Cel mai folosit vehicul de luptă al infanteriei NATO va fi produs și în România. Uzina care va fabrica șenilata
Concernul Rheinmetall, devenit acționar majoritar la Automecanica Mediaș, a anunțat ce vehicule militare va produce în țara noastră: transportorul blindat Lynx și camioanele HX.
Sunt capabile să îndeplinească orice misiune - transport militar, intervenție la dezastre sau ajutor umanitar. Uzina din județul Sibiu va beneficia de un transfer de tehnologie și își va mări personalul. Clienți vor fi țările membre NATO, printre care și statul român.
Vehiculul blindat de luptă Lynx este cel mai folosit tanc al infanteriei NATO. Combină protecția deplină a echipajului cu o putere de foc masivă, spun producătorii. Este dotat cu o turelă modernă, tun automat de 35 de mm, un motor de 1.100 de cai putere și poate atinge o viteză de 70 km/h, pe orice teren. Va fi produs în România, a anunțat conducerea Rheinmetall. Este însă o chestiune care va dura câțiva ani. Acum uzina are doar 150 de angajați.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Dr. Bjorn Bernhard, CEO Rheinmetall: „Vom păstra angajații actuali și ne vom lărgi schema de personal. Targetul nostru este să putem asambla aici un vehicul ca acesta (tancul) pe care îl vedeți aici, e un proiect fezabil”.
Cătălin Zamfir, senator: „L-am testat, am fost în interior, am văzut cum stau lucrurile și faptul că acest tip de echipament se va produce în România, vă spun cu toată sinceritatea, este o mândrie pentru industria noastră de apărare”.
Și camioanele HX vor intra în producție la Mediaș. 10.000 de asemenea vehicule au fost vândute deja de partenerii germani și se află în teren.
Dr. Nick Știrban, director executiv Rheinmetall Automecanica: „Vedeți în spatele meu acest camion, HX se numește. Începem cu părți componete, pănă la cabină, ulterior desigur se va face și montajul final în țara noastră”.
Camioanele HX sunt proiectate pentru a se deplasa pe orice teren. Pot traversa zone cu noroi și apă adâncă, inclusiv sărată. Funcționează până la temperaturi de 49 de grade, sau la minus 32 de grade celsius.
Radu Oprea, ministrul Economiei: „Suntem într-o lume plină de provocări, atacul brutal al Rusiei în Ucraina a schimbat lumea și proximitatea acestui conflict ne obligă ca guvern, ca industrie de apărare să ne dezvoltăm foarte rapid și să putem veni cu acele produse prin transfer de tehnolgie de care armata română, toate ministerele de forță au nevoie”.
Rheinmetall mai are la Satu Mare o unitate de service pentru tancuri Leopard și va investi într-o mare fabrică de pulberi la Victoria, în județul Brașov. În decembrie 2023, concernul a încheiat un contract de 328 milioane de euro cu statul român, care prevede modernizarea sistemelor de apărare antiaeriană a ţării.