Cantități tot mai mari de cereale din Ucraina ajung în portul Constanța

×
Codul embed a fost copiat

La Constanța se adună cantități tot mai mari de cereale din Ucraina după ce porturile lor au fost blocate de ruși.

Sunt depozitate deja zeci de mii de tone care vor ajunge în țări din vestul Europei. Banii primiți pentru ele susțin apărarea Ucrainei. Din păcate ucrainenilor le este greu să își trimită cerealele spre România pentru că ecartamentul căilor ferate de la ei este mai lat decât la noi.

În portul Constanța sunt acum în silozuri peste 80 de mii de tone de cereale provenite din Ucraina. Alte aproape 90 de mii de tone urmează să sosească. Vor fi apoi încărcate pe barje fluviale ori nave maritime de capacitate mare și trimise spre țări vest europene precum Austria sau Olanda.

Florin Goidea, director general Administrația Porturilor Maritime Constanța: ”O parte din mărfurile care erau exportate sau importate prin porturile ucrainene inclusiv pentru Republica Moldova au venit în portul Constanța. Este adevărat că au venit peste noapte și au fost necesare eforturi în special pentru depozitarea mărfurilor. O pare au fost deja încărcate pe nave pentru export”.

Cea mai mare cantitate de cereale din Ucraina ajunge în portul Constanța pe barje din porturile ucrainene Reni și Ismail. Sunt singurele rămase operaționale după începerea războiului.

Citește și
“Pupăm și poala lui Putin, cântăm și imnul României, ca să supraviețuim”. Istoricul Armand Goșu, despre alegerile din Moldova
Armand Goșu: Cei care au anulat alegerile din România au făcut jocul Rusiei

Sunt insă și transporturi pe calea ferată ori cu camioanele. Din păcate, cantitățile care ajung la noi sunt mult mai mici față de cât ar avea nevoie Ucraina să exporte.

Victor Beznea, Asociaţia Romană a Comercianților de Produse Agricole: ”Intră, cum se spune mai popular, cu țârâita, adică ar trebui să treacă milioane de tone și trec mii de tone. Sunt niște îngustări logistice în toate punctele și cele mai grele șunt cele din frontierele terestre, unde infrastructura e rămasă cu decenii în urmă, sunt așteptări foarte lungi și pentru camioane și pentru trenuri, aici trebuie investit”.

Dacă vorbim de transportul feroviar, principala problemă este că România are linii cu ecartament mai îngust, distanța dintre șine este mai mică cu aproximativ 9 cm față de cele din Ucraina și Republica Moldova. Avem însă o linie de acest tip, veche, între Giurgiulești, Republica Moldova și Portul Galați, de 3 km și jumătate, care ar ajuta ca transporturile de cereale din Ucraina să se facă mult mai ușor. Ministerul Transporturilor a anunțat că o va repara pentru a putea fi folosită, iar costurile ajung la 1,3 milioane de euro.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor: ”Practic s-a lansat deja o licitație publică pe data de 19 mai este termenul limită pentru depunerea ofertelor. După semnarea contractului, câștigătorul are la dispoziție 60 de zile, două luni adică, pentru a aduce această șină de cale ferată în parametri pentru transporturilor mărfurilor.nu doar a cerealelor, pentru orice tip de marfă care se poate transporta pe cale ferată”.

Și infrastructura feroviară a portului Constanța ar urma să fie reabilitată după ce Guvernul a alocat din fondul de rezervă 200 de milioane de lei.

 

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Armand Goșu: Cei care au anulat alegerile din România au făcut jocul Rusiei
Armand Goșu: Cei care au anulat alegerile din România au făcut jocul Rusiei

Ucrainenii nu fac o diferență precisă între combaterea corupției și război. Din punctul lor de vedere, combaterea corupției este parte a războiului. Luptă să nu intre sub influența lumii ruse, controlate de Kremlin.

Tragedie de Crăciun. Momentul în care un bărbat a murit după ce a intrat cu motocicleta într-un stâlp, în Iași | VIDEO
Tragedie de Crăciun. Momentul în care un bărbat a murit după ce a intrat cu motocicleta într-un stâlp, în Iași | VIDEO

Tragedie în ziua de Crăciun pe o șosea din județul Iași. Un bărbat de 31 de ani a murit după ce a condus imprudent o motocicletă. Accidentul a fost surprins de camera de bord a unei mașini aflate în trafic.

Tragedie în a doua zi de Crăciun. Doi tineri au murit după ce un șofer a pierdut controlul volanului. VIDEO
Tragedie în a doua zi de Crăciun. Doi tineri au murit după ce un șofer a pierdut controlul volanului. VIDEO

Doi tineri au murit, iar un al treilea se zbate între viață și moarte, după un accident petrecut vineri dimineață, în Bistrița-Năsăud.

Recomandări
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pacea în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pacea în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone
Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone

Prima zi de Crăciun a adus vreme rece, zăpadă și ger. La munte, vântul a suflat cu putere, iar pe șosele turiștii s-au trezit într-un scenariu pentru care nu erau pregătiți.

Zece evenimente care au marcat anul 2025: Revenirea lui Trump la putere, armistiții fragile și crize climatice
Zece evenimente care au marcat anul 2025: Revenirea lui Trump la putere, armistiții fragile și crize climatice

Revenirea perturbatoare la putere a lui Donald Trump, armistiţiul fragil din Gaza şi impasul din războiul din Ucraina se numără printre cele zece evenimente care, potrivit selecţiei AFP, au marcat anul 2025.