Carnea de miel s-a ieftinit ușor de când a apărut prima oară în târguri și în magazinele mari, înainte de Paște
Cu liste de cumpărături, mulți au pornit prin magazine și piețe de teamă ca nu cumva să se scumpească totul pe măsură ce se apropie Paștele. Spre deosebire de alți ani, prețurile sunt, până acum, echilibrate.
Ba mai mult, carnea de miel s-a ieftinit ușor de când a apărut prima oară în târguri și în magazinele mari.
În Piața Obor, fiecare măcelărie are în față o coadă. Însă cele mai lungi sunt acolo unde vitrina arată un preț mai mic.
Un negustor mizează totuși pe transparență.
Negustor: „40 de lei a fost, 40 de lei a rămas. E 2 lei diferență între anul trecut și anul ăsta”.
De fapt, mielul, fie el de Sibiu sau de Tulcea, a intrat, acum o lună, cu 45 de lei în piețe și 50 de lei în supermarket. Un domn constată amar că n-a făcut nicio afacere, cheltuind deja toți banii de teama scumpirilor.
Bărbat: „Săptămâna trecută era un preț mai mare. Probabil că ține cu lumea!”
Ceva mai stabile sunt prețurile celorlalte tipuri de carne, pe care unii români chiar le preferă.
Multor clienți le piere însă hazul când merg să aleagă legumele.
În aceeași piață, un etaj mai jos, roșiile românești din soiul Precos sunt mai scumpe decât mielul - 45 de lei kilogramul. Cele grase sunt 20 de lei. Bursa verdețurilor pare totuși să fie de partea clienților. Leușteanul și usturoiul verde s-au ieftinit ușor și sunt acum 2 lei legătura sau 3 legături la 5 lei. Ceapa verde a rămas la 1 leu 50 și tot atât pătrunjelul și mărarul, mai scumpe cu 50 de bani față de acum o săptămână.
Și vânzările la ouă au crescut vizibil. Cum prețul e de peste un leu bucata, unii vopsesc mai puține ouă sau pregătesc cantități mai mici de pască, drob și cozonac.
Probabil singurele piețe care nu sunt aglomerate deja sunt cele online. În oferta unui hipermarket care primește comenzile prin aplicație, carcasa de miel este 38 de lei kilogramul. Există și produse premium, cum sunt cotletele, t-bone și carnea tocată de miel. Mărfurile pot ajunge la clienți și în două ore.
Andrei Popescu, director general: „Ne pregătim pentru peste 4 mii de comenzi livrate într-o singură zi, n-am mai făcut asta până acum. Profilul cumpărătorului nostru este între 25 și 50 de ani, preponderent feminin”.
Valoarea estimată a coșului de cumpărături pentru masa de sărbători este de 850 de lei.