Capitala are un nou logo, pentru care s-au platit 50.000 de lei. Seamana insa izbitor cu alte doua embleme ale unor orase

Dată publicare: 03-05-2017 18:03
Dată actualizare: 06-05-2017 07:23


Concursul pentru realizarea unui logo al Capitalei a fost castigat de un designer din Timisoara

In cateva ore de la prezentarea logo-ului, pe Facebook au aparut si reactii legate de faptul ca acesta este foarte asemanatoare cu alte doua logo-uri de oras: cel al Montreal-ului si cel steagul New Taipei City.

Concursul initiat de Primaria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucurestiului a fost castigat de un designer din Timisoara, in varsta de 32 de ani, care va primi premiul de 50.000 de lei, suma reprezentand cedarea drepturilor de autor in favoarea municipalitatii pentru utilizarea lucrarii.

"Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul Bucuresti organizat de Primaria Capitalei a ajuns la final. Castigator a fost desemnat Narcis Teodor Lupou, un designer in varsta de 32 de ani din Timisoara, a carui lucrare a intrunit cel mai mare punctaj. Premiul este in valoare de 50.000 de lei brut, suma reprezentand cesionarea exclusiva a drepturilor de autor, nelimitata in timp si spatiu, pe orice suport material si in toate modurile, in favoarea municipiului Bucuresti, pentru utilizarea lucrarii declarata castigatoare”, a anuntat, miercuri, Primaria Capitalei.

Potrivit municipalitatii, vor fi oferite si premii de consolare "celor mai reusite propuneri”, alese si in functie de parerea publicului. Logo-ul propus de castigator a fost creat tinand cont de anumite simboluri culturale reprezentantive pentru Bucuresti.

In concursul organizat de Primaria Capitalei s-au inscris 230 de persoane, 204 inscrieri fiind validate si punctate de juriu in functie de cinci criterii: relevanta pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (imbinarea elementelor care imbina traditia istorica a Bucurestiului cu tendintele actuale), functionalitate (vizibilitate si lizibilitate, sa fie usor recognoscibil, sa poata fi imprimat si pe suprafete mici fara sa se piarda detalii esentiale) si adaptabilitate (sa permita declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale), a precizat municipalitatea.

Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, sectia de Arte, Arhitectura si Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepresedinte Uniunea Artistilor Plastici, Dochita Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vintan, managing partner "Links Associates” si Mirel Palada, sociolog.

Concursul s-a derulat in perioada 20 martie - 20 aprilie 2017 si a fost organizat de Primaria Capitalei, dupa ce consilierii au aprobat, in sedinta CGMB din 28 februarie, proiectul de hotarare in acest sens.


VIDEO PROTVPLUS.RO