Planul contra mașinilor poluante din Capitală. Zonele unde ar putea fi interzise
În centrul Capitalei nu va mai intra nici o maşină care poluează. Asta prevede un proiect aflat acum în dezbatere publică.
Din cauza traficului infernal, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov vrea să impună un sistem ca în Germania, unde pe baza unei viniete verzi pot circula în centrul oraşelor doar maşinile cu norme Euro 5 şi 6.
În plus, un autobuz electric va face din 10 în 10 minute turul instituţiilor centrale unde oamenii merg zi de zi, cu acte. O altă noutate pregătită de Primărie este taxarea celor care parchează acum gratuit pe marginea drumului şi pe trotuare. Măsurile au ca termen anul acesta.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Bucureştiul este traversat de peste un milion şi jumătate de maşini pe zi. În ele sunt peste 3,7 milioane de oameni, arată statisticile oficiale.
Capitala se sufocă din cauza dioxidului de azot, monoxidului de carbon, particulelor în suspensie şi a altor zeci de substanţe toxice degajate de maşini. Aşa că Primăria vrea să aplice Planul Integrat de Calitate a Aerului.
În Zona Centrală delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, Strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești nu vor mai intra maşinile poluante.
Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov: "Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intra maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor.
Dacă tu poluezi şi scoţi CO2 sau o maşină euro 3 sau sub euro 4 - o decizie care se poate lua împreună cu ARR-ul, aşa cum este sistemul de roviniete şi chiar încerc să fac un astfel de sistem, încât în centrul oraşului să nu mai circulă decât maşini care nu poluează"
În Germania, ca în multe oraşe din ţările vestice, indicatoarele marchează zonele verzi din centru şi din cartierele rezidenţiale. Pot intra doar cei care au vinieta verde în parbriz. Aceasta se obţine de la certificatori autorizaţi, dacă maşina are mai mult de Euro 5.
În Bucureşti ar însemna că nu au voie în Centru 82% dintre maşinile pe benzină şi 74% dintre maşinile cu motoare diesel inventariate de Primărie.
De transportul din Capitală se ocupă acum Aura Raducu. Fost ministru al Fondurilor Europene în Cabinetul Ciolos, ea a lucrat la Comisia Europeană şi la Banca Europeană de Dezvoltare.
Anul acesta, Primăria vrea să modernizeze toate liniile de tramvai, dar şi cele de autobuz care fac legătura cu localităţile din Ilfov, ca să-i convingă pe oameni să nu mai vină cu maşina în Capitală. Şi va apărea şi la noi autobuzul pentru ghişee.
Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport București-Ilfov: "Din analize cred că 20-30% din trafic este creat de drumurile "du-te la prefectura", "du-te la trezorerie"... deci foarte mulţi folosesc autoturismul şi ne-am gândit să creăm o linie.
De exemplu în Bruxelles este o linie care merge printre instituţiile Comisiei Europene şi leagă comisiile. Avem termen cel mult doi ani să gândim acest sistem. Eu sper să îl facem anul acesta"
Primăria administrează doar 8.500 de locuri de parcare - primăriile de sector alte 30 de mii, adică sub 3% din totalul maşinilor. Aşa că de anul viitor, toate drumurile ar putea fi transformate în parcări cu taxa.
Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov. "Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează"
Vor fi create şi mai multe benzi speciale pentru autobuze, iar planul prevede că maşinile cu cel puţin 4 pasageri să poată circula şi ele pe aceste benzi, ca să încurajeze conceptul de car-sharing, ca în Vest. Rămâne de văzut câte dintre aceste planuri vor deveni realitate şi în cât timp.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, masini, masina, poluare, proiect, trafic, transport,
Dată publicare:
08-02-2018 18:10