Wizz Air a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri, deși aveau locuri rezervate. Reacția companiei

×
Codul embed a fost copiat

Dacă aveți în plan o vacanță cu avionul, de sărbători, aveți grijă la ce oră ajungeți la poarta de îmbarcare. Unele companii aeriene apelează la procedura de „overbooking”, altfel spus vând mai multe bilete decât numărul locurilor disponibile.

Toate companiile aeriene apelează, uneori, la o astfel de procedură.

Procedura este legală și reglementată la nivel european, însă mulți călători nu știu că dacă rămân ultimii la coadă pentru îmbarcare, riscă să nu mai urce în avion. În astfel de cazuri, compania aeriană trebuie să ofere despăgubiri și un nou bilet, pentru a ajunge la destinație, dar nu se întâmplă mereu așa.

Șapte pasageri care așteptau la rând pentru un zbor Wizz Air de la București la Milano n-au mai urcat în avion. Unul dintre ei, deși avea rezervare cu loc, rămăsese printre ultimii la coadă pentru a nu se înghesui.

Tiberiu Alexe, pasager: „Eu aveam loc cumpărat, aveam intrare cu prioritate. Când am mers să ne îmbarcăm, se uită la mine și zice 1C. Și eu zic: Domnule, eu am 12 C, nu am 1C. La care el zice ‘Poarta închisă, gata, am închis avionul’. Noi eram 7 oameni acolo.”

Citește și
accidente munte
Val de accidentări la munte. Turiștii, încălțați cu adidași pe pârtii: „Avem două, trei perechi de ciorapi”

Nici ceilalți pasageri nu au mai urcat în avion, deși stăteau la coadă de minute întregi.

Elena Barbu, pasager: „A închis poarta și gata, nu ne-a mai îmbarcat. Noi am rămas în aeroport. Bineînțeles, am și plâns, pentru că nu puteam, îmi pierdeam locul de muncă aici în Italia.”

Pentru zborul respectiv a existat o situație de overbooking, adică mai multe bilete vândute decât locurile din avion. Reprezentantii companiei aeriene susțin însă și că respectivii pasageri s-ar fi prezentat la poartă după ce îmbarcarea a fost închisă.

Oamenii au mers la ghișeul din aeroport, pentru a cere reprogramarea zborului. Însă au fost refuzați.

Practica numită overbooking este reglementată la nivel european, pentru că statisticile arată că în general există un număr de oameni care deși au plătit bilet, nu se mai prezintă la aeroport pentru zbor. Atunci când vin toți, compania aeriană ar trebui întâi să facă un apel la voluntari dispuși să renunțe la rezervările lor în schimbul unei sume de bani. Dacă nu sunt, atunci compania poate refuza îmbarcarea ultimilor sosiți, însă trebuie să le acorde un bilet pentru a ajunge la destinație, chiar și cu altă companie, cazare la hotel dacă e cazul sau returnarea costului biletului și o compensație.

E important ca pasagerii aflați în această situație să primească o hârtie pentru refuzul îmbarcării.

Ramona Colea, reprezentanta unei companii pentru obținerea despăgubirilor: „Trebuie să ceară un document în baza căruia lui îi este refuzată îmbarcarea, astfel încât să poată călători cu următoarea cursă pusă la dispoziție de compania aeriană, menționată suma pe care aceștia o vor primi drept compensație.”

Important este ca pasagerii să se afle la poarta de îmbarcare înainte de ora închiderii chiar dacă și-au rezervat și loc la checkin.

Anca Apahidean, director pentru Europa de Est, IATA: „În momentul în care zborul este suprarezervat, de fapt tot timpul, el trebuie să meargă la check in din timp. Nu trebuie să rămână ultimul, pentru că dacă rămâne ultimul poate să rămână pe afara. Dacă zborul e închis, el dacă vine după nu mai loc.”

I s-a întâmplat la fel și regizorului de film documentar Andrei Dăscălescu. Aflat printre ultimii la coadă, poarta s-a închis în fața lui.

Andrei Dăscălescu, regizor: „Pentru un pasager care are loc în avion, dar "nu se prezintă", compania nu are nicio obligație. Eu am întrebat-o pe domnișoara de la îmbarcare: 'Ați făcut un anunț că se termină?’ ‘Am întrebat aici în față’. Ăsta a fost răspunsul exact. Tot ce am obținut după situația asta a fost să nu mai cred cu naivitate că nu are rost să te îmbulzești într-o coadă că ajungem toți în același timp la destinație, ci că are rost să fii mai atent și să te duci să stai la coadă.”

Pentru că nu a putut demonstra că a ajuns la timp la poarta de îmbarcare, regizorul nu a primit banii înapoi. Doar la ANPC, zeci de pasageri au depus reclamații pentru astfel de situații în ultimul an.

Reacția Wizz Air

„În conformitate cu practica din industria aeriană și cu legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor, Wizz Air permite overbooking-ul într-o mică măsură pe cele mai populare rute ale sale pentru a le oferi mai multor pasageri posibilitatea să călătorească în cazul în care rămân locuri libere de la persoanele care nu se prezintă la zbor. În cazul extrem de puțin probabil în care toți pasagerii se prezintă, voluntarilor li se oferă stimulente pentru a călători mai târziu sau ultimii pasageri care se prezintă la check-in sunt reprogramați pe zborul următor și despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor.

Wizz Air confirmă că pentru zborul W6 3131 de la București la Milano din 30 martie a existat o situație de overbooking. Independent de acest lucru, mai mulți pasageri s-au prezentat la poarta de îmbarcare după ce îmbarcarea a fost închisă.

Unul dintre pasageri, căruia i s-a oferit opțiunea de a se îmbarca, a refuzat din cauza schimbării locului, deși locul oferit era similar cu cel achiziționat inițial. La scurt timp, pasagerul a devenit necooperant, iar agentul de handling a fost nevoit să solicite intervenția poliției.”

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Val de accidentări la munte. Turiștii, încălțați cu adidași pe pârtii: „Avem două, trei perechi de ciorapi”
Val de accidentări la munte. Turiștii, încălțați cu adidași pe pârtii: „Avem două, trei perechi de ciorapi”

O femeie aflată pe sanie a leșinat după ce a fost lovită din spate de o altă sanie care cobora cu viteză. Iar în Bușteni, un bărbat a fost și el rănit în timp ce se plimba cu ATV-ul pe un traseu dificil din Munții Baiului.  

Furtună pe Valea Prahovei. Rafalele de vânt au doborât mai mulți copaci și au surprins un autoturism cu trei persoane
Furtună pe Valea Prahovei. Rafalele de vânt au doborât mai mulți copaci și au surprins un autoturism cu trei persoane

O furtună s-a abătut, vineri seară, asupra localităţilor de pe Valea Prahovei, în staţiunea Sinaia rafalele de vânt doborând mai mulţi copaci, pe străzile Mănăstirii şi Zamora.

Gel optic și lasere împotriva ciorilor și porumbeilor: soluții high-tech, testate de autoritățile din Lugoj
Gel optic și lasere împotriva ciorilor și porumbeilor: soluții high-tech, testate de autoritățile din Lugoj

Gelul optic şi laserele intra în luptă cu ciorile zgomotoase şi cu porumbeii care fac mizerie.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate
Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate

Un accident de amploare s-a produs pe Drumul Expres 12, în zona localității Optași Măgura, județul Olt, unde 10 autoturisme au fost implicate într-o coliziune în care se aflau aproximativ 27 de persoane.