Ce spune primarul Sectorului 2, după tragedia care a avut loc în cartierul Andronache: „Nu, așa nu se mai poate!”
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a scris pe pagina sa de Facebook, referitor la accidentul din cartierul Andronache, că București a rămas în urmă cu indicatoarele, limitatoarele de viteză și marcajele rutiere.
„Fie că vorbim de indicatoare, de limitatoare de viteză sau de marcaje rutiere - cu toate am rămas în urmă în București. Sunt nenumărate solicitări de la cetățeni care au rămas nerezolvate. Sunt inclusiv zeci de cereri făcute direct de Primăria Sectorului 2, care nu au fost puse în practică (sensuri unice noi, indicatoare și limitatoare de viteză uzate care necesitau înlocuire, etc). Mecanismul nu merge. Centralizarea acestor nevoi la nivelul Primăriei Municipiului București îngreunează mult un sistem care trebuie să fie mai rapid”, a scris primarul pe Facebook.
El a mai adăugat că în 2018, Poliția Locala Sector 2 „a primit și transmis mai departe către ASB o solicitare pentru montarea unui limitator de viteză pe strada Mențiunii”, unde a avut loc teribilul accident. Acesta ar fi fost avizat un an mai târziu, însă nu a fost montat nici până în ziua de astăzi.
„În 2019, în urma cererilor venite de la cetățeni, ADP Sector 2 a trimis 35 de solicitări către Primăria Municipiului București, la Administrația Străzilor, pentru montarea de limitatoare de viteză. Dintre acestea, următoarele 8 străzi erau din Cartierul Andronache: str. Gherghiței, str. Ropotului, str. Ciberneticii, str. Erou Scorțan Ion, str. Oituz, str. Ochișoru, str. Toporului, str. Țesătoarelor. În 2020 s-au trimis alte 41 de solicitări. În iunie 2020, Comisia Tehnică de Circulație a avizat instituirea a 55 de zone cu viteză limitată la 30 km/oră, prin care și multe porțiuni din Cartierul Andronache. În teorie stăm bine. (...) Primăria Sectorului 2 va cere ferm Primăriei Generale delegarea acestei responsabilități. O să ne coste, o să fie mult de muncă pentru a ajunge la zi, dar ne asumăm. Iar pe termen scurt, vom cere de la ASB toate locațiile deja avizate, dar neimplementate și le vom face noi. Nu, așa nu se mai poate!”, a mai scris Mihaiu.
Cum s-a produs accidentul
Străzile din zonă sunt înguste, iar pentru a face stânga sau dreapta, în locul unde s-a produs accidentul, trebuie categoric să oprești. Virajul are 90 de grade, vizibilitatea laterală, aproape inexistentă, iar în față sunt case și, de aceea, poate, sunt șocante scenele surpinse de camera de supraveghere.
În zonă se aflau mai mulți copii și adulți. Cu doar câteva momente înaintea accidentului, chiar acolo parcase o altă maşină, din care au coborât trei tineri. Doar providența a făcut ca numărul victimelor să nu fie mai mare. În doar o fracţiune de secundă, fetiţa de șase ani şi tânăra de 21, care stătea pe bordură, au fost strivite de vehiculul scăpat de sub control și care a mai retezat și un stâlp.
Martorii oculari susțin că mașina condusă de șoferiță venea de pe strada Fructelor, iar când a ajuns la intersecția cu strada Mențiunii, nu a încetinit, nu a virat nici dreapta, nici stânga. Și-a continuat drumul lovind stâlpul și surprizând cele două fete.
Explicația dată de femeie e legată de o posibilă confuzie între frână și accelerație.
Au urmat minute în șir de haos. Imediat după impact, se văd copii fugind în toate direcțiile, inclusiv o mogâldeață, care nu pare să aibă mai mult de doi ani, pe trotinetă. Îngroziți de scena la care abia au asistat, martorii au răbufnit. Unul dintre tineri s-a năpustit asupra mașinii și l-a luat la pumni pe soțul șoferiței, care tocmai ce coborâse.
De același tratament a avut parte și femeia, asaltată de alți indivizi. În scurt timp, strada s-a umplut de rudele și vecinii fetelor. Disperați, oamenii au încercat inclusiv să ridice vehiculul sub care zăceau victimele.
Puțin a lipsit ca o tragedie provocata, bănuiesc anchetatorii, de lipsa de experiență a șoferiței, să fie urmată de alta, pornită din dorința de răzbunare. Este și motivul pentru care cartierul Andronache a fost împânzit și de jandarmi, nu doar de cei care investighează accidentul și care încearcă să înțeleagă cum a comis șoferița eroarea pe care o invocă.
Mașina este ceea ce, popular, numim SUV mic, cu transmisie automată. Are, așadar, doar două pedale, frână și accelerație, prima dintre ele mai lată, care sunt apăsate, în mod normal, doar cu piciorul drept.
Claudiu Costea, Brigada Poliției Rutiere: „Ar fi pierdut controlul direcției de mers și ar fi intrat în coliziune cu un stâlp de iluminat, iar din impact a lovit doi pietoni care se aflau în proximitate.”
Șoferiței i s-au recoltat și probe de sânge, pentru a vedea dacă băuse. Potrivit unor surse apropiate de anchetă, o primă probă ar indica o alcoolemie de 0,67 la mie, iar o a doua, de 0,44.
După ce a primit îngrijiri medicale la Spitalul Sfântul Pantelimon a fost dusă la Brigada Rutieră pentru declaraţii.
Este învinuită de ucidere din culpă, iar pedeapsa pe care ar putea să o primească, dacă este găsită vinovată, este de până la 10 ani de închisoare.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: radu mihaiu, accident cartier andronache,
Dată publicare:
02-03-2021 08:26