Cantități tot mai mari de cereale din Ucraina ajung în portul Constanța

×
Codul embed a fost copiat

La Constanța se adună cantități tot mai mari de cereale din Ucraina după ce porturile lor au fost blocate de ruși.

Sunt depozitate deja zeci de mii de tone care vor ajunge în țări din vestul Europei. Banii primiți pentru ele susțin apărarea Ucrainei. Din păcate ucrainenilor le este greu să își trimită cerealele spre România pentru că ecartamentul căilor ferate de la ei este mai lat decât la noi.

În portul Constanța sunt acum în silozuri peste 80 de mii de tone de cereale provenite din Ucraina. Alte aproape 90 de mii de tone urmează să sosească. Vor fi apoi încărcate pe barje fluviale ori nave maritime de capacitate mare și trimise spre țări vest europene precum Austria sau Olanda.

Florin Goidea, director general Administrația Porturilor Maritime Constanța: ”O parte din mărfurile care erau exportate sau importate prin porturile ucrainene inclusiv pentru Republica Moldova au venit în portul Constanța. Este adevărat că au venit peste noapte și au fost necesare eforturi în special pentru depozitarea mărfurilor. O pare au fost deja încărcate pe nave pentru export”.

Cea mai mare cantitate de cereale din Ucraina ajunge în portul Constanța pe barje din porturile ucrainene Reni și Ismail. Sunt singurele rămase operaționale după începerea războiului.

Citește și
salvati din zapada
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale

Sunt insă și transporturi pe calea ferată ori cu camioanele. Din păcate, cantitățile care ajung la noi sunt mult mai mici față de cât ar avea nevoie Ucraina să exporte.

Victor Beznea, Asociaţia Romană a Comercianților de Produse Agricole: ”Intră, cum se spune mai popular, cu țârâita, adică ar trebui să treacă milioane de tone și trec mii de tone. Sunt niște îngustări logistice în toate punctele și cele mai grele șunt cele din frontierele terestre, unde infrastructura e rămasă cu decenii în urmă, sunt așteptări foarte lungi și pentru camioane și pentru trenuri, aici trebuie investit”.

Dacă vorbim de transportul feroviar, principala problemă este că România are linii cu ecartament mai îngust, distanța dintre șine este mai mică cu aproximativ 9 cm față de cele din Ucraina și Republica Moldova. Avem însă o linie de acest tip, veche, între Giurgiulești, Republica Moldova și Portul Galați, de 3 km și jumătate, care ar ajuta ca transporturile de cereale din Ucraina să se facă mult mai ușor. Ministerul Transporturilor a anunțat că o va repara pentru a putea fi folosită, iar costurile ajung la 1,3 milioane de euro.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor: ”Practic s-a lansat deja o licitație publică pe data de 19 mai este termenul limită pentru depunerea ofertelor. După semnarea contractului, câștigătorul are la dispoziție 60 de zile, două luni adică, pentru a aduce această șină de cale ferată în parametri pentru transporturilor mărfurilor.nu doar a cerealelor, pentru orice tip de marfă care se poate transporta pe cale ferată”.

Și infrastructura feroviară a portului Constanța ar urma să fie reabilitată după ce Guvernul a alocat din fondul de rezervă 200 de milioane de lei.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale

Doi adulți și un copil de numai doi ani au rămas blocați cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Se întorceau de la schi când au greșit drumul și s-au rătăcit. Între timp, se lăsase întunericul.

Explozie în Botoșani. Două surori, una de 2 ani și alta de 8 ani, au fost rănite grav. Un avion SMURD le-a adus în București
Explozie în Botoșani. Două surori, una de 2 ani și alta de 8 ani, au fost rănite grav. Un avion SMURD le-a adus în București

Tragedie în prag de sărbători într-o familie din Botoșani. Două surori au ajuns cu arsuri grave la spital, după ce în camera în care se aflau a avut loc o explozie, urmată de un incediu.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.