care o vedeţi în ecran este cea mai la vedere. Bijuteriile care s-au vândut cel mai mult sunt cele decorative, nu am vândut bijuterii mici, discrete, ci mai degrabă bijuterii din porţelan sau din argint cu cristale Swarovski.”
Cadouri de 1 martie. Au apărut schimbări şi în garderobă. Femeile caută haine lejere, din materiale naturale şi desigur, în cantităţi mai mici. Unii dintre designeri s-au reorientat, şi în locul colecţiilor prezentate primăvara şi toamna, realizează diferite modele pe care le prezintă lunar.”
Venera Arapu, designer: „30 de modele noi în fiecare lună, în aşa fel încât să putem să ne prezentăm cu lucruri noi în permanență, tocmai ca să ne concentrăm mai mult pe vânzarea online.”
Potrivit datelor, la nivel mondial, valoarea hainelor nevândute rămase în magazine şi în depozite a ajuns la cifra record de 160 de miliarde de euro.