Când se va putea circula neîntrerupt de la Craiova la Constanța pe Drumul Expres. Nouă porțiune, inaugurată pe A0

×
Codul embed a fost copiat

În acest an se va circula neîntrerupt de la Craiova la Constanța, pe drumuri de viteză, promit premierul și ministrul transporturilor.

Deși în lucru mai sunt două tronsoane, autoritățile spun că Drumul Expres Craiova-Pitești ar urma să fie deschis înainte de termen. Miercuri, a fost inaugurată o porțiune de 10 kilometri de pe Autostrada A zero.

Lucrările pe cei 17,7 km de pe tronsonul 1 ai Drumului Expres Craiova - Pitești au ajuns la un stadiu de peste 70% și ar urma să fie gata până la finalul acestui an.

Gheorghe Taifas: „Merge bine deocamdată, sunt condițiile astea de vară cu căldura, dar ne descurcăm”.

Autoritățile promit că tot în acest an vor deschide circulației și cei 31 km care aparțin celui de al doilea tronson aflat în lucru, între Colonești și Pitești. Acolo, lucrările sunt la un stadiu de 65%.

Citește și
trafic dn1
Haos pe DN1, după ce Valea Oltului s-a închis. Mașinile au format coloane de kilometri întregi. „O bătaie de joc”

Șofer: „Eu de multe ori trec pe aici numai să văd cât a avansat”.

Odată terminate aceste loturi se va circula în regim de autostradă de la Craiova până la Constanța. Drumul expres are o lungime de 120 de kilometri din care acum se circulă pe 72.

Marcel Ciolacu, prim-ministrul României: „Legătura nu este între Craiova și Pitești, legătura este între Craiova și Constanța, astfel încât să circule și românii și agenții economici cât mai repede de la Craiova la Constanța făcând întreaga legătură”.

Autoritățile au inspectat și lucrările pe Autostrada A 1 Sibiu – Pitești, unde au închis Valea Oltului pentru defrișări. Lucrările de defrișare pe șantierul lotului doi dintre Boița și Lazaret au depășit peste 70% din planul constructorilor. Viitoarea autostradă care va traversa Carpații ar urma să fie gata în 2028.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Săptămâna viitoare avem termenul maxim, de 9 august, când se va redeschide circulația, nu am nici un fel de motive. Să nu credem că se va respecta acest termen”.

Navetiștii s-au adaptat cu greu acestei perioade cu restricții. Pentru mulți timpul petrecut în trafic s-a triplat.

Navetist: „Foarte obositor, foarte obositor, 3 ore la venit, 4 ore la dus, terminăm la 7, trenul pleacă la 8:00, ajung undeva la 11:00 acasă”.

Între timp, la București, s-a mai inaugurat o bucată de 10 kilometri din Autostrada A zero, între DN 4 și A 2, Autostrada Soarelui. Se va circula neîntrerupt pe aproximativ 33 de kilometri, de la DN 6, din zona localității Jilava, până la intersecția cu drumul de mare viteză.

Autostrada A0 are o sută de kilometri și este împărțită în șapte loturi, trei în sudul Capitalei și patru în zona de Nord.

Pe inelul sudic, un singur lot de aproape 18 km mai este în lucru și ar trebui terminat până la finalul acestui an. Lotul face legătura cu Autostrada A 1 și este la un stadiu de 70%.

În schimb, în zona de Nord se circulă pe un singur lot, între DN1 și A3, iar celalalte trei loturi se află în diferite stadii.

Pe lotul 1, de 17 km, între A1 și DN1, constructorul este în stadiu de proiectare, iar lucrările ar trebui să fie gata în august 2026. Lucrările sunt mai avansate pe lotul 3, de 8,6 km, între DN2 Afumați și DN3 Cernica, unde antreprenorul chinez are o mobilizare bună în șantier. Pe ultimul lot, de aproximativ 4,5 km între Cernica și intersecția cu A 2, constructorul trebuie să intre pe teren.

Practic, o dată cu această deschidere toți șoferii care locuiesc în zona de sud a Capitalei și a județului Iflov, dar și cei care vin din zona Alexandriei-București, pot circula în regim de autostradă până la mare.

În acest moment, odată cu acești 10 kilometri dați în trafic, șoferii pot circula pe aproximativ 33 de km pe inelul sudic al autostrăzii A0 și evita astfel actuala centură a Capitalei, cel mai aglomerat drum din România.

Inelul sudic este important și pentru că asigură tranzitul tuturor camioanelor și TIR-urilor de marfă care vin din centrul țării și vor să ajungă la Constanța sau la Vamă, însă de un real folos pentru toți șoferii din România va fi momentul în care această autostradă se va intersecta cu autostrada A1 București-Pitești. În lucru mai este un lot care, într-un scenariu optimist ar urma să fie gata la finalul acestui an, iar atunci vom scăpa de aglomerația care se formează la intrarea în Capitală.

Toată autostrada de centura a Bucureștiului are în total 100 de kilometri, iar acești kilometri vor fi dați în folosință abia in 2026.

Articol recomandat de sport.ro
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Citește și...
În ce stadiu au ajuns lucrările de defrișare pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti. „E foarte riscant”
În ce stadiu au ajuns lucrările de defrișare pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti. „E foarte riscant”

Lucrările de defrișare pe șantierul celui de-al doilea lot al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești care va leagă Boița de Lazaret au trecut de jumătate.

Haos pe DN1, după ce Valea Oltului s-a închis. Mașinile au format coloane de kilometri întregi. „O bătaie de joc”
Haos pe DN1, după ce Valea Oltului s-a închis. Mașinile au format coloane de kilometri întregi. „O bătaie de joc”

Haos este cuvântul de ordine pe DN1. După ce Valea Oltului s-a închis pe parcursul zilei - pentru defrișări pe traseul viitoarei autostrăzi Pitești - Sibiu, luni, mașinile au format coloane de kilometri întregi în zona stațiunilor montane.  

Ce s-a întâmplat în România după ce a fost închisă Valea Oltului. „Capcana” în care au căzut șoferii
Ce s-a întâmplat în România după ce a fost închisă Valea Oltului. „Capcana” în care au căzut șoferii

A fost haos pe DN1, după ce Valea Oltului s-a închis pentru defrișări, pe traseul viitoarei autostrăzi Pitești - Sibiu. Coloanele de mașini s-au întins pe kilometri, în zona stațiunilor montane.  

Recomandări
Surse: Marcel Ciolacu ar dori funcţia de prim-ministru, însă ca soluţie de rezervă ar accepta şi șefia Camerei Deputaţilor
Surse: Marcel Ciolacu ar dori funcţia de prim-ministru, însă ca soluţie de rezervă ar accepta şi șefia Camerei Deputaţilor

Surse politice citate de News.ro susțin că liderii UDMR au cerut la negocierile din coaliţia de guvernare Ministerul Dezvoltării şi Ministerul Mediului, exact portofoliile pe care le-au avut între 2020 şi 2023, când au fost scoşi de la guvernare.

Nuclearelectrica a semnat contractul de 1,9 miliarde euro pentru retehnologizarea reactorului 1 al centralei de la Cernavodă
Nuclearelectrica a semnat contractul de 1,9 miliarde euro pentru retehnologizarea reactorului 1 al centralei de la Cernavodă

Compania de stat Nuclearelectrica a atribuit, joi, un contract de 1,9 miliarde euro pentru retehnologizarea Unității 1 de la Cernavodă.  

Schengen doar pe hârtie. Bulgaria introduce control temporar la granița cu România, chiar de la 1 ianuarie
Schengen doar pe hârtie. Bulgaria introduce control temporar la granița cu România, chiar de la 1 ianuarie

Cu doar câteva zile înainte de aderarea completă a României și Bulgariei la Schengen, executivul de la Sofia a decis introducerea controlalelor la granița comună pentru cel puțin șase luni.