Care sunt drepturile pasagerilor atunci când zborurile au întârzieri sau sunt anulate

×
Codul embed a fost copiat

Peste 500 de zboruri au avut întârzieri mari, iar alte 200 au fost anulate. Toate aceste neplăceri s-au petrecut pe aeroporturile de la noi, în prima jumătate a anului.

Paractic, numărul curselor care n-au ajuns la timp a crescut de peste două ori faţă de aceeaşi perioadă, din 2017. Pasagerii pot cere despăgubiri, potrivit regulilor europene, prea puţin cunoscute însă de călători.

Unii pasageri au fost revoltaţi: cursa Ryanair spre Milano a fost anulată cu două ore înainte de decolare.

Femeie: "S-a anulat zborul, noi aveam legături în altă ţară, aveam legătură de la Malpensa către Elveţia, iar acum mi-a derutat tot programul. Nu contează că am dat 2 lei, 5 lei, eu trebuie să-mi recuperez banii''.

Femeie: 'E bătaie de joc, nu ştiu ce să facem. Ar trebui să ne dea banii măcar pentru duş. Eu depun plangere''.

Citește și
MIhai Fifor
Fifor: Intrări frecvente în spaţiul aerian român din partea unor aparate de zbor ale Rusiei
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Turist: "Nu ştiu ce voi face, au responsabilitatea să-mi ofere cazare şi să-mi dea un bilet pentru următorul zbor''

Potrivit Ryanair, zborul către Milano a fost anulat din cauza grevei unora dintre angajaţii din Italia ai companiei, iar pasagerii afectaţi pot să îşi primească banii înapoi pe bilete, ori să ia următorul zbor disponibil.

Zborurile anulate şi întârziate sunt însă din ce în ce mai frecvente, arată datele unei companii specializate în obţinerea de compensaţii pentru pasageri.

În prima parte a acestui an, au fost 505 de curse cu întârzieri de peste trei ore - faţă de 218 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul pasagerilor afectaţi anul acesta se apropie de 50 de mii, estimează compania, iar dacă toţi ar cere compensaţii, suma datorată de operatorii aerieni ar trece de 15 milioane de euro.

Primul pas este ca oamenii să-şi ceară drepturile de la compania aerienă, în cazul în care nu li se oferă soluţii.

Marius Pîrvu, președintele autorităților pentru protecția consumatorilor: ''Dacă zborul a fost anulat, ei au dreptul la asistență gratuită, în care înseamnă mese şi băuturi răcoritoare, au dreptul la cazare hotelieră şi chiar şi apeluri telefonice gratuite. Apoi pot cere rambursarea preţului serviciului''.

Dacă nu sunt mulţumiţi de variantele primite oamenii pot să facă plângere.

Pe site-ul Autorităţii pentru Protecţia Consumatului puteţi să găsiţi formular de plângere, pe care să-l trimiteţi companiei aeriene. În aceste pagini, descrieţi situaţia dvs. - de la datele zborului şi până la cheltuielile pe care le-aţi făcut din cauza întârzierii sau anularii zborului.

Compania aeriană trebuie să vă răspundă în termen de o lună şi jumătate, iar dacă nu face acest lucru, atunci trimiteţi o copie a formularului către Protecţia Consumatorului.

Pasagerii au dreptul şi la despăgubiri de până la 600 de euro, în cazul în care ajung la destinaţie cu trei ore sau mai mult decât era prevăzut. Aceeaşi compensaţie poate fi obţinută şi de pasagerii zborurilor anulate pe neaşteptate, din motive care nu ţin de defecţiuni, securitate sau vreme rea.

Articol recomandat de sport.ro
Nici Mbappe, nici Haaland! Cine este noul favorit să câștige Balonul de Aur
Nici Mbappe, nici Haaland! Cine este noul favorit să câștige Balonul de Aur
Citește și...
De ce a aterizat de urgenţă avionul Ryan Air. Unii pasageri s-ar fi ales cu timpanul spart
De ce a aterizat de urgenţă avionul Ryan Air. Unii pasageri s-ar fi ales cu timpanul spart

Zbor cu emoţii pentru pasagerii unei aeronave care plecase din Irlanda cu destinaţia Croaţia. 

Fifor: Intrări frecvente în spaţiul aerian român din partea unor aparate de zbor ale Rusiei
Fifor: Intrări frecvente în spaţiul aerian român din partea unor aparate de zbor ale Rusiei

Ministrul Apărării, Mihai Fifor, a spus vineri că sunt frecvente intrările în spaţiul aerian român ale aeronavelor din Rusia, anunţând că poliţia aeriană operează în aceste cazuri conform unor proceduri standard, de tip NATO.

Un motor al avionului care transporta naţionala Arabiei Saudite a luat foc în zbor
Un motor al avionului care transporta naţionala Arabiei Saudite a luat foc în zbor

Panică la deplasarea naţionalei de fotbal a Arabiei Saudite în oraşul rusesc Rostov după ce un motor al avionului care transporta jucătorii a luat foc.

Recomandări
Dosarul Mineriadei. Petre Roman şi Gelu Voican Voiculescu, chemați la Parchet. Iliescu, audiat la domiciliu
Dosarul Mineriadei. Petre Roman şi Gelu Voican Voiculescu, chemați la Parchet. Iliescu, audiat la domiciliu

Fostul premier Petre Roman, Gelu Voican Voiculescu şi fostul director SRI Virgil Măgureanu au fost citaţi, joi dimineaţa, la sediul Parchetului General, pentru a li se aduce la cunoştinţă că au fost puşi din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei.

VIDEO. Moment extrem de bizar, „silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală
VIDEO. Moment extrem de bizar, „silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală

Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, Ioana Ancuța Popoviciu, care a provocat furia familiei victimelor după ce a întrebat dacă tânărul mort în accident e în sală, a fost protagonista unui moment foarte bizar, miercuri.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați
Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.