Ce crede ministrul Daniel David despre educația sexuală în școli. „De ce să nu aducem un ginecolog la o oră de biologie?”
Educația sexuală în școli ar trebui integrată în disciplinele deja existente, cum ar fi biologia sau psihologia, astfel încât să nu încărcăm elevii cu materii noi, spune ministrul Educației, Daniel David.
Într-un interviu pentru știrileprotv.ro, realizat de Adriana Stere, Daniel David a subliniat că educația sexuală nu ar trebui politizată, și că modulele trebuie să pună accent pe informații științifice, bazate pe dovezi.
„Nu trebuie să adăugăm discipline noi. De ce să nu includem educația sexuală la biologie, de exemplu? Sau subiecte legate de comportamentul sexual, la psihologie?”, spune ministrul. El susține că astfel, elevii pot primi informații esențiale, fără a încărca școala cu alte ore.
Ministrul Educației nu exclude nici soluția ca profesorii să invite medici ginecologi la unele ore de biologie, pentru a le vorbi adolescenților despre bolile cu transmitere sexuală.
Adriana Stere: Domnule profesor, sunteți pro sau contra Educației pentru viață, care să conțină elemente clare de educație sexuală?
Daniel David, ministrul Educației: (…) Sunt pentru a avea conținuturi de învățare, pentru a avea module, dacă vreți, cum apare acum în lege, dedicate anumitor teme, în disciplinele clasice. De ce nu pot să fac niște lucruri legate de educația sexuală la biologie, de exemplu? Sau legate de comportamentul sexual, la psihologie?
Adriana Stere: Pentru că au fost voci care s-au opus...
Daniel David, ministrul Educației: Bun, eu spun că perspectiva mea este asta: dacă punem materii peste materii în planul-cadru, tot noi venim după aceea și ne plângem: "copiii au prea multe materii, îi încărcăm cu prea multe ore".
Hai să fim totuși raționali, și dincolo de abordările ideologice pe care le avem, să ne uităm la ceea ce se cheamă "evidence based education", adică educație bazată pe dovezi, nu atât pe ideologie. Vedeți, în educație, ideologia politică n-ar trebui să conteze foarte mult. Sigur că totdeauna o colorează.
Adică un partid care vine din zona de stânga va accentua partea de incluziune. Unul care vine din zona de dreapta va accentua poate partea de meritocrație și excelență. În anumite limite, poți să le înțelegi, dar nu-i voie să schimbi esența. Adică, dacă ai mecanismul, accentuezi într-o parte sau alta, dar nu inventezi mecanisme.
Adriana Stere: V-ați gândit să puneți la masă ginecologi, care să vorbească despre boli cu transmitere sexuală la adolescenți?
Daniel David, ministrul Educației: Da, nu văd de ce, de exemplu, la o oră de biologie n-ar putea, pe un modul sau pe un conținut de învățare, să fie invitați astfel de specialiști. Eu țin minte, când am studiat biologie, aveam astfel de situații - și am studiat la liceu cu mulți ani în urmă. Deci, răspunsul meu simplu este ăsta, nu doar legat de educația pentru viață: nu multe materii, mai degrabă module și conținut de învățare în materiile pe care le cunoaștem, și fără multă încărcătură ideologică.
Puteți urmări interviul integral mai jos:
Sursa: StirilePROTV
Etichete: educație, scoala, elevi, educație sexuală, ministrul educației,
Dată publicare:
10-01-2025 12:41